NIJE SVE TAKO CRNO

Kako opet zavoljeti svoj posao

17.06.2013 u 06:54

Bionic
Reading

Svi ponekad doživljavamo posao kao zatvor u kojem ne možemo disati i mrzimo to što radimo. No nije sve tako crno i, ako nemate izlaza, neki vam savjeti mogu pomoći da ga doživite pozitivno

Ne postoji savršeno radno mjesto, piše Undercover Recruiter, ali našom percepcijom možemo ga učiniti boljim i ugodnijim. Na svakom se poslu susrećemo s neugodnim ljudskim odnosima, teškim zadacima, netolerantnim kolegama ili šefovima pa je na nama da se naučimo nositi s tim ili promijenimo što možemo.

1. Motivacija

Dolazite na posao i hvata vas jeza? Pronađite pozitivnu stranu posla poput prijateljstva s kolegama ili nekog budućeg projekta u kojem ćete se pronaći.

2. Budite pozitivni

Važno je da date sve od sebe i sagledate širu sliku. Utječe li vaš posao pozitivno na neke druge ljude? Možete li to promijeniti i svojim radom donijeti dobre opće promjene društvu? Razmislite o takvim smjernicama i spojite ugodno s korisnim.

Neka ponašanja ne trpite, bez obzira na posljedice
3. Posao nije sve u životu

Nemojte cijeli život gledati samo uspjeh u karijeri. Možda vas u tome koče očekivanja roditelja i zapeli ste u tome pa mislite da niste dovoljno ostvarili i druga uspješna područja u životu nemaju dovoljnu težinu. A trebala bi!

4. Planirajte i napravite listu

Sastavite listu prioriteta i rješavajte zadatke jedan po jedan. Iako se čini da nikada nećete biti gotovi, nakon svakog završenog zadatka osjetit ćete zadovoljstvo i pozitivnost.

5. Ne brinite se uzalud

Nemojte se brinuti o stvarima koje se nisu dogodile. Razmišljate li stalno o tome hoće li vam doći šef koji je na lošem glasu ili ćete dobiti otkaz, gubite energiju i vrijeme te se osjećate loše bez razloga. Koncentrirajte se na sadašnjost i kako dobiti najbolje u tom trenutku.

6. Što je vaš posao?

U svakom biste trenutku trebali znati što je vaš posao da biste izbjegli dodatne frustracije. Ako nemate dogovoreno što sve spada pod vaše dužnosti i zadatke, probajte to što prije razriješiti sa šefom.

7. Tri pravila

Ovisno o poziciji, ponekad ste u mogućnosti nešto i delegirati drugima. Držite se tri osnovna pravila: odradite, odbacite ili delegirajte dalje.

8. Pauze su bitne

Obavezno je imati pauze, pa makar i na pet minuta. Morate se maknuti od računala, e-mailova i mobitela. Najbolje bi bilo imati pauzu za ručak i maknuti se iz ureda odnosno s radnog mjesta. Također je preporučljivo otići na zrak i malo se prošetati. U svakom slučaju, najbitnija je mentalna pauza, bez obzira što odaberete.

9. Ne tračajte

Svi znamo da je trač neizbježan na poslu, ali probajte to svesti na minimum. Nikako nemojte prvi počinjati i izbjegavajte kuloare u kojima se trača.

10. Posao ostavite na poslu

Već ste trećinu dana potrošili na posao pa bi bio red da ga ostavite u uredu i ne mislite na njega. Od posla se treba odmoriti i baviti se drugim stvarima u životu jer jedino tako i možete uživati u stvarima koje radite.