Diskretan šarm staromodne komedije u seriji 'Samo ubojstva u zgradi'

• 01.11.2021 u 21:16

Steve Martin, Martin Short i Selena Gomez u ovoj su luckastoj seriji sjajno obnovili toplinu i zavodljivost komedije koja je jednako staromodna kao i riječ 'luckasto'.

Postoji jedna vrsta komedije koju bih nazvala mudrijaškom komedijom, pri čemu sve one nesvikle riječi 'mudrijaš' moram odmah upozoriti da nije riječ mudrim, pa čak ni pametnim komedijama, nego o komedijama u kojima likovi jedni drugima stalno dobacuju pametne komentare, doskočice, igre riječi, lonac-poklopac odgovore kakvih se nitko živ ne bi sjetio u stvarnom životu, a još usput govore i puno VIŠE i mnogo BRŽE nego ljudi u stvarnom životu. Komedije su to s totalno umjetnim dijalozima i likovima na rubu karikature i ja ih obožavam.

U novije su vrijeme, međutim, takve komedije mnogo rjeđe nego nekada jer se u novije vrijeme komedijom smatra surova realnost, što je uspješno samo u nekim oživotvorenjima, dok se u drugima čovjek mora zapitati je li cijeli svijet doista otišao na kvasinu kad smiješnim smatra nečiju depresiju, no u još novije vrijeme - točnije, od kraja kolovoza - ipak se na streaming servisima pojavila jedna humoristična serija koja se s humorom oslanja upravo na tradiciju mudrijaštva. Glavni junaci te serije legende su upravo takve komedije - Steve Martin i Martin Short, a serija se zove 'Samo ubojstva u zgradi' (Only Murders in the Building').

Svi koji znaju i vole Stevea Martina i Martina Shorta dobro se sjećaju i njihovih najvećih hitova, kao što je, recimo, ovoj seriji po temi vrlo srodan film 'Mrtvaci ne nose karirano', po stilu dosta sličan 'Uzmi me cijeloga', u kojem je Steve Martin briljirao u duetu s Lily Tomlin, a među onima u kojima su glumili i Steve Martin i Martin Short vjerojatno su najpoznatiji 'Tri amigosa' i 'Otac nevjeste'. Ta su dvojica, osim toga, dugogodišnji suradnici i prijatelji pa su u ovu seriju uplovili vrlo glatko i s već odavno otkrivenom sjajnom kemijom.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Steve Martin je, osim toga, i ko-autor serije, zajedno s Johnom Hoffmanom, koji u svojoj autorskoj biografiji ima serije kao što su 'Grace and Frankie' i 'This is us', a treća osoba, svojevrsni faktor iznenađenja u seriji jest - Selena Gomez. Serija inače govori o stanovnincima jedne otmjene stambene zgrade na manhattanskom sjeverozapadu (tzv. Upper West side), u kojoj se jedne večeri, tijekom požarnog alarma zbog kojeg skoro svi stanovnici napuštaju zgradu, dogodi strašno ubojstvo. Policija isprva to ubojstvo proglasi samoubojstvom, ali troje stanara iz zgrade - svi troje veliki ljubitelji podcasta koji govore o stvarnim zločinima - ne prihvaćaju tu interpretaciju pa započinju svoj podcast, u kojem žele riješiti ubojstvo koje im se dogodilo u zgradi.

To troje stanara su Charles-Haden Savage (Steve Martin), nekad zvijezda televizijske serije o detektivu Brazzosu, a sada usamljeni penzioner, zatim Oliver Putnam (Martin Short), nekada uspješan, a sada financijski uništen broadwayski režiser koji stalno traži načina kako da obnovi nekadašnju slavu te mlada i tajanstvena Mabel Mora (Selena Gomez), za koju isprva nije jasno kako uopće živi u toj zgradi, ali se s vremenom otkriva da sa stanovnicima ima dublje veze negoli Charles i Oliver. Kada trojac počne snimati podcast o ubojstvu u zgradi te usput provoditi vlastitu istragu, i mi ćemo, kao gledatelji, otkriti dosta o njima, o neobičnim stanarima njihove zgrade, a pomalo i o svijetu ljubitelja i autora podcasta.

• +2
    Only Murders in the Building Izvor: Profimedia / Autor: LANDMARK MEDIA / Alamy / Alamy / Profimedia

Za ljubitelje mudrijaških komedija, a i za one koji vole krimiće starog kova (dakle, bez CSI analiza, okorjelih policajaca koji su 'prestari za ova sranja' i socioloških analiza zločina), ova je serija čista bombonijera. Superzabavna, na trenutke (iako je uvijek) urnebesno smiješna, superšarmantna, a iako inače ne pati od neke pretjerane dubine, ipak sa sobom nosi blagu sjetu u prikazu usamljenih stanovnika metropole. Iznad svega, tu je neodoljiva međuigra glavnih junaka, gdje se Selena Gomez sjajno snašla u međugeneracijskom srazu s Martinom i Shortom, a i oni s njom. Kada se sve sumira, dugo nisam gledala ništa pitkije i već dugo me ništa nije ponijelo kao prava pravcata lagana i neopterećujuća zabava koja pritom nimalo ne vrijeđa inteligenciju.

Ovakav je tip komedije, doduše, poprilično staromodan i lako je moguće da će u svojoj komunikaciji s gledateljima naići na nerazumijevanje, posebice kod mlađih gledatelja. Današnja visokosofisticirana i do detalja razrađena televizijska produkcija nije baš sklona stiliziranju i zanemarivanju detalja u ime zavodljivosti izvedbe. Zbog toga je dosta vjerojatno da će mlađi gledatelji, navikli na gritty realizam i dramedije koje malo više pozornosti posvećuju detaljnoj razradi i pozadinskim pričama, ovdje pronaći stotine rupa, nelogičnosti i humor koji je jednostavno - blesav. No za sve nas koji smo voljeli 'Francka' iz 'Oca nevjeste', Stevea Martina čijom polovicom tijela upravlja duša Lily Tomlin i luckaste detektive poput onoga u filmu 'Mrtvaci ne nose karirano', pojava ove serije čisti je melem za dušu.