'SMRT SOKRATOVA'

Posljednji trenuci oca moralne filozofije na sceni Kazališta KNAP

01.04.2019 u 10:19

Bionic
Reading

U zagrebačkom Kazalištu KNAP 18. travnja i 9. svibnja bit će izvedena multimedijska predstava 'Smrt Sokratova', koja je, stoji u najavi, aktualna osobito sada u vrijeme fake newsa, lažnih idola i koristoljubivih moralnih izokretanja. Redatelj je Nenad Glavan, koji je ulogu velikana filozofije povjerio Branki Cvitković. Uz nju, na sceni će, u svojoj prvoj profesionalnoj ulozi, biti i student 3. godine glume Toma Medvešek

'Smrt Sokratova' treća je predstava koju Umjetnička organizacija SKOP i multimedijski redatelj Nenad Glavan postavljaju na kazališnu scenu nadahnuti antičkim književnim klasicima. Nakon Vergilija u predstavi 'Troia's discount' i Petronija u 'Table d'Hote', red je na Platonu.

Predstava se temelji na Platonovoj 'Apologiji', a dramaturg Darko Lukić, koristeći i motive iz Platonove 'Države' i 'Gozbe' te Aristofanovih 'Ptica', stvara dinamičan scenoslijed posljednjih trenutaka života oca moralne filozofije Sokrata, kada se on, u agoniji nakon popijenog otrova, i dalje braneći istinu, obračunava s utvarama svojih progonitelja: sa sudom, tužiteljima i državom, ali i s učenicima te na koncu, i sa samim sobom.

Smrt Sokratova Izvor: Licencirane fotografije / Autor: N.N.

Ulogu Sokrata Glavan povjerava Branki Cvitković 'jer Platonova misao je univerzalna i njegovo učenje o ideji kao totalnoj sili koja je iznad svega, države i pojedinca, zvuči podjednako istinito izgovoreno muškim ili ženskim glasom'.

'Na zahtjevnost teksta ta dojaenka hrvatskog glumišta daje prave dikcijske i interpretacijske odgovore. Njezina glumačka karizma i iskustvo u suigri s mladim kolegom Tomom Medvešekom koji bravurozno, glasovno kameleonski utjelovljuje niz likova: suca, tužitelje, Sokratove učenike pa tako i samog Platona, precizno kreira odnos učitelj-učenik, odnosno, suodnos koji utječe i oblikuje obojicu pa postaje fatalan, brišući autorstvo misli', stoji u najavi predstave opisane kao trodimenzionalna multimedijska fuzija klasičnih kazališnih sredstava - glasa i pokreta, i tehnologije gaminga, tzv. praćenja pokreta koja donosi žučne rasprave atenske sudnice.

'Putem posebne mizanscene real-time 3D digitalno oblikovanog performansa na sceni su oživljeni argumenti kićenih govornika te Sokratova obrana - obrana Istine, radi koje on odabire ispiti smrtonosni koktel kukute i radije počiniti samoubojstvo tijela i osobe nego samoubojstvo misli i savjesti. I država i demokracija i Sokrat ugasit će se baš negdje u istom trenutku', najavljuje se u predstavi.