TURISTIČKI TRENDOVI

Prekrižili Španjolsku, Portugal, pa i Hrvatsku: Zbog cijena Britanci sad odlaze na jeftinije destinacije

13.06.2025 u 11:15

Bionic
Reading

Britanski turisti sve manje odlaze u njima tradicionalno najdraže destinacije, poput Španjolske i Portugala, te su u potrazi za jeftinijim odmorom

Kako piše britanski The Independent, sve veći životni troškovi mnoge su Britance natjerali da preispitaju i novim uvjetima prilagode i svoje turističke navike.

Nekad njima omiljene destinacije, poput Španjolske ili Portugala, sad su im sve manje dostupne zbog cijena te se sve više okreću drugim odredištima.

Među tim destinacijama su Tunis i Egipat, čiji su hoteli visoke kategorije daleko jeftiniji nego oni u tradicionalnim europskim turističkim središtima.

Hit je sjever Afrike

Britanski turisti tako sada sve češće biraju sjevernu Afriku kao destinaciju za odmor, a turističke agencije izvještavaju o tom pomaku.

Rezultat je to dostupnosti hotela visoke kvalitete u zemljama poput Egipta, Maroka i Tunisa, a oni su znatno jeftiniji od sličnih opcija u Španjolskoj, Francuskoj i Italiji, kažu stručnjaci. Zrakoplovni analitičari iz Ciriuma izvijestili su o značajnom porastu broja letova iz britanskih zračnih luka prema sjevernoj Africi, s predviđenih 19.847 letova ove godine.

Sidi Bou Said
  • Sidi Bou Said
  • Sidi Bou Said
  • Sidi Bou Said
  • Sidi Bou Said, Tunis
Sidi Bou Said u Tunisu Izvor: EPA / Autor: MOHAMED MESSARA

To je više nego dvostruko u odnosu na 8653 leta zabilježena 2019. godine. Za usporedbu, broj letova prema Španjolskoj i Portugalu porast će, kako se očekuje, za samo 10, odnosno devet posto u istom razdoblju.

Ovo sugerira da su mnogi putnici koji žele bolji smještaj bez većih troškova spremni putovati dulje, unatoč tome što avioprijevoznici poput easyJeta i Ryanaira imaju sjedala koja se ne mogu nagnuti. Letovi s aerodroma Gatwick u West Sussexu do Šarm el Šeika u Egiptu, primjerice, traju oko pet sati i 20 minuta.

To znači da se u avionu provodi dodatnih sat i 45 minuta u usporedbi s putovanjima do tradicionalnog južnog španjolskog odredišta Alicantea.

EasyJet je u ožujku pokrenuo letove između Gatwicka i Zelenortskih Otoka (Cape Verde), otočja uz zapadnu obalu Afrike. Ovo je njihova najduža ruta iz Engleske te letovi traju šest sati i 10 minuta za udaljenost od 2332 nautičke milje.

Turistička tvrtka Tui izjavila je da su rezervacije letova i paket-aranžmana za ljetne odmore u Egiptu 30 posto veće u odnosu na prošlu godinu.

Također su zabilježili 'dvoznamenkasti rast' za Tunis i veliku potražnju za Marokom.

Fantastična vrijednost za novac

Komercijalni direktor Tui UK-a Chris Logan rekao je da ove tri destinacije nude 'fantastičnu vrijednost za novac', a tradicionalna europska odredišta teško im mogu konkurirati.

'Imaju kvalitetan smještaj i izvrsno vrijeme i izvan tradicionalne ljetne sezone. Čak su i zimski mjeseci blagi, što ih čini savršenim izborom za putovanja cijele godine', objasnio je. Inače, Tui je povećao broj letova iz Velike Britanije prema sjevernoj Africi ovog ljeta kako bi zadovoljio rastuću potražnju, s novim rutama od Stansteda do Enfidhe u Tunisu i od Newcastlea do Agadira u Maroku. Također, online platforma za smještaj Booking.com zabilježila je povećanje pretraga za ljetne odmore u Tunisu od 68 posto u prvih pet mjeseci ove godine, u usporedbi s istim razdobljem 2024.

Egipat i Maroko zabilježili su pak porast od 64, odnosno 39 posto.

Nicki Tempest-Mitchell, direktorica putničke agencije Barrhead Travel, rekla je da Maroko, Egipat i Tunis nude 'nevjerojatnu vrijednost za novac', što je 'sve privlačnije putnicima ove godine'.

'Ulaganja u hotele visoke kvalitete i iskustva u ovim regijama privlače pažnju onih koji su prije preferirali kontinentalnu Europu. Iako su favoriti poput Španjolske i Turske i dalje naši najprodavaniji izbori, može se reći da je sjeverna Afrika regija na koju treba obratiti pažnju u sljedećih nekoliko godina', rekla je.

Julia Lo Bue-Said, izvršna direktorica Advantage Travel Partnershipa, mreže neovisnih turističkih agencija, rekla je da postoji jasan trend prema planiranju odmora s naglaskom na vrijednost.

'Stalni pritisci na troškove života i smanjeni raspoloživi prihodi znače da, iako ljudi i dalje žele ići na odmor, sve su više usmjereni na maksimalnu vrijednost za novac. Ova promjena dovela je do porasta popularnosti destinacija poput Maroka, Egipta i Tunisa jer nude konkurentnije cijene i smještajne opcije visoke kvalitete u usporedbi s tradicionalnim europskim mediteranskim ljetovalištima', zaključuje.