TEST

Ford Focus 1.6 EcoBoost - samozatajna raketa

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 03.11.2011 16:18
  • Objavljeno 03.11.2011 u 16:18
P1020464

P1020464

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Focus treće generacije tržište je dočekalo s velikom znatiželjom. Svakako se radi o 'trendmejkeru', koji i u svojoj trećoj generaciji postavlja nove standarde
tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Budući da se ovaj model prodaje na 120 različitih tržišta diljem svijeta, nije teško zaključiti kako je dizajn univerzalan. Kod Forda smo već navikli na ovakve poteze. Prednji kraj je dakle sličan Fiesti, no zadržan je izgled prethodnog modela. Bočna linije je čista s masivnim blatobranima koji podsjećaju na mišiće, a  stražnji je kraj neočekivano drukčiji od prijašnjih generacija. Naime stražnja svjetla spuštena su s nosača krova. Iskreno, nama se više sviđalo staro rješenje. Upravo je po tome Focus i bio poznat, no bilo kako bilo, dizajn je dovoljno razigran, uz određenu dozu ozbiljnosti.

Unutrašnjost je napravljena u skladu s manjom Fiestom. Ista dizajnerska rješenja uočljiva su na upravljaču, centralnom grebenu te instrumentima. Iako su mnogi prekidači oblikom nepraktični (radio) te je potrebno malo navikavanja, Focusovim instrumentima je lako upravljati. Dapače, kad se družite s automobilom neko vrijeme postaje jasno da je Focusova misija ukrasti kupce svojih ljutih konkurenata. Nekadašnja Fordova originalnost zamijenjena je univerzalnim rješenjima koje se koriste u današnjoj industriji. Pri tome mislimo na otvaranje poklopca motora koje više nije smješteno ispod Fordovog amblema (napokon) te funkcioniranje ručice brisača – čije je korištenje sada identično kao i kod većine drugih proizvođača. Ne radi se o velikim promjenama, no malo podilaženja kupcu nije na odmet. Focus se na taj način svakako nameće novim kupcima.

Testni model bio je opremljen komandama na upravljaču, a moramo priznati da nam ni sedam dana druženja nije bilo dovoljno da se u potpunosti naviknemo na funkcionalnost svih devet prekidača. Ne radi se ni o čem kompliciranom, no u Focusu smo navikli i na jednostavnija rješenja. 'Uđi u izbornik, odaberi opciju, podesi opciju potrošnje goriva…' – čini se možda prekompliciranom funkcijom za ponedjeljak ujutro. OK, Ford ima odličnu opciju općeg izbornika na kojoj su pregledni svi podaci putnog kompjutora, no izlaskom iz tog izbornika započinje lutanje po sučelju.

U ovom modelu naišli smo i na mogućnost odabira boje ambijentalne rasvjete. Drugim riječima, možete birati boju koja će vam uljepšati dan. Svjetlost različitih boja pritom dopire iz ručica vrata, krova, ispod nogu te još ponekog skrivenog ugla koji po danu sigurno nećete zamijetiti.

Ugrađeni motor je turbo benzinac 1.6 najnovije generacije. Radna oznaka mu je SCTi. Ovaj motor je napravljen i za visoke performanse i za nisku potrošnju. Snaga mu je 182 konja, što se pri normalnoj laganoj vožnji uopće ne osjeća. Dapače, testni Focus se u gradskoj gužvi vozi lagano i tiho s potrošnjom do 10 litara. Ipak, ako se zaželite jurnjave, potjerajte ga iznad 4.000 okretaja i uz dublji zvuk, Focus će doslovce poletjeti. Pri tome je oslobađanje snage linearno. Dobar odaziv papučice gasa kod ovog automobila traje od početka do kraja. Izmjerena maksimalna brzina mu je 222 km/h uz prosječnu potrošnju od sedam do 10 litara. Uz upotrebu tehnologije 'start & stop' moguće je zaista potrošiti malo goriva. Prijašnje generacije turbo benzinaca ovakve snage trošile bi od 10 do 13 litara.

Mjenjač je već standardno precizan i brz. Jedna od najboljih komponenti ovog automobila.

Focus je u vožnji ipak drukčiji od svojih prethodnika. S obzirom na to da se radi o vrlo snažnom motoru, željeli bismo imati bolji osjećaj u rukama. Naime, servo pumpa iz prijašnjih generacija zamijenjena je električnom, tako da se osjećaj pomalo izgubio, a ovjes je nešto mekši. Ne radi se o drastičnoj razlici, no nismo ostali impresionirani kao kod prijašnjih generacija.
Iako testirani automobil nije sportska verzija novog Focusa, ostali smo ugodno iznenađeni lakoćom razvoja snage i diskretnošću. Focus je jako brz, čvrst pod rukom te ostavlja dojam da se pod poklopac motora može ubaciti mnogo više konja. Možda cijena od 207.600 kuna za bogato opremljen testni automobil nije mala svota, no ovaj nenametljivi tehnički dragulj je odličan odabir.

Proizvođač: Ford
Model: Focus 1.6 Ecoboost Titanium
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.596 cm3
Snaga (kW/KS): 134/182 @ 5.700 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.600-5.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,7/10,3/8,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,9
Maksimalna brzina: 222 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.358/1.823/1.484
Cijena do registracije: 207.600 kuna (osnovni model 118.380 kuna)

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi