BIRKENSTOCKOV BESTSELER

Ovim tako udobnim natikačama starim 50 godina ne prestaje rasti popularnost

31.05.2023 u 12:44

Bionic
Reading

Sjećate li se svog prvog para Birkenstock natikača? Bez obzira na to jeste li ih prvi put nosili tijekom odrastanja ‘po kući’ ili u naizgled beskrajnim danima za vrijeme rane karantene, teško je povjerovati da je prošlo 50 godina otkako je u prodaju pušten čuveni model Arizona

Ove uniseks sandale u prodaji su dostupne već pola stoljeća i još uvijek prožimaju modu, kulturu i Hollywood, kao što im s lakoćom polazi desetljećima. Čak je i sam brend pomalo zadivljen utjecajem koji model Arizona ima na popularnu kulturu i načinom na koji se organski razvijao tijekom godina.

‘Kad pogledamo 80-e i 90-e, popularnost natikača Birkenstock ima jako malo veze s načinom poslovanja i marketinškim naporima brenda. Modni insajderi i poznati stanovnici Hollywooda jednostavno su ih otkrili i odlučili da im se sviđaju’, riječi su Alice Janssens, stručnjakinja za modu i povijest iz njemačkog brenda anatomske obuće.

Birkenstock Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Svi modeli nastali su kao odgovor na potrebu za obućom koja pruža cjelodnevnu udobnost, s podlogom od pluta koja je srž svake siluete.

Model Arizona treći je lansirani model brenda Birkenstock, a nastao je danas davne 1973. godine.

‘Model Arizona razvijen je na vrlo klasičan način kako bi odgovarao mnogim funkcijama’, riječi su Andree Schneider-Braunberger, voditeljice korporativne povijesti za Birkenstock.

Osim nekih manjih izmjena—uglavnom brendiranja— model Arizona zadržao je originalni dizajn, a tek je u ranim 90-ima brend počeo eksperimentirati s bojama.

Kolekciju Phoebe Philo iz listopada 2012. za modnu kuću Céline u Parizu brojni vide kao trenutak u kojemu su legendarne Arizona sandale Birkenstocka prešle na modnu stranu, postavši puno više od anatomskih natikača.

Suradnja Birkenstocka s brendom J. Crew 2013. godine započela je pomamu za metalik verzijama omiljenih anatomskih natikača.

Od tada, ovaj brend iz Njemačke ne prestaje nizati suradnje s istaknutim dizajnerima i brendova, što je rezultiralo otvaranjem ureda u Parizu i stvaranje luksuznijih verzija birkenstockica pod okriljem podbrenda naziva 1774.

Mnogo se toga dogodilo između 90-ih i 2019., kada je glumica Frances McDormand na oskarovsku prozornicu kročila u Birkenstock natikačama s potpisom modne kuće Valentino. Njezino spajanje žutih Arizona sandala s prilagođenom crvenom haljinom postao je ključnim trenutkom u zeitgeistu, potičući njihovo nošenje uz svečanu odjeću ili opravdavajući kupnju verzija s kristalnom kopčom iz suradničke kolekcije brenda i dizajnera Manola Blahnika.

Stavovi o anatomskim natikačama Birkenstock su se promijenili, a dijeljenje autentičnog sebe odjednom je postalo moderno. ‘Čak i u ovom trenutku povratka luksuza, ljudi su puno opušteniji po pitanju udobne obuće pa se više ne libe nositi ju izvan doma’, kaže Janssens.

Kako bi proslavio 50. godišnjicu lansiranja modela Arizona, Birkenstock je ovih dana lansirao ograničenu seriju od 1973 para svojih legendarnih natikača, uz čiju se kupnju dobivaju čarape.