MERCEDES NA ČETIRI

BMW će sve automobile raditi na samo dvije platforme

18.03.2014 u 10:40

Bionic
Reading

U nastojanju da zadovolje svačiji ukus, a pritom skrešu troškove, proizvođači su primorani iste dijelove koristiti na širokoj paleti modela te izrađivati različite karoserijske izvedbe u istim pogonima

Pri tome se služe modularnim platformama. Najdalje je u tome stigao Volkswagen koji bi uvođenjem MQB-a mogao vrlo brzo preuzeti čelnu poziciju najvećeg proizvođača automobila na tržištu. U istom smjeru krenuo je Renault-Nissan, a trendu će se prikloniti i BMW i Mercedes.

BMW, koji u prva dva mjeseca prodajom šiša Audi, planira sve buduće modele graditi na dvije platforme - jednoj s prednjim i jednoj sa stražnjim pogonom, piše Automotive News Europe.

BMW trenutno koristi pet platformi - jednu za Mini i seriju 2 Active Tourer, zatim za seriju 1, X1, 2 i 3 te po jednu za seriju 5, 6, 7 i Rolls Royce Ghosta, kao i jednu za X5 i X6.

Mercedes pak planira prelazak s devet platformi na njih četiri: MFA za modele s prednjim pogonom i kompaktne crossovere, MRA za one sa stražnjim, MHA za modele srednje veličine, crossovere i SUV-ove poput ML-a te MSA za sportske modele poput SL-a i SLK.

Najveći problem prilikom korištenja modularnih platformi leži u visokom riziku od povlačenja vozila. Naime svaka greška znači servisno povlačenje mnogo veće količine automobila jer potencijalno opasan kvar nije boljka individualnog modela, već čitave palete vozila.