IZ DANA U DAN

Kako se razvijaju pametne dječje glavice?

01.07.2013 u 10:02

Bionic
Reading

Dok je sluh od samog rođenja potpuno razvijen pa djeca odmah reagiraju na poznate zvukove koji ih umiruju, vid sazrijeva postepeno

Osluškujte svoje dijete, pratite njegov razvoj, potičite ga i budite mu podrška. Na taj način razvija se pametna dječja glavica, a sva ta rana iskustva stvaraju temelj za napredan kognitivan razvoj.

Od rođenja pa sve do druge godine djetetova života traje senzomotorno razdoblje djetetova kognitivnog razvoja. Sam naziv ovog razdoblja govori da se učenja u ovom periodu života oslanjaju na podražaje koje dijete prima putem vida, sluha, njuha, okusa i opipa. U samom početku ovog perioda učenje proizlazi iz slučajnosti, a bazirano je na urođenim refleksima.

Već između trećeg i šestog mjeseca života dijete je naučilo pogledom pratiti predmete u pokretu. Prepoznaje predmete i osobe iz daljine te usavršava koordinaciju oka i ruke.

Motorna aktivnost između šestog i dvanaestog mjeseca postaje bolja i omogućuje djetetu kretanje pa i način učenja prati te promjene.  zvukove, pokrete i geste (pleše na glazbu, imitira korištenje predmeta kao što su češalj i telefon), razlikuje žive i nežive objekte, promatra slikovnice.

Između prve i druge godine života
dijete je pravi mali, nezaustavljivi istraživač. Uživa u istraživanju okoline i rastavljanju predmeta. Sad već zna pokazivati traženu sliku u slikovnici, pokazuje pet do šest dijelova na lutki, sposobno je jednostavno kategorizirati i sortirati po boji i obliku. Rješava probleme metodom pokušaja i pogrešaka. Razumije jednostavne upute te razliku između 'ja' i 'ti'. '

Od druge do treće godine razvoj i razumijevanje govora obuhvaća ne samo imenovanje predmeta i osoba već i složenije pojmove kao što su 'sad', 'skoro', 'kasnije'. U ciljanim aktivnostima koncentrira se tri minute. Prepoznaje što je hrana, a što nije. Svjesno je nekih opasnosti, kao, primjerice, vrućeg štednjaka ili prometne ceste, i izbjegava ih. '

Od treće do četvrte godine dijete imenuje nekoliko boja i sortira po njima. Razumije koncept brojenja. Razumije pojmove isto/različito, veliko/malo, visoko/nisko. Igra imaginarne igre i igre s pravilima te čeka na red. Razlikuje stvarni svijet od mašte.

Od četvrte do pete godine već sigurno broji i povezuje količinu s brojem, razumije prostorne i vremenske odnose, uparuje i kategorizira prema raznim kriterijima, izdvaja početni i završni glas u riječima, prepoznaje slova i brojke i sl.

Oko šeste godine djetetova života kognitivni razvoj ulazi u fazu konkretnih operacija. Spontano učenje imitacijom i igrom zamjenjuje usvajanje znanja i vještina nekim drugim metodama poučavanja.

Više o ovoj temi možete pronaći na ordinacija.hr