TEST

Peugeot 4007 2.2 HDi

30.10.2008 u 00:00

Bionic
Reading

Francuzima je trebalo poprilično vremena da se uključe u karavanu proizvođača sa SUV-om u ponudi, a sad kad su to učinili, ne možemo se oteti dojmu da su na tulum – zakasnili! Naime, zbog visoke cijene naftnih derivata početkom godine i aktualne financijsk

Prava je sreća za Peugeot što 4007 i nije njegov automobil, barem ne u potpunosti, pa nije potrošio puste milijune na razvoj. Naime, za PSA grupu (Peugeot i Citroen) izrađuje ga Mitsubishi, Peugeot ga potom prodaje pod imenom 4007, a Citroen kao C-Crosser. Riječ je, zapravo, o presvučenom Mitsubishi Outlanderu s redizajniranim prednjim i stražnjim krajem, blago dorađenom unutrašnjošću te pokojom preinakom na sustavima ovjesa, upravljača i kočnica. Ipak, srce koje kuca pod poklopcem je Peugeotovo – dobro poznati 2,2-litreni bi-turbo dizelaš.

Premda mu neki zamjeraju neatraktivan dizajn, vrijedno je spomenuti da 4007 svojim izgledom nikog neće ostaviti ravnodušnim. Zapravo, to je jedan od automobila čiji ćete izgled voljeti ili mrziti, što je, po našem mišljenju, ipak mnogo bolje rješenje od konzervativno oblikovanih automobila neupečatljiva dizajna.

4007 odlikuju poprilični gabariti, zbog čega prostora u unutrašnjosti ima napretek. Baš kao i Outlander, 4007 nudi smještaj za do sedam putnika u tri reda. Doduše, valja istaknuti da je treći red sjedala namijenjen djeci. Također nudi veliku i ravnu utovarnu površinu te potpuno iskoristivih 800 litara obujma kad je treći red sjedala sklopljen u pod. Stražnja vrata se mogu otvarati potpuno ili djelomično (samo staklo) ovisno o potrebi.

Pravo iznenađenje ipak nalazi se za upravljačem. 4007 u vožnji se ne ponaša tromo i ne pliva po zavojima kao prosječni SUV, što, između ostalog, može zahvaliti i dobrom centru ravnoteže te aluminijskom krovu. Umjesto toga, automobil pruža priličnu količinu vozačkog gušta. Upravljač je relativno direktan i nudi dobar osjećaj o onome što se događa na cesti, ovjes je vrlo dobro pogođen za uvjerljive, brže prolaske zavojima, a pohvale moramo izreći i na račun PSA-ovog 2,2-litrenog common-rail dizelaša koji pršti od snage, no istovremeno nudi dobru ekonomiju i rafiniranost.

Motor razvija 156 KS te 380 Nm okretnog momenta, te 1750 kilograma teškom automobilu nudi sprint do stotke za manje od deset sekundi i maksimalnu brzinu veću od 200 km/h. Prosječna potrošnja se pritom kreće oko osam litara na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu. Pohvale idu i na račun vrlo uvjerljivih kočnica, a jedine zamjerke možemo uputiti nešto nepreciznijem ručnom šesterostupanjskom mjenjaču.

Mitsubishi je poznat po svom off-road programu, a premda Outlander nudi rudimentarne terenske mogućnosti, sustavi koji su na raspolaganju 4007-ici čine je kompetentnijim off-road automobilom od brojnih drugih SUV-ova na tržištu. Snaga i okretni moment se u osnovi prenose na prednje kotače, no moguće ih je preusmjeriti u omjeru 45:55 u korist stražnje osovine ili uz blokadu diferencijala 50:50 u posebno skliskim uvjetima i pri malim brzinama. Automobil je također sposoban povući prikolicu tešku do 2.000 kilograma.

4007 standardno dolazi opremljen sa šest zračnih jastuka, ISOFIX sustavom na svim putničkim sjedalima te ABS-om i ESP-om. Premda nije odradio crash testove, Outlander je na Euro NCAP-ovim testovima zaslužio četiri zvjezdice za odrasle putnike, tri (od četiri) za najmlađe i svega dvije za prolaznike, a briljirao je na području sudara s bočnom preprekom, zbog čega bi i 4007 trebao pružati jednaku količinu sigurnosti.

Proizvođač: Peugeot
Model: 4007 2.2 HDi
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.179 cm3
Snaga (kW/KS): 115/156 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 380 @ 2.000
Potrošnja (l/100 km): 6,9/10,4/8,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.637/2.072/1.715
Cijena do registracije: 270.000 kuna