TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Nakon završetka 'Atlante', jedva čekamo vidjeti što će nam sljedeće ponuditi Donald Glover

  • Zrinka Pavlić
    Autor: Zrinka Pavlić
  • Zadnja izmjena 20.11.2022 20:46
  • Objavljeno 20.11.2022 u 20:46
Atlanta (Donald Glover)

Atlanta (Donald Glover)

Izvor: Profimedia / Autor: FX Networks/Courtesy:Everett Collection / Everett / Profimedia

Iako su je znali uspoređivati s mnogim kultnim serijama, prava je istina da je 'Atlanta' bila kao nijedna druga serija i iako se prije svega bavila time kako je biti crnac u Sjedinjenim Državama, svojom je univerzalnom uvrnutošću dopirala do svakog gledatelja koji je htio gledati, slušati i radovati se prekrasnom, nerijetko nadrealnom čudaštvu.

U jednoj od epizoda posljednje, četvrte sezone serije 'Atlanta', jedan od četiri glavn lika, Alfred 'Paper Boi' Miles (Brian Tyree Henry) odlazi maskiran u kupovinu. Nije zapravo u pravom smislu maskiran, samo se minimalno potrudio da ga ne prepoznaju jer je relativno poznati rapper. Razlog iz kojeg je nabio kapu na glavu i sunčane naočale na nos nije uobičajeni celebrity strah od obožavatelja i paparazza, nego se boji. A boji se zato što se u gradu pojavio serijski ubojica koji ubija ljude koji su 2007. godine sudjelovali u viralnom izazovu snimanja plesnog videa na jednu pjesmu. Alfred, koji 2007. još nije bio poznati rapper Paper Boi, snimio je takav video i strepi da ga serijski ubojica vreba. U pravu je. Neki ga neznanac prati po trgovinama i u jednom trenutku puca na njega. Ono što se u tom trenutku događa tipično je za 'Atlantu' - gotovo svi izvlače oružje, pucaju i nastaje suludi, gotovo crtićki kaos.

U četiri sezone svojeg trajanja, 'Atlanta' je imala i boljih epizoda i čudnijih situacija i mnogo, mnogo čudnijih događaja, ali ovaj je, pred sam kraj serije, na neki način obuhvatio ono što je ova serija bila u suštini - priča o životnom iskustvu (mladog, milenijalnog, srednjeklasnog) crnca u Americi koja je većinskom bjelačkom svijetu koji ga okružuje toliko bizarna i čudna da u jednom trenutku prelazi u suludi nadrealizam.

U svojem nastojanju da gledateljima prikaže kako izgleda život takvog afroamerikanca, autor Donald Glover (ujedno i glumac koji glumi jednog od glavnih likova - Earna Marksa) zaplovio je raznim vodama i rukavcima, od slapstick komedije i dramedije preko socijalne drame i horora pa sve do čistog bizarluka i nadrealizma. Njegovi glavni likovi - već spomenuti rapper Paper Boi, za obitelj i prijatelje Al, njegov bratić i menadžer Earn, njihov neobični prijatelj nigerijskog porijekla, Darius (Lakeith Stanfield) i Earnova bivša djevojka i majka njegove kćeri, Vanessa iliti Van - prolaze sve od svakodnevnih izazova kao što je podizanje kćeri u suvremenom društvu pa do bizarnih epizoda s pomicanjem granica stvarnosti u izolacijskoj komori za blokiranje osjetila. Kao što je sam Glover rekao, pri predstavljanju ideje za seriju FX-u, na kojem je serija izvorno emitirana, neke je aspekte serije prigodno izostavio jer da ih je spomenuo, serija vjerojatno nikad ne bi dobila zeleno svjetlo.

Atlanta, 4. sezona

Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Među tim, prigodno izostavljenim konceptima, vjerojatno su bile i neke od najupečatljivijih epizoda 'Atlante', poput one iz prve sezone, gdje Paper Boi sudjeluje u neobičnom crnačkom TV panelu koji odlazi u neočekivanom pravcu, ispresijecan reklamama za neke od kultnih sastavnica američke crnačke kulture, ili pak legendarne epizode iz druge sezone, 'Teddy Perkins', gdje se Darius nađe zatvoren u kući s nekadašnjom tragičnom dječjom, ali i odraslom pop-zvijezdom tipa Michaela Jacksona. 'Atlanta' je krcata takvim epizodama, zbog njih su je vjerojatno i uspoređivali s 'Twin Peaksom', iako je prava istina da je serija bila kao nijedna druga na televiziji - sasvim originalna, beskompromisna i bez i najmanje nagona da objašnjava ono što govori. Ipak, doprla je do gledatelja - i običnih i onih 'stručnih' koji dodjeljuju nagrade.

Moglo bi se reći da je tako i završila - epizodom koja MOŽDA mijenja sve i propituje stvarnost svega onoga što nam je dotad prikazala i ispričala. Kako god bilo, definitivno je ispunila svoju svrhu, odnosno ono što je Glover rekao da želi postići - prikazati slobodne, samosvjesne crne osobe u Americi kako postoje, žive, šale se i ozbiljni su u današnjoj Americi. Vrlo široko definiran cilj, ali ako ste gledali, vrlo dobro znate koliko je taj koncept ispao plodan i zanimljiv i koliko je svojom univerzalnošću uspio doprijeti i do onih koji pripadaju toj demografskoj skupini, ali i do onih koji ne pripadaju. Jedva čekam vidjeti što nam je sljedeće pripremio Donald Glover, jedan od najzanimljivijih američkih TV autora bez obzira na rasu i porijeklo.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!