44. osorske glazbene večeri

Suppéova Missa otvara niz od petnaest koncerata u Osoru

16.07.2019 u 13:09

Bionic
Reading

Ovogodišnje 44. Osorske glazbene večeri održat će se od 16. srpnja do 18. kolovoza, a raznovrstan program koji u renesansnu katedralu u Osoru na Cresu tijekom ljetnih mjeseci privlači brojnu publiku otvorit će 'Dalmatinska mis' majstora bečke operete Franza von Suppéa, rođenog u Splitu prije točno dvjesto godina

Suppé je misu skladao sa svega šesnaest godina, a kasnije ju je revidirao i objavio u Beču. U utorak 16. srpnja njegovo krunsko djelo u Osoru će izvesti istaknuti hrvatski pjevači, bas-bariton Leon Košavić, bariton Ljubomir Puškarić i tenor Domagoj Dorotić, uz uglednoga orguljaša Marija Penzara i Muški zbor Hrvatske radiotelevizije, pod ravnanjem karizmatičnog Vetona Marevcija.

Kako se ističe u najavi, tom izvedbom započinje niz od petnaest koncerata u Osoru, čija bivša katedrala već četvrto desetljeće postaje pozornica istaknutim domaćim i međunarodnim izvođačima, poput britanskih Voces8 i The Illyria Consort, slovačko-bečkog kvarteta Janoska, njemačkog kvinteta Acelga, švicarske pijanistice Rahel Senn te njezinog ruskog kolege Andreya Gugnina, koji je nedavno briljirao ulaskom u finale glasovitog natjecanja Čajkovski.

Ove godine, zagrebački Ansambl Cantus, zajedno sa sopranisticom Christiane Boesiger, izvest će melodramu 'Pierro Lunaire' Arnolda Schönberga te djela druge bečke klasike. Njihov drugi festivalski nastup rezerviran je za praizvedbu komorne opere Olje Jelaske 'U traganju za plavom pticom', prema libretu Sanje Ivić. Ansamblu se u ovoj neuobičajenoj izvedbi priključuje niz domaćih opernih pjevača, kao i osorsko-lošinjska klapa Čikat.

Osorske glazbene večeri profilirale su se kao festival na kojemu se izvode i predstavljaju djela iz novije i starije glazbene baštine Hrvatske, pa će tako niz nastaviti nova djela Ivane Kiš, Franje Klinara, Dubravka Palanovića i Franje Đurovića, skladana po narudžbi festivala.

Te nove doprinose hrvatskoj glazbenoj literaturi prate i svježe interpretacije već dobro poznatih ostvarenja: Andrey Gugnin izvest će 'Osam studija za glasovir' Borisa Papandopula, Voces8 'Noć' Vatroslava Lisinskog, Kvintet Acelga 'Puhački kvintet' Srđana Dedića, a riječki pijanist s njemačkom adresom Goran Filipec djela Blagoja Berse.

Veliki dio programa nose izvođači nadolazećih generacija umjetnika, pa su tako najavljeni nastupi dobitnika nagrada za zrele interpretacije, violinistice Katarine Kutnar, u pratnji istaknute pijanistice Katarine Krpan, te čembalista Franje Bilića.

Brojni će koncerti istraživati fenomene glazbene literature. Hrvatsko-slovenski klavirski trio Peljhan-Mandič-Elezović problematizira 'žensko pismo', djelo Sanje Drakulić i Clare Schumann. Londonski The Illyria Consort pod vodstvom Bojana Čićića istražuje jadranske glazbene odjeke kasnog baroka, Stratica, Sorkočevića i Jarnovića, dok ansambl Janoska "'skušava granice klasične glazbe i njezinu komplementarnost s također bezvremenskim ostvarenjima slavnih Beatlesa'.

Osorska glazbena putovanja prilika su i za obilježavanje važnih obljetnica.

Tako će Zagrebački kvartet obilježiti stotinu godina djelovanja, a jednak je status 'institucije' na osorskom festivalu imao i utemeljitelj Daniel Marušić, preminuo prije točno deset godina. Dodatni festivalski program u Ljetnom kinu Vladimir Nazor u Malome Lošinju stoga će uključivati projekcije triju adaptacija opera u njegovoj režiji, 'Ero s onoga svijeta' Jakova Gotovca, 'Ekvinocij' Ivana Brkanovića te 'Oganj' Blagoja Berse.

'U prokušanoj formuli programa koji spajaju provjereno i novo, ovaj nekada važan grad na plovidbenim putovima ponovno ulazi u žarište pozornosti, no ne posredstvom trgovine ili (geo)politike, već najviše umjetnosti – glazbe', poručuje se u najavi.