PRAKTIČNE I PROSTRANE

Nove modne miljenice: Zašto su velike torbe ponovno u modi i hoće li taj trend potrajati

24.09.2022 u 19:26

Bionic
Reading

Sudeći po svemu, modne su zaljubljenice odustale od minijaturnih torbi (sjetimo se samo mikromodela s potpisom Jacquemusa), a veliki i praktični modeli jako su traženi

Modni su trendovi itekako nepredvidljivi pa ako ste i vi donedavno ludovali za minijaturnim modelima u koje jedva da stanu mobitel, mali novčanik i ključevi, slobodno ih možete odložiti na dno police jer je ponovno došlo vrijeme za velike torbe nadahnute popularnim, tzv. shopper modelima.

Dakle nakon dominacije mikrotorbi, poput dobro poznatih Jacquemusovih modela i srodnih varijanti, trendovi idu u prilog onih praktičnijih, poput primjeraka s potpisom brendova L.L. Bean ili Dior.

Diorova torba Book Tote, koju su nedavno nosile Jennifer Lopez i Sofia Vergara, postao je must have model koji vrijedi imati u svojoj kolekciji jer, sudeći prema zanimanju tržišta, popularnost mu je u velikom porastu.

Ovaj trend nimalo ne čudi jer modni svijet nakon pandemije žudi za torbama stvorenima za ljude koji ponovno odlaze na putovanja, u urede, na vikend izlete...

Sve to pogoduje brendovima u različitom cjenovnom spektru, od L.L. Beana pa do Saint Laurenta.

Zaljubljenice u modu danas najviše gravitiraju tzv. utility torbama od izdržljivih tkanina poput platna, a ne bježe ni od hrabrih boja, otkačenih dezena, upadljivih printova, vezenih detalja... Torbe poput Vuittonovog modela Neverfull ili Goyardove Saint Louis dugogodišnji su bestseleri, no tijekom pandemije nisu bile na vrhuncu popularnosti jer se činilo da zbog rada od kuće i nemogućnosti odlaska na putovanja nitko više ne treba primjerke dizajnirane za nošenje stvari. To dokazuje i podatak da je pretraživanje takvih torbi na Googleu u posljednjih pet godina palo na najnižu razinu u travnju 2020. godine.

  • +17
Trendi torbe za 2022. godinu Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

Sada, kada su zračne luke i prigradski vlakovi ponovno prepuni putnika, ovakve torbe ponovno doživljavaju uspon. Hibridni radni raspored znači da ljudi moraju imati torbu u kojoj mogu nositi sve što im je potrebno za radni dan kad odlaze do ureda, uključujući laptop.

U istraživanju koje je proveo BoF Insights za izvješće The New Era in Designer Bags, 71 posto žena reklo je kako je vjerojatnije da će kupiti shopper nego neku drugu vrstu torbe, u usporedbi s 56 posto onih koje su odabrale torbu na rame.

Danas se kupci okreću praktičnim utility materijalima, a manje luksuznim tkaninama, dakle platnu, tkanom užetu ili rafiji, kao i laganim detaljima. L.L. Bean tako bilježi najveću potražnju u desetljeću za svojim prepoznatljivim modelom Boat and Tote nakon što je dobio moderniji look.

Totemania

Na osnovnoj razini torbe su marketinški alat koliko i modni izraz - postoji razlog za to što ih brendovi kao što su Outdoor Voices i Reformation i poklanjaju. Naime veliki logotipi koje je nemoguće zanemariti služe kao i mobilni panoi. Iako neće svaki potrošač kupiti neke druge Diorove modele, svatko može pročitati logo 'Christian Dior' otisnut na bočnoj strani popularne torbe koja ne silazi s top ljestvica.

'Mnogi vole imati nešto što je i drugima važno. To je jako dobro funkcioniralo s ovim torbama - jer kad vidite Diorovu Book Tote, znate što je čim je vidite', objašnjava Meaghan Mahoney Dusil, suosnivačica i izvršna direktorica Purse Bloga.

  • +7
Crossbody torbe Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

Na tržištu vrhunskih proizvoda formula je prilično standardna - platneno tijelo, kožni remeni i velik logo utisnut na prednjoj strani. Chloé tako prodaje više verzija svoje torbe Woody, a brendovi Saint Laurent, Balmain i Mansur Gavriel nude jednostavne, nepretenciozne verzije. Diorova Book Tote i Guccijeva torbica Ophidia nude opcije prekrivene printom, a mnogi brendovi eksperimentiraju raznim tkaninama. Tako su torbe od rafije Loewea ili Pradini raznobojni tkani modeli za kupnju postali ultimativni hit ljeta.

U ponudi većine luksuznih marki torbe su među najpovoljnijima. Saint Laurentova torba košta između 1390 i 1950 dolara, Guccijeva Ophidia 1600 dolara za model srednje veličine te 1890 dolara za onaj veliki, dok torba Jackie 1961 košta 2950 dolara, a torba na rame Horsebit 1955-3250 dolara.

Čak i skuplje opcije, poput Diorove torbe, koja može koštati čak 3900 dolara, manje koštaju u usporedbi s npr. drugim Diorovim modelima, čija se cijena kreće od 5300 dolara naviše.

'S obzirom na cijenu, one jesu skupe, ali malo su jeftinije od njihovih kožnih torbi', rekla je Ana Correa iz WGSN-a.

Pristupačniji brendovi reklamiraju upravo shopper modele kao funkcionalne, ali moderne, pozicionirajući ih kao 'razumno razbacivanje' čak i u ovo vrijeme, u kojem inflacija i potencijalna recesija tjeraju neke potrošače da reduciraju nepotrebne kupnje.

Torba Boat and Tote L.L. Beana, omiljena na TikToku, cjenovno je pristupačna i kreće se od 29 do 55 dolara, a najskuplja, Montauk (J.Crew), doseže 148 dolara.

'Ljudi žele malo više praktičnosti', rekla je Rae Liu, suosnivačica tvrtke Leatherology, koja je prošle godine predstavila platnenu torbicu. 'Želite držati svoje stvari u platnenoj torbi, ali također želite da izgleda lijepo. Dakle to nije samo besplatna torba dobivena u supermarketu', objašnjava.

L.L. Beanove shopper torbice najvažniji su modeli brenda još od 1944. godine, ali su uzletjeli zbog nove generacije potrošača nakon što su predstavljene na TikToku i Instagramu. Korisnici su pokazali kako su personalizirali torbicu neočekivanim detaljima, poput npr. imena luksuznih marki kao što su Prada ili Balenciaga, kao i duhovitih izraza poput girl boss ili unhinged.

'To je torba poznata po svojoj nevjerojatnoj kvaliteti, ali možete je personalizirati i pokazati svoju osobnost', rekla je Gracie Weiner, vlasnica računa @ironicboatandtote na Instagramu.

A s obzirom na njihov trenutačni boravak u središtu pozornosti, brendovi mogu reklamirati takve torbe i kao vrlo praktičnu stvar za kupca te kao nešto što morate imati.

'To se sviđa osobito mlađim generacijama', naglasila je Correa.