Početak kraja 'Igre prijestolja' - nagovještaj kraja Westerosa?

• 22.07.2017 u 15:25

Teško je donositi konačne zaključke na temelju samo jedne epizode, ali prva epizoda sedme sezone 'Igre prijestolja' nije izgledala samo kao izgradnja scene za završetak serije, nego i kao priprema za konačan kraj Westerosa.

Fanovi 'Igre prijestolja' dugo su čekali, ali prošle su nedjelje napokon dočekali prvu epizodu zadnje sezone ili, ako ćemo preciznije, predzadnje polusezone, kojim se ova, jedna od najpopularnijih serija u povijesti televizije, sprema rasplesti dugačku, krvavu i kvalitetom priče vrlo varijabilnu sagu o borbi za prevlast u Westerosu.

'Igri prijestolja' u njezinih je šest dosadašnji sezona uspjelo nešto što nijednoj seriji prije nje nije uspjelo u tolikoj mjeri - postala je izvantelevizijski, čak kulturni fenomen, priča čije se jednosatno uprizorenje jedanput tjedno barem deseterostruko širi na ostale platforme, kao što su društvene mreže i razni internetski forumi, druge televizijske emisije, podcasti... Uspjela je stvoriti i vojsku gotovo fanatičnih sljedbenika, također barem deseterostruko veću od one koja se sastojala od obožavatelja serije romana Georga R. R. Martina. Svemu tome treba dodati i da je riječ o golemom projektu koji je gdje god se snimao praktički stvarao nove grane gospodarstva (sjetimo se samo angažmana lokalnih poduzetnika prilikom snimanja u Hrvatskoj i sekundarnog brendiranja Dubrovnika kao King's Landinga), a GoT je i, kao jedan od najuspješnijih projekata HBO-a i pravi pravcati blockbuster, na neki način HBO-u dao financijske mogućnosti da se 'sa strane' bavi i manjim projektima s estetikom neovisnih i alternativnih filmova te serija.

S takvim pedigreom i s obožavateljima koji su vam praktički spremni koknut nanu na megdanu zbog jedne ružne riječi ili misli o seriji - očekivanja od zadnje sezone bila su golema. Kako uopće završiti priču o kojoj se razgovaralo praktički kao da je riječ o nekim stvarnim događajima koje pratimo putem izvještaja na televiziji? Kako rasplesti sagu koju milijuni ljudi diljem svijeta doživljavaju realnije nego neka stvarna krizna žarišta i borbe za vlast u svijetu?

Prva epizoda nove sezone serije uvelike miriše na kraj. Ne samo na kraj serije, nego i na kraj samog Westerosa. Teško je, naravno, reći hoće li na kraju serije Westeros doista propasti i nestati, ali prva epizoda definitivno upućuje na to da je takav razvoj događaja moguć. Većina je dobro nam poznatih likova i dalje opsjednuta vlastitim borbama - u nekim slučajevima za vlast i premoć, u nekim slučajevima za čast i obiteljsko nasljeđe, u nekim slučajevima jednostavno za osvetom, ali samo ih je nekoliko svjesno prijetnje koja bi ih sve mogla okončati - vojske Bijelih šetača. Čini se zato da će zadnja sezona 'Igre prijestolja' biti upravo o tome - hoće li se živi stanovnici Westerosa na trenutak okrenuti od međusobnih klanja da bi se zajednički izborili protiv nemrtvih ili će u svojem živahnom međusobnom pokolju Hodačima olakšati posao?

Foršpan za 7. sezonu 'Igre prijestolja' Autor: HBO

Naravno, jasno je da nam ekipa 'Igre prijestolja' nema namjeru servirati priču u kojoj će se svi dosadašnji neprijatelji uhvatiti za ruke i složno zapjevati kad bi svi ljudi na svijetu da bi pokazali kako su zajedno jači od moćnog neprijatelja s druge strane velikog Zida. Već je i sam početak prve epizode sedme sezone pokazao da su osvetnički pohodi najbjesnijih među stanovnicima Westerosa još itekako vrući i aktivni. Aryjin manevar s maskiranjem i trovanjem bio je možda vrlo predvidljiv kad se uzme u obzir da je čovjek koji nam se ukazao na ekranu mrtav još od prošle sezone i da znamo da je Arya naučila ponešto o maskiranju u svojoj nedovršenoj obuci. No iako predvidljiv, početak je bio vrlo efektan i postavio je ton za nastavak epizode, pa i sezone.

Osim Aryje, susreli smo se i s Cersei, novoustoličenom kraljicom u Kraljevu Grudobranu, ali i majkom bez djece koja više nema za što živjeti osim za borbu za vlast i sljedeću čašu vina. Napetost u odnosu između nje i brata/ljubavnika Jamieja zrcali se i na sjeveru - gdje slična napetost postoji i između Jona Snowa i Sanse Stark. Ženski dio tog tandema fokusiran je na beskompromisni obračun s neprijateljima, a muški poziva na nešto razumniji pristup, a u tu jednadžbu, dakako, valja ubrojiti i Daenerysin dolazak na kontinent u društvu zmajeva i Tyriona Lannistera i zanimljive ponude Eurona Greyjoya Cersei.

No otkriće tajnog oružja od opsidijana, opća i spolno neutralna mobilizacija po naredbi Jona Snowa, pa i svojevrsno pokajničko hodočašće Sandora Cleganea govore nam i da, osim uobičajenih međusobnih makljaža, 'Igra prijestolja' kreće i u drugom pravcu. Hoće li taj pravac završiti u potpunom brisanju života s lica Westerosa, u nekoj vrsti ujedinjenja, u nekakvom promišljanju vlastitih postupaka te njihovoj reviziji - teško je reći. No kraj Westerosa se definitivno bliži i svaka minuta nove epizode 'Igre prijestolja' miriše na konačan završetak. Naravno, fanovi ovoj priči još dugo neće dopustiti da do kraja umre. Sada još samo moramo vidjeti hoće li autori serije udovoljiti njihovim željama ili će na kraju posljednje sezone cijeli svijet 'Igre prijestolja' potpuno izbrisati iz postojanja. Oba su ishoda moguća.

• +5
    Najbolje lokacije iz 'Igre prijestolja' Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia