TEST

Honda Civic Type-S 1.8 i-VTEC - u sjeni Type-R-a

25.01.2010 u 15:57

Bionic
Reading

Novi Civic osme generacije s nama je već četiri godine, a na prvi pogled moglo bi se zaključiti da je na cestama dvostruko kraće. Razlog, naravno, leži u atraktivnom dizajnu koji danas izgleda jednako svježe kao i 2006. godine

Četiri godine u automobilskom svijetu najbolje se mogu opisati riječima - zrele. Nasljednik je već na putu, a postojeći model proživljava automobilsku krizu srednjih godina, stoga je tretman zatezanja bora više nego poželjan. Ni Honda nije odstupila od ovog nepisanog pravila, premda su kirurške izmjene na Civicu doista minimalne pa će se i automobilski znalci namučiti kako bi uočili razlike.

Civic to može ponajprije zahvaliti avangardnom inicijalnom dizajnu koji ga je već pri lansiranju učinio najneobičnijim automobilom u segmentu. Hondi je dozlogrdilo da se Civic tretira kao automobil za penzionere, pa su dizajnerima dali odriješene ruke. Pri redizajniranju Civic je dobio tekredizajnirani prednji i stražnji branik, te izmijenjen izgled svjetlosnog sklopovlja.

Na testu smo imali verziju Type-S s benzinskim 1,8-litrenim atmosfercem, dok je ljubiteljima dizelaša Honda ponudila isti model, no s 2,2-litrenim common-rail dizelskim motorom. Da je riječ o sportskom modelu, vidi se već po aerodinamičkim elementima karoserije, niskoprofilnim gumama i 17-colnim naplacima. Ipak, dojam sportskog automobila Japanci su narušili nedovoljno snažnim motorom, vjerojatno kako ne bi konkurirao najsnažnijem modelu Type-R, te pomalo predugačkim prijenosnim omjerima ručnog šesterostupanjskog mjenjača.

Civic Type-S raspolaže sa 140 KS, a premda se motor rado vrti, a i nužno ga je vrtjeti kako biste došli do okretnog momenta od 147 Nm dostupnih pri 4.300 okretaja, performanse su daleko od onih koje bismo nazvali munjevitima. Civic do stotke sprinta za nešto kraće od devet sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 205 km/h. Nedostatak performansi Japanci su pokušali nadoknaditi uvjerljivijim voznim osobinama, pa su ovjes i stabilizatori znatno krući no što smo navikli. U kombinaciji sa zadovoljavajuće preciznim upravljačem to je rezultiralo automobilom kojeg je gušt voziti povezanim zavojima. Dojam, nažalost, narušavaju predugi prijenosni omjeri, pa smatramo da je ovaj mjenjač zapravo trebao biti izbor za dizelaša, a ne benzinca. Ipak, vlasnici će znati cijeniti nisku potrošnju, koja u prosjeku ne prelazi sedam i pol litara na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu.

Sve pohvale možemo izreći na račun kočnica koje vrsno obavljaju posao zaustavljanja 1.270 kilograma teškog vozila uz pravovremenu aktivaciju ABS-a.

Premda na prvi pogled izgleda skučeno, Civic nudi nevjerojatno mnogo prostora u unutrašnjosti i za putnike sprijeda i za one straga, kojima može uzmanjkati eventualno dnevne svjetlosti zbog malih prozora. Vozaču će pak nedostajati preglednosti zbog prelomljenog stražnjeg stakla i nedostatka stražnjeg brisača zbog kojeg se staklo lakše i brže prlja.

Dojam završne obrade, ergonomije i kvalitete korištenih materijala u unutrašnjosti na najvišoj je razini i slobodno možemo poručiti ostalim proizvođačima da se ugledaju na Hondu.

Sa sigurnosnog aspekta Civic se može pohvaliti maksimalnim brojem osvojenih zvjezdica na Euro NCAP crash testovima. Hondin kompakt zaradio je pet zvjezdica i 79 posto bodova za zaštitu odraslih, 78 za zaštitu najmlađih i 67 posto za zaštitu prolaznika. ABS i ESP standardni su dijelovi opreme.

Proizvođač: Honda
Model: Civic Type-S 1.8 i-VTEC
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 103/140 @ 4.300 o/min
Okretni moment (Nm): 174 @ 4.300 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,9/9,6/7,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,9 s
Maksimalna brzina: 205 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.270/1.785/1.460
Cijena do registracije: 201.990 kn