TEST

Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo - izgled ne vara

18.06.2013 u 15:01

  • +7

Chevrolet Cruze 1.4 Turbo

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Premda dizelaši iz godine u godinu zauzimaju sve veći udio na tržištu, 'turborenesansa' učinila je i moderne benzince štedljivijima i širem krugu potrošača zanimljivijima nego prije

U tom svjetlu valja priznati da je Cruzeu falio pravi benzinac pod poklopcem, a uvođenjem Opelovog 1,4-litrenog biturbo četverocilindraša umjesto 1,8-litrene jedinice Chevrolet je napokon zakoračio na pravi put.

Testni model bio je opremljen tim motorom te se pokazao kao vrlo dobar izbor ukoliko su vam performanse visoko na listi prioriteta. Odaziv na gas gotovo je trenutan ako zanemarimo efekt takozvane turborupe, a pri opreznijoj vožnji moguće je postići i nezanemarive uštede. Motor radi vrlo mirno i ima pregršt snage u rezervi, a pozitivno je i to što zbog popriličnog okretnog momenta pri nižim okretajima, kao i zbog dobro podešenih prijenosnih omjera ručnog mjenjača, nije potrebno prečesto posezati za ručicom mjenjača.

Nesvakidašnje elastičan motor pokazao se dobrim odabirom i na otvorenoj cesti, neovisno je li riječ o autocesti ili zavojitoj brdskoj stazi, te je Cruzeova kruta šasija napokon dobila pravi pogonski sklop kojim se iz automobila može izvući maksimum. Električni servo trebao bi biti direktniji te nuditi konkretniji osjećaj u vožnji, no zato nas je kruti ovjes ugodno iznenadio. Premda bi vozači skloni udobnijoj vožnji mogli poželjeti col manje felge, moramo priznati da se testirani model pokazao vrlo uvjerljivo u svim zadacima koje smo stavili pred njega.

Cruze je iznimno iskoristiv automobil, no uvjerljivo najsvestraniji je upravo u karavanskoj, takozvanoj Sport Wagon izvedbi, kakvu smo imali na testu. Svi putnici imat će dovoljno prostora za noge, ramena i glave, dok će prtljažnik bez preklapanja stražnje klupe progutati 500 litara, odnosno 1500 litara. Prednja sjedala nude dobro bočno držanje, a neće biti neudobna ni korpulentnijim putnicima, čak i na dužim putovanjima.

Na dizajn inače ne trošimo previše riječi jer se vodimo onom da je ljepota u oku promatrača, no moramo priznati da nam je za vrijeme testiranja pristupio nezanemariv broj znatiželjnika koje je zanimalo koliko automobil košta i 'je li naknadno tjuniran'. Odgovor je da košta dosta, zapravo mnogo više no što biste očekivali za automobil u Cruzeovoj klasi - 170.000 kuna.

Za taj novac ipak je testni model Cruzea bio praktički nakrcan svom dostupnom opremom, od kožom presvučenih sjedala do kamere za vožnju unatrag i multimedijalno-kontrolnog displeja osjetljivog na dodir. Sumnjamo da ćemo vidjeti mnogo ovako opremljenih modela na našim prometnicama, no zato ne sumnjamo da će 1,4-litreni Turbo osvojiti puno više tržišta nego što je to pošlo za rukom onemoćalom 1,8.

Proizvođač: Chevrolet
Model: Cruze 1.4T
Vrsta motora: 1,4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.364 cm3
Snaga (kW/KS): 103/140 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 200 @ 1.850-4.900 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,1/8,9/7,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,5 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.675/1.797/1.520
Cijena do registracije: 172.900 kuna