Nova serija 'Grijeh' dirljiva je posveta onima koji su osamdesetih ostali zauvijek mladi

• 31.01.2021 u 18:47

Nakon velikog uspjeha sa serijom 'Godine i godine' Russell T. Davies vratio se na britanski Channel 4 i naš lokalni HBO sa serijom 'Grijeh'. Serija govori o grupici gay mladića koji najljepše godine mladosti provode u Londonu osamdesetih, u jeku AIDS krize, a kritičari je naveliko prozivaju 'dirljivim remek-djelom'.

Sve je lako kad si mlad, pa je tako bilo i Ritchieju, Roscoeu i Colinu kada su se, kao jedva punoljetni mladići, godine 1981. otisnuli iz roditeljskih kuća te započeli samostalan život u jednoj od najuzbudljivijih europskih metropola - Londonu.

Doduše, nije im svima bilo jednako lako. Ritchieja (Olly Alexander) je njegova pomalo staromodna obitelj pred kojom je skrivao da je gay ipak voljela i bila nježna prema njemu, pa ga je u London s Otoka Wight poslala na studij uz punu financijsku i emotivnu podršku. Otac mu je na trajektu čak i poklonio kutiju kondoma, s porukom da 'na kopnu' zna biti stvarno zabavno, ali neka pazi da nekoj djevojci u svoj toj zabavi ne napravi dijete. Ritchie je kutiju, grohotom se smijući, zavitlao u more čim je otac nestao iz vidokruga.

Colin (Callum Scott Howells) je u London došao iz Walesa i nije došao na studij, nego raditi kao naučnik u prestižnom krojačkom salonu u Savile Rowu. Naivan i sladak, gotovo dječak, iznajmio je sobu u kući jedne obitelji, a na poslu se sprijateljio sa starijim kolegom, Henryjem Coltraneom (Neil Patrick Harris), dragim i duhovitim starijim muškarcem koji je odmah skužio da je Colin stidljivi gay, upozorio ga na jezivog šefa i upoznao ga sa svojim ljubavnikom Pablom, s kojim živi već trideset godina.

Roscoe (Omari Douglas) osamostalio se na najdramatičniji način. Kada mu je obitelj saznala da je gay, da povremeno voli nositi žensku odjeću i šminkati se - odlučili su ga poslati natrag u rodnu Nigeriju, da ga tamo 'srede'. Znajući kako će ga tamo 'srediti', sestra je Roscoeu dala svoju skromnu ušteđevinu i Roscoe je na vrlo živopisan način otplahutao u noć.

Sva trojica još su se u prvoj epizodi našli u takozvanoj Pink Palace, pomalo zapuštenoj kući u kojoj su živjeli s još nekoliko prijatelja, među kojima su im najbliži bili Ritchijeva najbolja frendica s faksa, Jill (Lydia West) i prva Ritchijeva simpatija - indijski ljepotan Ash (Nathaniel Curtis). Ondje su ludo partijali, plesali, seksali se svi uzduž i poprijeko, voljeli se, uživali i živjeli život pun slobode i radosti, kao što to obično biva kada si mlad i nađeš svoje pleme.

• +9
    'Grijeh' / 'It's a Sin' Izvor: Promo fotografije / Autor: HBO Promo

No već pred kraj prve epizode nad njihove se šarene i razigrane mladenačke živote polako nadvija tamna sjena. Počinje se pričati o nekoj tajanstvenoj 'gay kugi' ili 'gay karcinomu' od kojeg obolijevaju homoseksualci u Americi, a Colinov dragi kolega i prijatelj Henry te njegov ljubavnik Pablo odjednom obojica obolijevaju. Dok Pabla njegovi roditelji odvode u Portugal, Henryja zatvaraju u bolničku sobu iz koje on ne smije izaći niti u nju itko smije ući...

Russell T. Davies, britanski scenarist odgovoran za veliki televizijski hit iz 2019., 'Godine i godine' dugo se godina spremao napisati seriju koja bi govorila o generaciji mladih homoseksualaca iz britanske prijestolnice čiju je mladost i životno veselje naprasno prekinula AIDS kriza. U tome je napokon i uspio. Pet epizoda serije 'Grijeh' govori o tri mladića i njihovim prijateljima kojima je sve bilo lako dok su mladi, ali se u tu njihovu prekrasnu, prštavu mladost uvukla bolest zbog koje su neki od njih ostali vječno mladi.

Foršpan za seriju 'Grijeh' Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

Nemoguće je da vas ova serija ostavi ravnodušnima. Prije svega zato što tako upečatljivo, tako životno i s toliko predivne energije opisuje mladost i slobodu. Sva trojica glavnih likova - premda možda najviše Ritchie - jednostavno pršte s ekrana i moraju vam se zavući u srce, a to će vam se srce početi lomiti još dok će njihova biti ushićena i vesela - dok Richie bude negirao postojanje virusa i epidemije. Kada se pak njihova srca počnu lomiti zbog straha od bolesti i srama koje im je nametnulo društvo, pripremite kutije s maramicama.

Russell T. Davies ima jedinstven talent. Napisao je seriju koja je važna, tužna, dirljiva i prepuna iskrenog pijeteta prema svima onima koje smo, kao vječne mladiće i djevojke, ostavili u osamdesetima, usred AIDS krize, dijelom zbog bolesti, a dijelom zbog stigmatiziranja, zataškavanja i odbijanja službenih zdravstvenih tijela diljem svijeta da se bave 'pederskom kugom'. No ta je serija istodobno ludo zabavna, šarena i lijepa, kao da se sva vrti oko riječi koje Ritchie izgovara u jednom trenutku: 'Bojim se da će zbog ovoga ljudi zaboraviti KOLIKO NAM JE ZABAVNO BILO'. 'Grijeh' je serija koja ne dopušta da sva ta radost padne u zaborav. Slomit će vam srce, ali ćete i sami poželjeti dugo u noć plesati uz Pet Shop Boyse, odjeveni u vrlo malo vrlo blještave odjeće.

Znači li to da je 'Grijeh' serija za svakoga, mainstream i bubblegum-pop koji će se svidjeti baš svima? Znači. Ali u toj je kategoriji jednostavno - savršena.