ZBOG KRIZE

Slavni se bacili na proizvodnju alkohola

27.03.2009 u 10:20

Bionic
Reading

Sting i Lil Jon proizvode vina, Marilyn Manson apsint, Justin ima svoju tekilu, a Guy Ritchie želi prodavati najskuplji viski na svijetu. Izlaz iz krize nalazi se na dnu boce!

Teška su vremena. Ne za sve, naravno, jer jednima je uvijek teže nego drugima, iako i ti 'drugi' promjenu životnog stila mogu protumačiti kao traumatičnu. Sjetite se samo onog 'South Parka' u kojem glazbenici zbog internetskog P2P-a bivaju primorani svoje zlatne slavine zamijeniti srebrnima – jao, jao, traume li teške!

Coppolina vina

Ali da, celebrityji danas možda i nisu gladni (još), no nakon poduljeg razdoblja dekadencije neviđene još od sredine osamdesetih, razdoblja u kojem su slavni postali novi bogovi potrošačkog društva pa drapili i do milje dolara za obična pojavljivanja u klubovima ili dizali ekvivalente državnih proračuna afričkih državica na komercijalnoj distribuciji svojih kućnih pornića, vremena se polako mijenjaju. Pretjerivanje prvog desetljeća 21. stoljeća lagano ostaje iza nas. Ili, bolje reći, iza njih.

Financijska je kriza pogodila glazbenu zajednicu puno prije nego ostatak svijeta. Britanci su u nedavno provedenoj studiji i konkretno potvrdili da je glavni izvor prihoda danas svirka – povratak u tradiciju, dakle - jer od prodaje medija i zvučnog zapisa glazbe više nema očekivanih milijuna. Stoga i nije čudno da su upravo glazbenici najbrojniji među celebrityjima koji šire svoja poslovna carstva na druge aspekte moderne ekonomije, a nakon što su desetljeće i pol grabili bonuse svojim linijama odjeće i parfemima s vlastitim potpisom, sada krpaju rupe u privatnom proračunu s novim trendom poslovnih ulaganja – vlastitim alkoholnim pićima!


Droge su unosne u doba svake krize, ali kako ih je većina nezakonita, a cigarete su politički nekorektne do te mjere da postaju praktički nezakonite, još samo vatrena voda ostaje za utapanje tuge i punjenje blagajne. Proizvodnji vina se jedan Francis Ford Coppola posvetio još devedesetih, postavši svojevrsni pionir današnjeg trenda.

U veljači 1995. godine Coppola otkupljuje pristojan broj hektara vinograda u vinskoj žili Kalifornije Napa Valley i zavjetuje se da će proizvoditi 'najfinije vino na svijetu'. Posao ide toliko dobro da od 1997. godine sve do danas nije režirao ni jedan jedini film.

No sada svoje vinograde ima i Lil Jon!

Slavni reper iz Atlante stvorio je crunk, pa od 2002. do 2005. godine bio jedna od najvećih zvijezda na planetu. No sve to kratkog je trajanja, a pametna ulaganja danas čine okosnicu celebrity biznisa, te je Jon brže-bolje smislio biznis koji će ga udaljiti od kolega repera. Koliko hip hop ikona znate, a da proizvode vina? E pa, evo jedne, a Jon, nakon što je digao lovu hit singlovima i svojim energetskim pićem Crunk Juice (također, Oakley distribuira njegovu vlastitu liniju sunčanih naočala), sada prodaje LJ, vino iz vlastitih vinograda. 'Ne pitajte me ništa, jednostavno mi se sviđa okus', kaže Jon, objasnivši da nije nikakav connoisseur koji bi mogao objasniti kvalitetu svog proizvoda, ali ima sasvim dobar tim koji zna što radi. Na kraju krajeva, slogan vina LJ je crunk & classy, a i cijeli branding je složen tako da zadovolji ljude u odijelima, a ne gangstere koji cugaju iz škarnicla.


Lil Jon se tako odlučio na vino, ali nije jedini reper koji zarađuje od prodaje alkohola. Diddy je svom carstvu teškom cca pola milijarde dolara pridodao 100 milijuna dolara koje će dobiti prodajom svog lica Ciroc Votki, dok Jermaine Dupri prodaje vlastitu 3 Vodku, a reper E-40 alkoholni napitak Cloud 9.

Najnoviju vinsku vijest podario nam je Sting, koji je krenuo stopama Coppole i Lil Jona, pa je prije tjedan dana najavio da planira pametno iskoristiti svoje imanje u Toskani, gdje je proizveo 30.000 boca vlastitog crnog vina. Prodaja kreće u rujnu, a primarno tržište za još neimenovani proizvod bit će SAD i Velika Britanija. Ne, u Konzumu ga između Ribara i Graševine nećete pronaći.

Sting je nekoliko stoljeća staru vilu u Toskani kupio još 1997, zajedno sa 350 hektara zemlje koju je, u maniri Željka Mavrovića, pretvorio u komercijalnu lokalnu eko-farmu koja proizvodi med, maslinovo ulje, voće i povrće, čak i salamu. Na red je došlo i vino, koje će, kažu eksperti, biti kombinacija Caberneta i Merlota, a koje će se u posebnoj trgovini na Stingovom imanju, zajedno s ostalim proizvodima s farme, početi prodavati u lipnju, odmah nakon otvaranja dućana, a prije planiranog izvoza.

Diddy voli Ciroc

U međuvremenu, Marilyn Mason pokrenuo je Mansinthe, vlastiti apsint švedske proizvodnje, osvojivši zlatnu medalju na lanjskom natjecanju San Francisco World Spirits Competition, unatoč kritičarima koji su tvrdili da Mansinthe ima okus po mokraći i kanalizaciji. Dr. Dre se spetljao s francuskim brendijem, pa lansirao Aftermath Cognac, a u planu je i votka – sve to kao dio velikog poslovnog spajanja diskografske kuće Interscope Records i Drinks Americas, koji šlepaju jedni druge spajajući uživanje u glazbi s mamurlukom. Justin Timberlake nekidan je i službeno najavio da u svibnju počinje američka distribucija njegove tekile 901 koja nosi poštanski broj Memphisa, Justinovog rodnog grada.

Za to vrijeme Guy Ritchie kreće u proizvodnju najluksuznijeg viskija na svijetu. Trenutno najskuplja boca je ona iz točionice Macallan, koja naplaćuje 20.000 po boci. Ritchieju je to ionako sitniš, a za sebe i sebi slične proizvest će napitak koji će opaliti po novčaniku barem dvostruko. Pa ako ljudi i prestanu plaćati za njegove filmove, on će uvijek moći zaraditi na njihovoj jetri.