TEST

Citroen C1 Adriatic 1.0i - može li jednostavnije?

14.09.2012 u 18:34

Bionic
Reading

Citroen C1 nedavno je prošao kuru zatezanja bora, što ga je učinilo vizualno atraktivnijim i više u skladu sa sestrinskim modelima iz game

Sve ostalo više-manje je neizmijenjeno, što znači da je ovo još uvijek jedan od automobila koje ćete rado pogledati ako ste u potrazi za praktičnim, jeftinim i štedljivim gradskim prijevoznim sredstvom. Mi smo se testnim primjerkom zaputili na nešto dužu relaciju i moramo priznati da će C1, ukoliko u njega ne utrpate četiri gorostasa, bez problema poslužiti i za međugradska putovanja.

Taj posao možda neće obaviti najbrže, no udobnost zasigurno neće biti kamen spoticanja obzirom na to da u njemu mogu sjesti dvometraši. Rezultat je to inteligentog dizajniranja i crne magije jer u ovom malenom automobilu, ne mnogo većem od Smarta, mjesta za koljena i ramena ima dovoljno, a pritom će i u prtljažnik stati stotinjak litara stvari. Preklapanjem stražnje klupe zapremina raste na 500 litara, a upravo nam se čini da je za tako nešto C1 i konstruiran.

Dvoje putnika i njihova prtljaga neće biti prevelik teret za 70 KS snažnog jednolitrenog benzinca koji se rado vrti i pritom zvuči kao da ste ga naljutili. Maleni agregat nije potrebno 'gaziti' za performanse, no pretjecanja ćete ipak morati izvoditi taktički. Najveći plus mu je svakako niska potrošnja goriva zbog koje ćete misliti da se pokvario indikator preostale razine u spremniku.

C1 je dosta tvrd, a i izolacija buke mu nije najjača strana, no zato je veoma predvidljiv i direktan. Kratki međuosovinski razmak i uski krug zakretanja znače da je njime moguće doista poput igračke manevrirati u gužvama a hvalimo i sklop komandi koji je ergonomski odlično izveden premda, primjerice, nije moguće podešavati upravljač po dubini već samo visini. Sve je na ovom automobilu riješeno jednostavno i praktično, a da to ne izgleda jeftino.

Premda je C1 izvorno konstruiran kao gradski automobil za vožnju od točke A do točke B, ne sumnjamo da će izvući osmijeh na lice i ambicioznijim vozačima koji su uvijek u potrazi za užitkom u vožnji.

Svaki proizvod moguće je dodatno usavršiti, no nakon svega viđenog, jasno nam je zašto su se Francuzi ovaj put zadržali samo na estetici. Maleni C1 već je u izvornom obliku tehnički dovoljno potkovan da mu veća unapređenja na tom polju ionako nisu trebala.

Konkurencija u ovom segmentu, ipak, jača je danas nego ikad, pa svakako preporučujemo da isprobate i druge modele ostalih proizvođača prije no što se odlučite, a također valja napomenuti kako je C1 blizanac Peugeota 107 i Toyote Aygo.

Proizvođač: Citroen
Model: C1 1,0i
Vrsta motora: 1,0, tri cilindra, benzin
Obujam: 998 cm3
Snaga (kW/KS): 50/68 @ 8.000 o/min
Okretni moment (Nm): 93 @ 3.600 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,8/5,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,2
Maksimalna brzina: 157 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.415/1.615/1.465
Cijena do registracije: 66.250 kuna