POPUT NARJEČJA

Okus koji preferirate ovisi o vašem regionalnom porijeklu

  • Autor: V. I.
  • Zadnja izmjena 20.06.2009 11:09
  • Objavljeno 20.06.2009 u 11:09
okus kušanje hrana

okus kušanje hrana

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Studija provedena na Sveučilištu u Nottinghamu pokazala je da je osjetilo okusa regionalno uvjetovano, poput narječja

Kako će Britanci osjećati okus hrane i pića, ovisi o mjestu njihova rođenja i dijelu jezika koji broji najviše receptora okusa, potvrdilo je istraživanje.

Škoti vole bogatiji, kremasti okus, koji djeluje na stražnji dio jezika, dok stanovnici unutrašnjosti uživaju u ljutim okusima jer je većina njihovih receptora okusa smještena na prednji dio jezika.

Istraživanje koje su znanstvenici Sveučilišta u Nottinghamu proveli za Costa Coffee marku kave, pokazalo je da je najpopularnija hrana porijeklom sa zapada, poput cheddar sira i kremastih čajeva.

Također, ustanovljeno je da Britanci preferiraju okuse prema regionalnim akcentima i da jako ovise o povijesnim područjima.

Na sjeveroistoku uživaju u hrani koja djeluje na receptore na vrhu jezika. Znanstvenici to povezuju s industrijskom poviješću regije i potrebama radnika za jelima koja su hranjiva i brzo zasite.

Istovremeno, stanovnici juga imaju najmanje izraženo 'okusno narječje' od svih regija.

Skupa hrana, poput kamenica, vezana je uz područje, ali ne predstavlja ukus većine stanovništva.

Škoti jedu najsporije i djelomično uživaju u sladoledu i jorkširskom pudingu, razbijajući predrasude da su najpopularnija jela na sjevernoj granici sarmice od ovčjih iznutrica i sušena riba.

Istraživanje koje su proveli psiholog Greg Tucker i profesor Andy Taylor obuhvatilo je 13.000 ispitanika.

'Okus je genetski uvjetovan, ali ovisi i o našem odgoju te iskustvu s okusima', smatra profesor Taylor i nastavlja:

'Kao kod govornih narječja, pri čemu se različito naglašavaju slogovi i vokali, ljudi iz različitih krajeva su razvili pojačanu osjetljivost na određene receptore okusa i traže hranu koja ih najviše aktivira.'

Gennaro Pelliccia, stručnjak za kavu u firmi Costa Coffee, kaže da je okus najvažniji faktor za njegovu kompaniju i njene klijente.

Gospodin Pelliccia, čiji je jezik nedavno osiguran na 10 milijuna funti, rekao je: 'Ovo istraživanje nam je dalo fascinantan uvid u 'okusne preferencije' naroda, što će nam pomoći u nastojanju da pružimo izvrsne okuse kave koji će zadovoljiti svakoga.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi