GORENJSKI GAUNARJI OSVAJAJU

Slovenci hit seriju s YouTubea pretvorili u svoj najgledaniji film

  • Autor: Mija Pavliša
  • Zadnja izmjena 18.07.2017 12:46
  • Objavljeno 18.07.2017 u 11:49
Plakat Pr'Hostar

Plakat Pr'Hostar

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Plakat Pr'Hostar/Press

Prošlog vikenda Slovenija je dobila svoj najgledaniji film od osamostaljenja, a riječ je o satiričnoj komediji naslova 'Pr'Hostar' inspiriranoj istoimenom vrlo uspješnom web serijom starom četiri godine i omiljenom zabavom milijunske publike

Satirična komedija 'Pr'Hostar' Luke Marčetiča dosad je nasmijala gotovo 210 tisuća gledatelja i pretekla po gledanosti dva kod publike najuspješnija slovenska filma 'Mi idemo svojim putem' (Gremo mi po svoje) Mihe Hočevara iz 2010. i 'Pijetlov doručak' (Petelinji zajtrk) Marka Naberšnika iz 2007. godine.

Film je napravljen u vlastitoj produkciji bez vanjskih izvora financiranja i uobičajenih produkcijskih uvjeta, nije imao potporu televizija i filmskog saveza, a svoj uspjeh autori su zbrajali iz tjedna u tjedan i doslovno čekali kada će premašiti najgledanije naslove.

Od prvog tjedna prikazivanja film je počeo obarati rekorde te ga je pogledalo 25 tisuća gledatelja, a u tri mjeseca postao je najgledanijim u 2016. Rekordnu brojku dosegli su prošlog vikenda nakon projekcije u mobilnom kinu u Kranjskoj Gori.  

Velik uspjeh kod publike duguju uspješnom web serijalu koji je prethodio filmu, a iza kojeg je ista ekipa koju čine redatelj Marčetič i scenaristi Goran Hrvaćanin i Dejan Krupić, ujedno glavni glumci. Film je najavljivan kao nastavak serijala, odnosno zgoda 'gorenjskih gaunarja', što bi u slobodnom prijevodu bilo najbliže pojmu krkana. Riječ je o zabavnim likovima, malim ljudima velikog srca koji se bore protiv 'vanjskog' neprijatelja, a u svom ophođenju nisu baš pretjerano uglađeni.

Radnja filma odvija se u romantičnom seoskom ambijentu u koji je smješten mali hotel Pr'Hostar, kojem ne ide najbolje, a dolaskom potencijalnog inozemnog kupca nastaje panika među zaposlenicima koji, u strahu za egzistenciju, pokušavaju sabotirati prodaju.

Kad su lani objavili teaser filma, istog dana pogledalo ga je 300 tisuća ljudi. 'To je bilo nadrealno i veseli me da ljudi žele u kinu gledati slovenski film', rekao je lani redatelj koji je izračunao da mu je proračun iznosio oko 25 tisuća eura.

U filmskoj kritici, koju je krajem listopada prošle godine objavila RTV Slovenija, navodi se da je riječ o filmu koji beskompromisno izmiče konvencijama i da je nastao u 'off off filmskoj produkciji', ne želeći produkciju nazvati amaterskom s obzirom na sjajne rezultate koje je ostvario kod publike. Inače, redatelj Marčetič, kako piše Mladina, mladi je filmaš koji zarađuje radeći na slovenskoj POP TV kao kreativni grafičar, a svoj novac ulaže u nove filmske projekte. Od djetinjstva želi postati glumac, no svoju filmsku karijeru ipak je usmjerio u redateljske vode. Do 14. živio je u okolici Zagreba, a potom se obitelj preselila u Brežice.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!