tv kritika zrinke pavlić

Treća sezona serije 'Santa Clarita Diet': srpski viteški redovi, fracking i - Goran Višnjić!

• 28.04.2019 u 15:08

Nakon što su Sheila i Joel Hammond dvije sezone 'Santa Clarite' svim silama pokušavali održati privid normalne suburbane američke obitelji, u trećoj sezoni ti njihovi napori postaju još apsurdniji. Za vratom im je srednjevjekovni srpski viteški red koji se bori protiv zombija, u podrumu im obitava glava njihove prve žrtve i Sheilina šefa, kći im postaje eko-teroristica i sve jača partnerica u ubijanju zlikovaca, pred njih se postavljaju pitanja o zajedničkom vječnom životu, a uza sve to, ganja ih ni manje ni više nego - Goran Višnjić!

'Santa Clarita Diet' isprva se činila kao pomalo pomaknuta, ali ipak formulaična serija. Neš ti - skužiš da gledatelji vole serije o: a) natprirodnim bićima, posebice zombijima, b) zakulisnom životu naizgled idiličnih američkih obitelji te c) srednjoškolcima i tinejdžerima, koji, unatoč tome što su nezreli i blesavi, neke stvari u životu shvaćaju ozbiljnije i pametnije od svojih roditelja. To sve lijepo ubaciš u jedan lonac, dodaš nekoliko poznatih glumaca, hrpu love za produkciju, desetak pisaca s dobrim smislom za humor (jer gledatelji, pokazuju istraživanja, vole kad im se komedija ušulja u dramske i akcijske serije) i - voila! Eto ti hit serije!

Jest da je za proizvodnju takvog bućkuriš-eksperimenta bio potreban Netflix, streaming gigant i produkcijska kuća koji si zbog svojeg specifičnog poslovnog modela i tržišnog položaja na rubu monopola, ail ruku na srce - rizik i nije bio baš prevelik. Čak dapače, kada svemu gore nabrojanom dodaš i to da je to Netflixova serija, da su tu i Drew Barrymore i Timothy Olyphant i niz drugih pomalo kultnih imena u epizodnim i ponavljajućim ulogama - teško da bi bilo kome ikada palo na pamet da će serija propasti.

No unatoč tome što mješavina svega toga izgleda pomalo ziheraški, 'Santa Clarita Diet' od samog početka nije uopće izgledala kao ziheraška serija. Da, na površini je stalno imala glanc referencije na neke druge uspješne serije - ne baš uvijek u onom obliku u kojem bi čovjek odmah znao na koje, ali filing poznatih elemenata stalno je bio tu - no autori su se uvijek vrlo dobro brinuli za to da barem malo pogurnu priču u nekom neočekivanom smjeru. Potoci krvi na najneočekivanije su se načine miješali s obiteljskom dramom, komedija s tinejdžerskom tjeskobom, alegorije na Sheilin klimakterij s pomalo poblematičnom klasnom i multikulturalnom nervozom američkog predgrađa. A ako vam i nije bilo do nekog dubljeg promišljanja onoga što se događa Hammondovima, uvijek ste imali apsurd njihova života, koji se zabrinjavajuće malo razlikovao od života njihovih susjeda te ga je - što je još veći razlog za brigu - bilo nevjerojatno teško otkriti.

U trećoj sezoni ove serije autori su se, međutim, odlučili malo više pozabaviti zombi-mitologijom koja stoji iza cijele priče. Nije da toga nije bilo i u prethodnim sezonama - odavno smo već saznali da virus zbog kojeg se Sheila pretvorila u zombija potječe iz nekog srpskog jezera i da se određeni red srednjevjekovnih viteza (presmiješno i banalno nazvani Vitezovi Srbije) bori protiv tako stvorenih nemrtvih. No treća se sezona hrabro i direktno uhvatila u koštac upravo s tim dijelom priče, stavljajući Joela i Sheilu ravno na put ratničkom pohodu toga reda, ali i izvjesnom službeniku srpskoga konzulata u Los Angelesu, Dobrivoju Poploviću (iznimno smiješan i nenormalno zgodan Goran Višnjić), čije se namjere odmah na početku serije razotkrivaju kao zlokobne, ali do kraja sezone nećemo saznati kakve su točno.

Foršpan treće sezone serije 'Santa Clarita Diet' Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

U sezoni koja je više nego ijedna prije zbog svega toga nakrcana akcijom Sheila i Joel su zato nešto manje posvećeni metafizičkom značenju Sheiline preobrazbe, no to ne znači da je taj aspekt potpuno izostavljen. Osim činjenice da sada više nema načina da svoju kćer Abby na bilo koji način zaštite ili isključe iz krvave obiteljske rabote, kroz sezonu se fino provlači i pitanje Sheilina i Joelova daljnjeg zajedničkog života - hoće li živjeti zajedno doista zauvijek jer sada 'dok nas smrt ne rastavi' više nema težinu kakvu je imalo prije, ali i hoće li uspjeti i dalje održavati privid normalnog suburbanog para koji uz obiteljski život, gradi i zajednički posao s nekretninama?

Treća sezona ove serije zato je samo još jedan korak naprijed i dokaz da čak i kada u korijenu ideje za seriju stoji 'formula za bućkuriš', pametni scenaristi, dobri glumci i dobrohotni producenti mogu proizvesti nešto doista kreativno, simpatično, zabavno i pametno. A uz to - kroz svu tu krv, ubojstva, srednjevjekovne mitove, prezgodnog Gorana Višnjića i shizofrene zombije na skateboardovima - probija se i priča o pravoj ljubavi, obiteljskoj odanosti i bezuvjetnoj podršci. Gdje ćeš bolje?