TEST

Toyota Prius - najneobičniji automobil na tržištu

22.10.2012 u 18:41

Bionic
Reading

Znate li koji je najprodavaniji automobil u SAD-u ove godine? Prius. Toyotin hibridni automobil daleko je stigao u minulih petnaest godina, a u posljednjoj, trećoj generaciji bacio je konkurenciju, barem s one strane Velike bare i u Zemlji Izlazećeg Sunca - na koljena

Valja reći da je prodajni rezultat u pitanju zbroj kompletne palete Priusa, budući da se ovaj automobil sad nudi u standardnoj, C, V i plug-in izvedbi.

Amerikanci imaju averziju prema dizelskim modelima, no nekako nam se čini da bi i kod nas ljudi rado prigrlili Prius da je kojim slučajem i naša Vlada okrenutija ekologiji i poticajima za 'zelena vozila', kao što je to slučaj u inozemstvu. Tada bi ovaj štedljivi automobil bio konkurentniji etabliranim dizelašima.

U novoj generaciji Prius je dobio snažniji benzinski agregat, što posebice dolazi do izražaja na otvorenoj cesti kada automobil uz manje napora nakuplja brzinu. Vozač može birati između tri režima vožnje. Oni koji ne mare previše za potrošnju odabrat će režim 'Power' koji maksimalno iskorištava benzinski i električni motor u službi performansi. 'Eco' ukrućuje pedalu papučice gasa i tjera vozača na nježnije odnošenje, dok električni režim 'EV' funkcionira s punom baterijom i do brzine od 50-ak km/h kada je automobil potpuno nečujan.

Čak i ukoliko niste najveći ljubitelj hibridnih automobila, male su šanse da vas Prius ne impresionira. Jednostavnost kojom se električni motor pretvara u generator, kako bi kinetičku energiju pretvorio u električnu, te je uskladištio u bateriji - impresionira. Teško se ne zaljubiti i u sposobnost električnih motora koji maksimalni okretni moment razvijaju već od nula okretaja u minuti, što znači da će Prius bez ikakvog napora za benzinca povući sve što na njega natovarite ili se uspeti unatrag uz bilo kakvu nizbrdicu.

Veća masa, zbog dva motora i baterije, do izražaja dolazi pri dinamičnijoj vožnji. Električni servo je anemičan, a unatoč dobro podešenom ovjesu i pregršti prijemljivosti, zbog višeg težišta automobil je sklon 'rolanju' u zavoju.

Nasreću, sva ugrađena mehanika nije uzela danak u prostornosti, pa će se tako u Prius bez problema smjestiti i natprosječno visoki vozač i putnici, dok će prtljažnik progutati 450 litara volumena. Prius je također izuzetno aerodinamičan, zbog čega čak i pri većim brzinama putnici ne moraju podizati glas kako bi se međusobno sporazumijevali.

Kvaliteta korištenih materijala, kao i završna obrada na višem su nivou nego što je to bio slučaj kod dosadašnjih modela. Nemamo zamjerku niti na ergonomiju prekidača, a posebice hvalimo sustav HUD koji na vjetrobransko staklo projicira podatke o brzini kretanja i korištenom motoru u datom trenutku.

Sve ovo na stranu, Priusova najvažnija osobina - niska potrošnja goriva - evidentna je već nakon prvih nekoliko kilometara u vožnji gradom ili na otvorenoj cesti, međutim kako biste vratili investirano potrebno je nizati natprosječnu količinu kilometara iz godine u godinu, što znači da će Prius, nažalost, ostati odabir samo onih vozača s dubljim džepom. Oni koji si ga mogu priuštiti, sigurni smo, neće biti nezadovoljni odabirom.

Proizvođač: Toyota
Model: Toyota Prius 1.8 VVT-i Executive
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 100/136 @ 5.200 o/min
Okretni moment (Nm): 349 @ 4.00 o/min (207 od 0 o/min)
Potrošnja (l/100 km): 5,0/6,7/5,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.460/1.745/1.490
Cijena do registracije: 278.418 kuna