TEST

Toyota Avensis 2.0 Valvematic

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 14.05.2009 13:53
  • Objavljeno 14.05.2009 u 12:22
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Toyoti je trebalo neko vrijeme da zavlada svjetskom automobilskom industrijom, a na putu do broja 1 Japanci su se fokusirali na kvalitetu, tehnologiju i nisku potrošnju. Sada je pak konačno došlo vrijeme za dizajn i njegovo osvježavanje. Avensis je prvi predstavnik nove klase atraktivno dizajniranih Toyota

Kada bismo rekli da karavan izgleda bolje od limuzine, većina ljubitelja automobila isprva bi vjerojatno pomislila da govorimo o Alfi Romeo, no ovoga puta to nije slučaj. Na testu smo imali karavansku inačicu Avensisa koja doista izgleda odlično, primjetno bolje od limuzine usudili bismo se reći.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Automobil odlikuju čiste, napete i dinamične linije. Prvo što upada u oči agresivna je prednja maska s prominentnim svjetlosnim sklopovljem, a jednako atraktivno djeluje povijena krovna linija te elegantno oblikovani stražnji kraj s omotanim stražnjim svjetlima. Novi Avensis miljama je daleko od konzervativnog izgleda prethodne generacije, a ovaj se dojam samo potvrđuje u unutrašnjosti, koja premda nije pretjerano maštovita, ipak izgleda znatno privlačnije od one u prethodnika.

Ergonomija je vrlo dobra, materijali kvalitetni i ugodni na dodir. Doduše, pozicija za upravljačem nije 'najvozačkija' – u Avensisu se sjedi previsoko, a viši vozači teško će naći idealnu poziciju. Zato mjesta ima dovoljno na stražnjoj klupi, dok prtljažnik guta impresivnih 550 litara prtljage s podignutom stražnjom klupom, odnosno 1600 s preklopljenom.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Prethodna generacija Avensisa nije oduševljavala u vozačkom smislu pa su Japanci novu utemeljili na potpuno novoj platformi. Iako je od prethodnika duži tek pet centimetara, novom Avensisu prednja osovina pomaknutija je naprijed, a trag prednjih i stražnjih kotača proširen, što je pridonijelo stabilnosti vozila, no Avensis je još daleko od najboljih vozačkih automobila u klasi.

Zato je udobnost prvoklasna. Ovjes odlično upija sva oštećenja na cesti, sjedala su udobna čak i pri dužim putovanjima, a izolacija buke u unutrašnjosti – na visokoj razini. Pod poklopcem testnog modela našao se 2.0-litreni benzinac s tehnologijom varijabilnog upravljanja ventilima Valvematic. Motor razvija 152 KS te je uparen s kontinuirano varijabilnim mjenjačem koji izmjene odrađuje suptilno i bez trzaja. Izmjene brzina mogu se vršiti i ručno, putem polugica smještenih iza kola upravljača. Za ovako veliki automobil 152 KS djeluje premalo, ali su performanse ipak dobre (devet sekundi do 100 km/h i 200 km/h maksimalne brzine), kao i ekonomičnost (osam litara u kombiniranom ciklusu).

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Avensis standardno dolazi sa čak sedam zračnih jastuka, uključujući onaj za koljena. Tu su i aktivni nasloni za glavu, a pohvalna je i standardna ugradnja elektronske kontrole stabilnosti.

Na Euro NCAP-ovim crash testovima Avensis je zaradio 90 posto od ukupnih bodova za zaštitu odraslih, 86 posto za djecu te 53 posto za prolaznike.

Proizvođač: Toyota
Model: Avensis 2.0 Valvematic
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.986 cm3
Snaga (kW/KS): 112/152 @ 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 196 @ 4.000
Potrošnja (l/100 km): 6,7/10,1/8,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,1 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.765/1.810/1.480
Cijena do registracije: 240.000 kuna

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi