Prva epizoda nove domaće serije 'Područje bez signala' obećava, ali nije još jasno što

• 28.12.2021 u 14:50

Za nas, loše učenike, koji nismo pročitali knjigu po kojoj je snimljena serija 'Područje bez signala', prva epizoda pomalo je nejasna i nedorečena, ali poziva na daljnje gledanje, što je bez daljnjeg pozitivno

Postoje serije o kojima se može štošta reći na temelju samo prve epizode, ali 'Područje bez signala', naveliko najavljivana serija snimljena po romanu Roberta Perišića - nije jedna od takvih serija. Tako je barem za one među nama koji nisu pročitali roman.

Naravno, to nije baš potpuna istina. Već se u prvoj epizodi vidi da je serija lijepo snimljena, ne vide se na njoj znakovi tipične besparice i škrtarenja nerijetkih za domaću produkciju, već se u prvoj epizodi vidi da je tema vrlo živa i životna za stanovništvo nekad industrijaliziranih, a danas zanemarenih krajeva; već u prvoj epizodi vidi se da se angažiralo glumačke 'teškaše' i iskusnjare pa tu vjerojatno neće biti nekih velikih iznenađenja i razočaranja i tako dalje. Već u prvoj epizodi ima i barem jedna pamtljiva i upečatljiva scena - konkretno mislim na onu u kojoj inženjer Janda uz gromke zvuke 'Konjuh planine' golemim čekićem razbija cigleni zid s muralom 'Tvornice radnicima', a na kraju krajeva, prva epizoda definitivno i poziva na daljnje gledanje, što bi otprilike bila i njezina glavna svrha, pa je, što se svega toga tiče, dojam definitivno pozitivan.

• +11
    Područje bez signala Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

No nešto mi je u svemu tome pomalo neodređeno i nedorečeno, možda zato što je serija koncipirana tako da je svaka epizoda posvećena jednom liku pa neki drugi likovi, koji će kasnije u seriji doći na red sa svojim epizodama, ovdje ispadaju kao ljudi za koje ne znaš koji im je đavo i zašto se ponašaju tako kako se ponašaju. U prvoj bih epizodi u tom smislu definitivno izdvojila lik Lipše, koju (vrlo dojmljivo) glumi Tihana Lazović, za koju mi pod milim Bogom nije jasno zašto se tako spremno uputila za glavnim likom epizode, Olegom (Rene Bitorajac) pa se iskreno nadam da ćemo u sljedećim epizodama saznati nešto o njezinoj pretpriči i motivacijama. Ni Oleg mi zasad nije baš sasvim jasan, njegov kompanjon Nikola (Krešimir Mikić) još manje, ali s obzirom na to da su očito glavni pokretači radnje, poprilično sam uvjerena da će poslije postati jasniji.

Ono što je u prvoj epizodi najbolje definitivno je prikaz atmosfere i letargije nekad industrijskog gradića koji je u tranziciji očigledno potpuno uništen. Zanimljivo je kako Oleg i Nikola stižu u mjesto s planovima da opet ožive napuštenu i upropaštenu tvornicu turbina i svi ih ispočetka gledaju s velikim nepovjerenjem jer su im već jednom razni 'investitori' i kapitalisti uništili živote, egzistenciju i radnički ponos. Zanimljiva je i potraga za inženjerom Jandom (Izudin Bajrović), nekadašnjim glavnim stručnjakom za proizvodnju u tvornici. Mještani isprva kao da kriju i njegovu lokaciju i postojanje, a kada ga glavni junaci napokon pronađu onesviještenog u alkoholnom stuporu, on kao da ne želi imati ništa ni s njima ni s oživljavanjem tvornice, a, čini se, ni s dijelom mještana. Traženje Jande i komunikacija s Jandom bez sumnje je najzanimljiviji dio prve epizode i cijela priča s Olegovim oživljavanjem umrle tvornice, nepovjerenjem mještana i Jandinim reakcijama i emotivno je, a ne samo pripovjedački najzanimljiviji.

Izvor: tportal.hr

Što se svega ostalog tiče, stoji ono što piše na početku teksta. O nekim se serijama može mnogo toga reći na temelju prve epizode. 'Područje bez signala' nije jedna od takvih serija, ali JEST serija koju, nakon odgledane prve epizode, želite gledati dalje. A to je već mnogo. No svakako je riječ o seriji o kojoj bi valjalo još jedanput porazgovarati nakon što je pogledamo cijelu.