'Prijatelji - ponovno zajedno' slatko je nostalgično putovanje u TV prošlost

• 28.05.2021 u 14:08

Obožavatelji legendarnog sitcoma vjerojatno su očekivali nešto drugo od ponovnog okupljanja 'Prijatelja', ali njihov susret pred kamerama s prisjećanjem na legendarne epizode, situacije iza scene ispao je vrlo simpatičan. Uz još nekoliko manjih mana, jedino što je kvarilo atmosferu bio je voditelj James Corden.

Zadnje desetljeće prošlog stoljeća bilo je zlatno doba američkih televizijskih sitcomova. Osim odličnih, ali možda manje razvikanih Svi gradonačelnikovi ljudi, Treći kamenčić od sunca, NewsRadio i Lud za tobom, svi se sjećamo tri najveća. Seinfelda, Frasiera i neponovljivih i nezaboravnih Prijatelja. TV serija sastavljena po formuli ansambla glumaca u kojemu su svi bili jednako 'glavni' likovi toliko se uvukla u srca gledatelja diljem svijeta da od kraja njezina emitiranja 2004. godine nije bilo nijednog dana da se negdje nije prikazivala neka epizoda serije. I ne samo to. Nije prošao nijedan dan a da 'Prijatelji' nisu stekli nekog novog obožavatelja, i to iz različitih zemalja, kultura, jezičnih skupina i generacija.

'Prijatelji' su serija na kojoj se (za razliku od nekih glumaca koji su glumili u njoj) vide znakove starenja. Nije samo fora u modi, frizurama i tehnologiji iz devedesetih, nego i u nekim idejama, razmišljanjima pa čak i šalama. Šale na račun Rossove bivše žene - lezbijke i Chandlerova oca, koji je bio trans-žena danas ne bi prolazile kao simpatične, jednako kao što Rossovo ljubomorno ponašanje prema Rachel i njezinu napredovanju na poslu danas ne bi bilo spojivo s likom bezazlenog pozitivca kakvim je Ross bio predstavljan. No naklonost među glumcima, bliskost i toplina odnosa u pričama toliko su autentični i uvjerljivi da su ih prepoznali i oni koji ih prvi put gledaju danas pa su im zbog toga spremni oprostiti i te prežitke prošlih te manje osviještenih vremena.

Godinama se pričalo o ponovnom okupljanju 'Prijatelja', pri čemu su se fanovi nadali novim epizodama, nekim odraslim dogodovštinama Rachel, Monice, Phoebe, Joeyja, Chandlera i Rossa. Je li Monica postala celebrity kuharica? Je li Joey ostvario kakvu zapaženiju filmsku ili televizijsku karijeru? Jesu li Mike i Phoebe najotkačeniji roditelji na svijetu? Je li Ross dobio Nobelovu nagradu? Je li Rachel nova Anna Wintour? Što na pragu tridesete radi Rossov stariji sin Ben? Kakva je Emma kao tinejdžerica? Svi mi koji volimo 'Prijatelje' godinama smo razmišljali o odgovorima na ta pitanja jer su nam junaci ove serije bili gotovo stvarni i zbog dojma koji su ostavili na nas, razmišljali smo o tome kako su se mogli dalje razvijati.

• +35
    'Prijatelji: Ponovno zajedno' Izvor: Profimedia / Autor: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

No autori serije i glavni glumci svih su sedamnaest godina od završetka 'Prijatelja' rezolutno odbijali mogućnost da snime suvremeni nastavak, tvrdeći da bi to samo pokvarilo besprijekornu sliku koju je serija ostavila za sobom. Vjerojatno su i bili u pravu. Suvremeni pokušaji nastavaka popularnih sitcomova i u praksi su pokazali da to najčešće pokvari sve. Osim možda serije Will & Grace, propali su i Roseanne i Murphy Brown, a i vremena klasičnog sitcoma (smijeh publike, više kamera) pomalo su jenjala te takve serije više nemaju tako dobru prođu kod publike, a 'Prijatelji' jednostavno ne bi dobro funkcionirali u novim humorističnim formatima kao što su onaj 'Moderne obitelji' ili 'Brooklyn 9-9'.

