PREDSTAVLJAMO

Volkswagen Polo – lijek za krizu?

06.03.2009 u 08:00

Bionic
Reading

Na aktualnom salonu u Ženevi jednu od najvažnijih uloga igra Volkswagenov kompaktni gradski mališan Polo koji nam je konačno, nakon sedam godina, predstavljen u novoj generaciji

Nakon što su Nijemci razvili novu platformu kodnog imena PQ25, valjalo je pričekati da prvi automobili izgrađeni na njoj dođu iz Škode i Seata. Prvo su nam Česi prije dvije i pol godine pokazali Fabiju, a zatim je prošle godine iz Španjolske stigla nova Ibiza. Novorazvijena platforma nije razočarala, dapače, uz veću krutost i bolje mjere, osigurala je izradu lakših i upravljivijih automobila, pa smo s nestrpljenjem iščekivali i Volkswagenovog nasljednika popularnog Pola.

Premda će proći još dosta vremena prije nego što zasjednemo za upravljač testnog primjerka, valja priznati da nas ekipa iz Wolfsburga nije razočarala i da već na papiru Polo raspolaže svim karakteristikama kojima bi po izlasku na tržište trebao postati još žešći takmac konkurenciji iz Forda, Opela i Renaulta.

Ovdje ponajprije mislimo na dizajn, koji je značajno uznapredovao u odnosu na prethodnika. Kombiniranjem linija uvedenih na Scirocco i novi Golf šeste generacije, glavni Volkswagenov dizajner Walter de Silva i njegova kreativna ekipa uspješno su stvorili uzbudljivi mali automobil koji vizualnim rješenjima ne kompromitira upotrebljivost tako nužnu u ovoj klasi ne pretjerano prostranih vozila gdje je svaki kubni centimetar slobodnog prostora važan.

Tako Polo i dalje odlikuje relativno kutijasti oblik eksterijera, bez atraktivnih zaobljenih linija. Ipak, agresivnom maskom, upečatljivim svjetlosnim sklopovljem sprijeda i straga te niskim stavom Polo jamči plijenjenje pozornosti.

Tradicionalno konzervativni Nijemci nisu puno brljavili ni po unutrašnjosti, gdje dominiraju čiste linije i naizgled (dok ne probamo, ne znamo) vrhunska ergonomija. Polo pete generacije od prethodnika je duži 36 milimetara (3.952 mm), širi 32 milimetra (1.682 mm) te 13 milimetara (1.454 mm) niži, a unatoč nezanemarivom povećanju dimenzija, konstruktori su, korištenjem komponenata od lakših materijala poput aluminija i plastike, uspjeli smanjiti masu u prosjeku za 7,5 posto, odnosno 80-ak kilograma. Volumen prtljažnika također je porastao te sada iznosi od minimalnih 280 litara do čak 950 litara.

Smanjenje mase u kombinaciji s unaprijeđenim motorima rezultiralo je i primjetno nižom potrošnjom, pa bi Polo trebao postati jedan od najštedljivijih malenih automobila u klasi. Polo će se nuditi s izborom sedam motora – četiri benzinca i tri dizelaša. Pet motora je potpuno novo ili se po prvi puta koriste u Polu, a svi su standardno upareni peterostupanjskim ili šesterostupanjskim ručnim mjenjačima, odnosno tri najsnažnija prema izboru s DSG sedmerobrzinskim automatiziranim mjenjačem.

Benzinsku ponudu čine 1.2 trocilindraš u izvedbi sa 60 i 70 KS, 1.4 sa 85 KS, te novi 1.2 TSI sa 105 KS. Sva tri dizelska modela pogoni 1,6 common-rail četverocilindraš TDI u verzijama sa 75, 90 i 105 KS. Potrošnja benzinaca kreće se u prosjeku između 5,5 i 5,9 litara u kombiniranom ciklusu prema Volkswagenovim podacima, dok će dizelaši za isto popiti 4,2 litre. Posebice je zanimljiv Polo BlueMotion 1.6 TDI koji, prema VW-u, u kombiniranom ciklusu troši svega 3,8 litara na stotinu kilometara, uz emisiju CO2 od 96 grama po kilometru.

Kao i dosad, Polo će se nuditi u tri razine opreme, Trendline, Comfortline i Highline, s tim da valja napomenuti da će već u osnovnoj opremi njemački mališan nuditi ABS, ESP, elektronsku kontrolu za pomoć pri kretanju na usponu, četiri zračnih jastuka te centralno zaključavanje i električne podizače prednjih stakala.

Novi Polo u proizvodnju kreće na ljeto, a početak prodaje po zasad nedefiniranim cijenama najavljen je za listopad ove godine. Hoće li novi Polo poslužiti Volkswagenu kao serum protiv financijske krize, ostaje nam vidjeti. Cijena automobila ovdje će zasigurno odigrati ključnu ulogu.