U UTORAK

U splitskoj Galeriji umjetnina otvara se izložba 'getting across' koja se bavi temom migracija

  • Autor: M.J.
  • Zadnja izmjena 07.02.2020 14:51
  • Objavljeno 07.02.2020 u 14:51
Eva Leitolf, Trajektna luka Igumenica, Grčka 2011.

Eva Leitolf, Trajektna luka Igumenica, Grčka 2011.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

Galerija umjetnina i Goethe Institut Kroatien organiziraju izložbu 'getting across: Izložba o granicama' koja će se otvoriti u utorak, 11. veljače u 19.00 sati.

Umjetnici koji izlažu su: Bani Abidi, Halil Altindere, ,Sumit Dayal, Davor Konjikušić, Eva Leitolf, André Lützen, Kishor Parekh, Mike Parr, Roman Signer, Javier Téllez, a kustosi: Leonhard Emmerling, Kanika Kuthiala i Jasminka Babić.

Kako stoji u najavi izložbe, migracije su sastavni dio ljudske povijesti. Kretanja diljem kontinenata, invazije, kolonizacija, podčinjavanje ljudi stranoj vlasti, otpor protiv osvajača, izgradnja zidova, utvrđivanje granica, hibridno kreiranje identiteta, nastanak novih populacija – sve je to povezano s migracijama. Migracije ne podrazumijevaju samo migriranje ljudi, nego i migriranje znanja, vještina i vrijednosti, kao i nove načine promatranja svijeta. Taj fenomen povezan je s patnjama i nepredvidljivim prilikama, s čudovišnim nasiljem i novim savezima, koalicijama ili čak prijateljstvima. Imigranti, izbjeglice i tražitelji azila nailaze na neprijateljstvo i otpor, ili im se pak pruža dobrodošlica uz empatiju i solidarnost, navodi se u najavi izložbe čiji je velik dio posvećen je fotografijama koje dokumentiraju stvarna zbivanja: građanski rat u Bangladešu 1971. godine (Kishor Parekh) te zbivanja i mjesta na granici Europske unije (Eva Leitolf, André Lützen).

Pitanjem kako je granice moguće prijeći te kako se granice pomiču bave se radovi koje potpisuju Javier Téllez i Roman Signera. Još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća australski umjetnik Mike Parr kritizira politiku svoje zemlje prema tražiteljima azila kroz performanse tijekom kojih šije svoje kapke i usne. Taj mračan pristup australskoj antiimigracijskoj politici nailazi na protutežu u radovima koji potpisuje Halil Altindere koji u svom video radu Domovina kombinira hip hop glazbu s inscenacijom invazije izbjeglica na Berlin ili pak u duhovitoj dvokanalnoj projekciji koju je osmislio Bani Abidi, u kojoj puhački orkestar iz Lahorea vježba američku himnu. U hrvatsko predstavljanje projekta uključen je i rad Davora Konjikušića Aura: F37 u kojem se koristi fotografijama snimljenim termovizijskim kamerama koje su zabilježile migrantske prelaske zelene šengenske granice. Izvorno je izložba bila postavljena 2016. godine u New Delhiju, a sada se predstavlja u nešto sažetijem obliku. Izložba u Galeriji umjetnina je prva na njezinoj međunarodnoj turneji.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!