Zbog svega toga, vijest o ponovnom okupljanju 'Prijatelja' televizijskim je svijetom odjeknula kao grmljavina. Svih šestoro opet zajedno? Ma, nemoguće! Ipak, ponovno okupljanje prijatelja iz istoimene serije nije ono što su fanovi očekivali. Nije riječ o novim epizodama, čak ni o novom filmu u kojem bi se kratko prepričala trenutačna situacija šestorke, nego o njihovu okupljanju u svojevrsnom talk-showu i prisjećanju na seriju. Šest glavnih glumaca, nekoliko zapaženijih sporednih, autori serije i voditelj James Corden okupili su se u studiju u kojem su snimani 'Prijatelji', na kojem su za tu priliku ponovno postavljeni setovi Monicina i Rachelina, Joeyjeva i Chandlerova stana, kafića 'Central Perk' i legendarne fontane u kojoj su naši junaci snimili najavnu špicu.

'Prijatelji: Ponovno zajedno' (Friends: The Reunion) Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

I bilo je to doista dirljivo i zabavno putovanje u prošlost, odlično začinjeno time što je svih šestoro glumaca odmah, bez imalo truda i sasvim spontano uletjelo u tu stvarnu, autentičnu međusobnu bliskost i privrženost zbog koje je serija i pri izvornom prikazivanju bila tako dobra. Ispričali su nam pritom i neke pojedinosti o odnosima iza scena koje do sada nismo znali - kao što je ona da su Jennifer Aniston i David Schwimmer doista bili zaljubljeni u doba kada je u seriji započinjala priča o vezi Rachel i Rossa. Saznali smo i koliko Schwimmer nije volio Rossova ljubimca majmuna, kako je Joey iščašio rame u jednoj sceni, a gledatelji sa svih kraja svijeta govorili su o tome koliko im 'Prijatelji' znače i koliko su nekima čak pomogli u teškim životnim situacijama.

O blagotvornom utjecaju 'Prijatelja' na psihičko zdravlje napisani su u zadnjih dvadesetak godina brojni članci i brojne analize - od toga kako je serija usamljenim ljudima stvarala dojam da imaju prijatelje, preko umirujućeg učinka toplih boja na setu serije pa sve do utješne atmosfere prijateljskog kruga koji kroz šale prolazi tipične situacije urbanih dvadeset-i-nešto godišnjaka. No ono što u ovome specijalu ostavlja najdublji i najdirljiviji dojam jest to da je očito kako je šest glavnih glumaca, radeći na seriji, doista proživjelo svoje dvadesete u krugu bliskih prijatelja i da je veza koju su pritom ostvarili postojana čak i danas, makar se i ne viđali prečesto.

• +12
    'Prijatelji' Izvor: Profimedia / Autor: Supplied by LMK / IPA / IPA / Profimedia

Ako bi se ponovnom okupljanju 'Prijatelja' išle tražiti mane - naravno da bi ih bilo. Tu je prije svega voditelj James Corden, koji se svojim napadnim nastupom i načinom vođenja razgovora uopće nije uklapao i bolje mu je da se drži svojih Carpool karaoka. Predstavljanje i uključivanje nekih zapaženijih sporednih likova, kao primjerice Janice te Monicinih i Rossovih roditelja bilo je suviše zbrzano i površno, dok su neki drugi gostujući glumci bolno nedostajali, kao, primjerice, Bruce Willis, Paul Rudd i Giovanni Ribisi. No ipak, tkogod je volio 'Prijatelje' morao je na kraju ovog specijala ostati istodobno razdragan i žalostan što sve nije trajalo još dulje, da nismo dobili barem još jednu epizodu takvog druženja i da možda ipak nismo dobili barem sat vremena simulacije današnjeg života naših miljenika. Tek toliko da vidimo da su dobro, da su sretni i da su sve ono što smo im željeli.

No nema veze. I dalje su ovdje, s nama. Vrijeme je za još jedno gledanje njihovih nezaboravnih pustolovina.