BRZI TRIKOVI

Riješite se malih neugoda koje kvare dan

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 05.10.2011 10:11
  • Objavljeno 05.10.2011 u 10:11
napad panike stres žena buđenje

napad panike stres žena buđenje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Radni dan započeli ste sastancima, ali već nakon prvog počinje glavobolja ili ste konačno legli u krevet, a san ne dolazi na oči. Često nas mali poremećaji znaju izludjeti i pokvariti planove, pa evo nekoliko ideja kako ih se riješiti ili ih barem privremeno ublažiti

Nesanica

Kad vas uhvati nesanica i vrtite se po krevetu, pokušajte se umiriti i opustiti. Zatim nekoliko puta duboko udahnite i zamislite se da ste na nekom mjestu koje vam je posebno drago. Studije pokazuju da vizualizacija mjesta u kojem se osjećate sretno otpušta hormon melatonin koji je zaslužan za spavanje. Također, duboko disanje opušta vaš mozak i tijelo.

Štucavica

Taman kad je na vama red da prezentirate svoj rad ili polažete ispit, uhvatila vas je štucavica! U tom trenutku dolazi do spastične kontrakcije dijafragme. Ponekad je dovoljno da se smijete, malo više pojedete ili naglo popijete vodu i taj mišić počinje raditi pa dobijete štucavicu.

U Velikoj Britaniji otkrili su da si možete pomoći tako da prvo duboko udahnete, a zatim to ponovite i zadržite dah kako bi kisik došao u krvožilni sustav. Potom lagano ispustite dah. Dijafragma bi se trebala opustiti i kontrakcije mišića nestati.

Kihanje

Ova neugodnost može biti pravo smetalo. Kihanja se možete riješiti ako prvo lagano ispušete nos, a zatim u dlanove stavite toplu vodu i uronite nosom. Dišite na usta i nos držite u vodi otprilike minutu. Zatim ispušite nos još jednom.

Ovako ste isprali nos od mrvica prašine koje su možda izazvale kihanje. Istraživanje u Lahey klinici u Burlingtonu pokazalo je da ova metoda kod kihanja pomaže 84 posto ljudi.

Prištići

Oni nisu dobrodošli ni kad smo kod kuće, a kamoli kada idemo u večernji izlazak ili imamo neko drugo društveno događanje. Dermatologinja Audrey Kunin predlaže da u tkaninu umotate kockicu leda i držite na prištiću barem dvije minute. Led maknite na 30 sekundi pa ponovite postupak. To će ublažiti crvenilo. Zatim posušite to mjesto i stavite na petnaestak sekundi komadić vate umočen u kapi za oči koje služe smanjenju crvenila (poput kapi Visine).

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ne dopustite da vam glavobolja pokvari planove
Glasno kruljenje crijeva u trbuhu

Ova neugodnost dolazi iz probavnog trakta jer su zvukovi za koje često kažemo da nam kruli u trbuhu zapravo plinovi u crijevima ostali od neprobavljene hrane. Ako budete žvakali žvakaće gume ili pili gazirana pića, to će pogoršati situaciju.

Srećom, rješenje su našli na Sveučilištu McMaster u Kanadi. Kažu da je dovoljno popiti šalicu čaja od mente jer opušta mišiće probavnog sustava, oslobađa od grčeva i pospješuje probavu.

Drhtave ruke

Previše kofeina, premalo kretanja i ruke lako počinju drhtati, objašnjava doktor Stephen T. Sinatra, autor knjige 'Kako sniziti krvni tlak u osam tjedana'. Ovaj problem možete riješiti laganim trominutnim hodanjem po stepenicama, s tim da polako zamahujete rukama i dublje dišete.

Pospanost

Nikako vam ne bi išlo u prilog da vas šef uhvati kako drijemate za stolom. Probajte se razbuditi s nekoliko gutljaja vode. Ovo vam može pomoći da se kroz nekoliko minuta počnete osjećati budnije.

Voda pomaže mozgu da brže radi pa redovito pijte vodu kako ne biste osjetili zamor i gubili koncentraciju.

Glavobolja

Znanstvenici kažu da protiv ove česte boljke može pomoći masaža glave, posebno u području čela. Nakon par minuta može vam biti bolje, a razlog tome je što masaža oslobađa hormone sreće - endorfine. Psihologica Tiffany Field radila je studiju na Medicinskom sveučilištu u Miamiju koja je pokazala da redovna masaža glave pomaže manjoj osjetljivosti mozga, pa je i tolerancija na glavobolju 50 posto viša.

Napad panike

Kad vas hvata panika, prvo potpuno izdahnite i mičite ramenima gore pa dolje. Ispustite zrak i ispraznite pluća, opustite ramena i duboko udahnite što više zraka možete. Ponovite ovo osam puta.

'Slijeganje ramenima je poput masaže i stimulira mozak da uključi hormone koji su zaduženi za opuštanje poput serotonina i dopamina', objašnjava doktor Sinatra.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi