'Silicijska dolina' u petoj sezoni doživjela nadogradnju softvera

• 01.04.2018 u 15:09

Nakon četvrte sezone i odlaska T.J. Millera te još jednog ciklusa uspona i padova za firmu 'Pied Piper', mnogi su se pitali hoće li 'Silicijska dolina' uspjeti zadržati svoju duhovitost, ali i aktualnost satiričnog komentara na trenutačnu tech-industriju. Početak pete sezone pokazuje da nema razloga za zabrinutost

Čim se prije pet godina na HBO-u pojavila serija 'Silicijska dolina', bilo je jasno da gledamo TV seriju koja je po mnogočemu drugačija od ostalih. Nije to bilo samo zato što joj je autor Mike Judge, lik koji je već prije, u filmu 'Office Space', pokazao da ima nesvakidašnju, ali silno duhovitu (i preciznu!) perspektivu na apsurde uredskog života.

Bilo je to i zato što je to bila vjerojatno jedina serija na televiziji koja se bavila suvremenom visokotehnološkom industrijom i apsurdima uredskog/poslovnog života u njoj. Njezini su scenaristi bili i više nego dobro upućeni u hi-tech inovacije, ali i u način poslovanja i financiranja u Silicijskoj dolini.

Prve četiri sezone bile su zato posvećene grupici programera oko Richarda Hendricksa (Thomas MIddleditch), koji je smislio novi algoritam sažimanja podataka, sasvim revolucionaran i nedokučiv većini drugih računalnih magova na širem području Palo Alta, te njihovim pokušajima da uz pomoć investitora osnuju svoju tvrtku te se izbore s mnogo moćnijom konkurencijom, utjelovljenom u monopolističkom koncernu Hooli, sasvim nalik Googleu.

Pune četiri sezone momci iz firme koju su nazvali Pied Piper padali su na nos pa se ponovno dizali, često zbog hirovitosti visokotehnološkog biznisa, ali još češće i zbog vlastitih nesmotrenosti. Pune četiri sezone autori su smišljali nove i nevjerojatne - pa ipak sasvim uvjerljive zaplete u kojima su Richard & ekipa pronalazili načine da finaciraju svoj projekt, e da bi im onda netko drugi odgrizao nogu - ili bi to učinili sami.

Na kraju četvrte sezone, međutim, ta idi-mi-dođi-mi igra s investitorima i CEO-ovima Silicijske doline postala je možda malu mrvicu zamorna i gledatelji su se počeli pitati hoćemo li i opet gledati još jednu sezonu u kojoj će se stvari odvijati više-manje po istom algoritmu, samo s drugim varijablama.

Sumnju u uspješan nastavak serije pobudilo je i to što je krajem četvrte sezone objavljeno da seriju napušta T. J. Miller, glumac i komičar koji je sjajno utjelovio Ehrlicha Bachmana, do urnebesnog apsurda umišljenog vlasnika 'inovatorskog inkubatora', odnosno kuće u kojoj žive Richard i njegovi suradnici.

Uvjeren da je novodobna inkarnacija Stevea Jobsa, Ehrlich je u seriji često funkcionirao kao katalizator, kako propasti, tako i spasa 'Pied Pipera', a usto je bio jedan od najživopisnijih i najupadljivijih likova u 'Silicijskoj dolini'. Kada se saznalo da T. J. Miller zbog neslaganja s ostatkom ekipe odlazi iz serije, štokoji se kritičar zapitao znači li to i njezinu propast.

Foršpan za petu sezonu 'Silicijske doline' Autor: HBO

Početak pete sezone 'Silicijske doline', koju na domaćoj ispostavi HBO-a i na HBO GO-u možete pratiti od 26. ožujka, odagnao je sve te sumnje. Richarda i njegovu programerski genijalnu, ali životno nezrelu vojsku sada zatječemo u dosad neviđenoj poziciji - napokon imaju novac i kompaniju, napokon su oni ti koji odlučuju o daljnjem poslovanju, nema više povuci-potegni s ulagačima, sada samo treba odlučiti koga će zaposliti i kako će nastaviti s ostvarenjem svoje najnovije tehnološke inovacije - decentraliziranog interneta.

Valja reći i da je taj novi koncept decentraliziranog interneta, kojim se junaci 'Silicijske doline' pomalo bave još od prethodne sezone, još jedan pokazatelj da je scenaristička ekipa ove serije sasvim u toku s aktualnim zbivanjima na hi-tech sceni.

Richardov decentralizirani internet iz ove serije, naime, pojednostavnjena je varijanta nečega što se u stvarnom svijetu zove tehnologijom blockchain, kojom se zasad koriste kriptovalute poput bitcoina, ali koja zapravo znači upravo ono o čemu sanjaju naši glavni junaci - globalnu umreženost pojedinačnih računala s mogućnostima anonimnih transakcija svih vrsta.

Priča o 'Pied Piperu', startupu koji je glavni lik serije 'Silicijska dolina' Autor: HBO

Priča o toj inovaciji u seriju 'Silicijska dolina', osim toga, dolazi u pravi trenutak, taman nakon što su skandali poput onoga s Facebookom i Cambridge Analyticom čak i običnim korisnicima bez velikih računalnih znanja osvijestili probleme s privatnošću na današnjem internetu. Čak štoviše, ta priča u seriji služi i kao pokretač jednog novog problema - Richardova moralnog kompasa.

Daleko od toga da se već i prije nismo bili uvjerili u to da Richard u ostvarenju svojeg sna zna debelo etički zastraniti - sjetimo se samo farme klikova u Indiji - no u novoj sezoni on postaje tata-mata, čovjek na položaju moći i to na sasvim nov način otkriva njegovu mračnu stranu. Moglo bi se zato reći da je s novom Richardovom ulogom i s 'Pied Piperom' kao napokon poželjnom firmom u Silicijskoj dolini ova serija doživjela svojevrsnu nadogradnju softvera.

No ono što uza sve priče o aktualnosti serije zapravo i dalje 'Silicijsku dolinu' čini sjajnom serijom jest činjenica da je serija i dalje smiješna. Svojim jedinstvenim miksom uzbudljivih poslovnih spletki, inteligentnih i nezrelih šala, uvjerljivo odigranih likova i sposobnosti da se šali na vlastiti račun (u petoj sezoni posebno je upečatljivo to što se scenaristi zezaju s činjenicom što im je serija strahovito bjelačka i muška) - ona pokazuje da itekako može preživjeti odlazak jednog glumca i lika.

Uostalom, iako fizički nije prisutan, Ehrlich je u petoj sezoni ipak dosta važan faktor. Ako vas zanima kako - pogledajte nove epizode. Iako postoji i mnogo drugih razloga za to.