VOLE JESTI, ALI I KUHATI

Ikea otkriva kakve su navike Zagrepčana u kuhinji

18.11.2016 u 12:51

Bionic
Reading

Digitalna verzija ovogodišnjeg Ikeina kataloga, čija je tema uživanje u svakodnevnim aktivnostima u kuhinji i oko nje, bit će dostupna na internetskoj stranici Ikea.hr i mobilnoj aplikaciji od utorka, 18. kolovoza, a u robnoj kući od 1. rujna. Uz novi katalog, Ikea je predstavila i globalno Ikeino istraživanje o navikama u kuhinji i oko nje, u koje je uključen i Zagreb s okolicom

Kao i svake godine, Ikein katalog sadrži mnoštvo novih proizvoda,inspirativnih ideja i funkcionalnih rješenja za uređenje svih prostorijau domu, ali i pokazuje kako male stvari u našem domu mogu učinitiveliku razliku u svakodnevnom životu. Novi katalog fokusira se na kuhinju koja je nekad bila namijenjena isključivo pripremi hrane, a danas se u njoj družimo i zabavljamo s obitelji i prijateljima, pomažemo djeci pisati domaću zadaću, bavimo se hobijima i slavimo posebne trenutke u našim životima.

Zagrepčani bi češće voljeli kušati novu vrstu hrane

U Ikeino globalno istraživanje o navikama u kuhinji i oko nje uključen je i Zagreb s okolicom (uzorak za Zagreb i okolicu je 1.000 ispitanika). Istraživanje je pokazalo kako 81% stanovnika Zagreba i okolice jako voli jesti, 57% kuhati, 74% ih se osjeća vrlo samouvjereno kuhajući kod kuće, a 40% njih kuha svaki dan.

Stanovnici Zagreba i okolice, uz one u Šangaju, najmanje jedu istu hranu za doručak svaki dan. Njih 38% jede istu hranu, dok je prosjek za sve gradove 52%. Također, 76% Zagrepčana uživa kušati nove vrste hrane - jedino stanovnici Šangaja to vole više (78%). Prosjek svih gradova jest 68%. Isti postotak, njih 76%, bi još češće voljelo kušati novu vrstu hrane, što je više od stanovnika svih gradova obuhvaćenih istraživanjem, a prosjek za sve gradove iznosi 59%.

Više od polovice Zagrepčana jede u kuhinji, dok njih 17% nikad ne jede u kuhinji ili blagovaonici što je manje od stanovnika svih gradova obuhvaćenih istraživanjem. Gotovo 50% ispitanika iz Zagreba želi češće jesti u društvu, u čemu također prednjače u odnosu na ostale gradove obuhvaćene istraživanjem. S druge strane, 37% stanovnika glavnoga grada Hrvatske naručuje hranu barem jedanput tjedno, što je najrjeđe u usporedbi s drugim gradovima, a 35% njih reći će da određenu vrstu hrane ne voli jesti, premda je nikad nije probalo.

Ikea Life at home istraživanje

U protekloj poslovnoj godini (rujan 2014. – kolovoz 2015.) robnu kuću je posjetilo 1.860.000 građana. Najviše, oko 65% posjetitelja čine stanovnici Zagreba i Zagrebačke županije, a oko 9% strani državljani (4% Slovenije, 2,5% BiH, 2,5% Srbije). Što se tiče asortimana, tijekom prve godine rada prodano je 12.000 madraca koji bi, naslagani jedni na druge, bili visine 10 Eiffelovih tornjeva. Broj prodanih čaša mogao bi primiti 174.000 litara tekućine. Prodanih 320.000 ručnika približno je jednako ukupnom broju stanovnika Splita i Rijeke.

Tijekom prve godine rada u robnoj kući Ikea prodano je 3.000 kompletnih kuhinja, što znači da je svaki dan 12 domova dobilo novu Ikeinu kuhinju, a u prvoj godini rada prodano je 180.000 LED rasvjetnih tijela.

Ukupno je prodano i 544.450 hot-dogova. Kad bismo ih poredali jednog za drugim, stvorili bi dužinu od 65,33 kilometara, koliko iznosi udaljenost od Zagreba do Varaždina. Ukupno je prodano 12.100 kilograma pick&mix slatkiša, što je težina jednaka težini dviju praznih cisterni. Prodano je 2.960.700 poznatih švedskih mesnih okruglica, ukupne težine 59.215 kg, što je više od težine aviona Airbus A318 koji prazan teži 39.500 kg.

Kupci u Hrvatskoj doprinijeli su prikupljanju sredstava u kampanji 'Plišane igračke za obrazovanje'. Tijekom trajanja kampanje prodano je ukupno 40.343 igračaka i knjiga čime je prikupljeno 40.343 eura za obrazovanje djece u siromašnim zemljama. U sklopu kampanje 'Za svjetliju budućnost izbjeglica' prodano je ukupno 30.000 LEDARE proizvoda čime je prikupljeno 30.000 eura za najugroženije skupine ljudi. Ikea je donirala i 510 kuhinja stanovnicima pogođenim poplavama za njihove nove domove u Gunji.