VJEŽBAJTE S IVANOM

Pomognite umornim leđima

  • Autor: J. C. Š
  • Zadnja izmjena 18.02.2009 09:33
  • Objavljeno 18.02.2009 u 08:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Iz dana u dan žurimo, zaokupljeni smo problemima s posla, plaćanjem računa, obiteljskim obvezama, pa često zaboravljamo ono najvažnije: pobrinuti se za sebe i svoje zdravlje. Bez obzira na to što znamo da se nedovoljno krećemo i da redovito vježbanje ne koristi samo tijelu, nego i popravlja raspoloženje, pravdamo se umorom, nedostatkom vremena… I nikako da počnemo vježbati

Iako je zgodno dva do tri puta tjedno otići u dvoranu i vježbati u skupini, za to treba nešto slobodnog vremena. Organizirano vježbanje ima i prednosti: ako skupine nisu prevelike, instruktor nadzire polaznike, pazi da se ne ozlijede, ispravlja pogreške, dozira trening prema kondiciji polaznika. Istraživanja su pokazala i da ljudi teže odustaju kad vježbaju u društvu.

S druge strane, kod kuće možete vježbati kad poželite i izgubit ćete najmanje vremena. Vježbe koje je osmislila Ivana Vuljević pogodne su i za početnike i za one u dobroj fizičkoj kondiciji. Također je vodila računa da to budu jednostavne vježbe koje ćete lako 'poloviti' s fotografija. Nema tu velikih šansi za ozljede niti puno toga možete napraviti krivo, što je posebno važno kad vježbate sami, bez nadzora instruktora. Osim dobre volje, trebat ćete tek nešto prostora na podu.

Predrag Šiftar

Predrag Šiftar

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Idealno je vježbati svaki drugi dan
Prije vježbanja valja znati

Odlučite li se za vježbanje kod kuće, a dugo niste vježbali, čak i ako ste zdravi i ne osjećate nikakve tegobe, poželjno je savjetovati se s liječnikom ili barem instruktorom tjelovježbe koji posjeduje pristojna znanja iz sportske medicine i rehabilitacije.

Bolujete li od neke kronične bolesti, imate li tegoba s leđima, kralježnicom ili osjećate druge zdravstvene tegobe, ni u kom slučaju nemojte početi vježbati prije nego se savjetujete s fizijatrom, fizioterapeutom ili barem s osobnim liječnikom.

Ne pretjerujte u početku, jer su velike šanse da ćete dobiti upalu mišića i brzo odustati. Kako tijelo treba izmjenu napora i odmora, idealno je vježbati tri puta tjedno ili svaki drugi dan.

Svaku vježbu koju Ivana predlaže ponovite 8-10 puta, a ako vam je to previše ili vam je neka vježba teška, sami odrediti broj ponavljanja ili neke vježbe preskočite, pa s vremenom pojačajte trening.

Predrag Šiftar

Predrag Šiftar

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Ako dugo niste vježbali, svaki će trening biti barem malo bolan. No važno je razlikovati bol koja je još uvijek ugodna i koja signalizira da mišići rade i naprežu se od neugodne boli koja signalizira da vam neki položaj smeta. Osjetite li neugodne bolove pri određenim pokretima i položajima, također se bez odlaganja javite liječniku, kako bi se ustanovilo imate li kakvu povredu ili oštećenje. U tom će slučaju stručnjaci procijeniti koje su vježbe za vas pogodne, a koje nisu.

Vježbe za leđa

Ivana nije bez razloga za početak odabrala vježbe za leđa. Bez obzira na to što velik broj ljudi ne osjeća simptome, loše stanje kralježnice i leđa gotovo je pravilo u gradovima, gdje čak i djeca žive pretežno sjedilački. Problemi se opažaju već od školske dobi, pa su ove vježbe preporučljive i pogodne za sve uzraste.

Čak i oni koji na poslu stoje podjednako su izloženi opasnosti, jer skoro nitko ne stoji pravilno, a tijekom radnog vremena izmijene se deseci nepravilnih položaja, saginjanja i ustajanja, nošenja teških predmeta.

Općenito vrijedi pravilo: jak trbuh i jaka leđa neobično olakšavaju život i čuvaju zdravlje kralježnice.
Zato nas u sljedećem nastavku čekaju vježbe za trbušne mišiće.

Sve vježbe za leđa izvode se na podu, ležeći na trbuhu, s nogama razdvojenim u širini kukova.
Kako napredujete, možete dodati teže varijante istih vježbi - sa spojenim nogama. Ni u jednoj vježbi nije potrebno dizati se visoko, nego više pozornosti obratite na izduživanje leđa. Zaboravite zabacivanje glave unatrag, to je loše i možete se ozlijediti: glava i vrat uvijek moraju ostati u liniji leđa kao njihov nastavak. Izbjegavajte nagle trzaje – radije neka pokreti teku prirodno i polako.

Vježbe za leđa nekima su dosadne, ali nikad ih ne izbjegavajte jer sad znate koliko su važne za zdravlje. I neka vas ne zavara što vježbe na fotografijama izgledaju jako lagano. Kad počnete vježbati, shvatit ćete da ste se prevarili. Ovo su jednostavne, ali vrlo efikasne i ne baš najlakše vježbe.

Vježbe osmislila i demonstrirala Ivana Vuljević www.dvoranica.hr

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi