'Kad padne mrak' i u trećoj je sezoni jedna od najsmješnijih serija na televiziji

• 24.10.2021 u 20:55

...a Nandor Nemilosrdni jedno je od najsmješnijih stvorenja koji su ikad hodili TV-serijskim svijetom pa je zato super što se treća sezona ove serije malo više pozabavila njime.

Od svih serija koje nisu originalna HBO-ova produkcija, a koje je 'domaći' HBO odlučio uvrstiti u svoju ponudu, mislim da se nijednoj nisam toliko razveselila kao animiranoj ludoriji 'Rick i Morty' i vampirskom mockumentarcu 'Kad padne mrak' (What We Do in the Shadows). Ne samo da me HBO na taj način odvukao s litice iznad provalije piratstva, nego je i tako u svoj repertoar uvrstio dvije humoristične serije koje su doista smiješne jer ono što se u HBO-ovoj produkciji već godinama naziva komedijom uglavnom je samo zabavno, a zapravo se nijednom naglas ne nasmiješ dok gledaš (čast izuzecima, dakako, na čelu s Larryjem Davidom).

A vampiri sa Staten Islanda koje neka dokumentaristička ekipa snima u svakodnevnim, točnije svakonoćnim aktivnostima, fakat su smiješni, i bili su takvi i u prvoj i u još boljoj drugoj sezoni. Navodno je jedan od razloga toj 'smješnoći' to što se serija snima na sličan način kao što to čini gore spomenuti Larry David sa svojim 'Bez oduševljenja, molim', a to znači da scenarija u klasičnom smislu nema, nego glumci dobiju tek opise scena (ilitiga storyline) pa onda improviziraju kako im dođe. Vrlo riskantan potez, ali kad okupiš genijalce kao što su to svi iz glumačke ekipe ove serije, rezultati su urnebesni.

Iako su svi vampiri, pa i nevampiri u seriji fenomenalni, bez premca je najsmješniji Nandor Nemilosrdni, najstariji vampir u kućanstvu, nekadašnji osvajač i nemilosrdni ratnik Osmanlijskog carstva. Kayvan Novak, mladi britanski glumac iranskog porijekla glumi ga urnebesno, počevši od apsolutno suludog naglaska (koji je usput i nevjerojatno dosljedan) do kombinacije veličanstvene okrutnosti sa sitničavom nezrelošću i naivnošću.

Foršpan za treću sezonu serije 'Kad padne mrak' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Super je zbog toga što je treća sezona ove serije najviše pozornosti posvetila upravo njemu i njegovoj 'krizi vampirizma', u kojoj Nandor pomalo pokazuje znakove zasićenosti vampirskim životom pa počinje iskakati iz uobičajene rutine i 'normalnog' vampirskog života. Njegova se kriza očituje u raznim vampirskim varijantama onoga što bi kod ljudi bili simptomi krize srednjih godina - traži partnericu jer je usamljen, pokušava oživjeti nekadašnju moć kroz djelovanje u Vampirskom vijeću, pa čak i završava u vampirskoj varijanti suludog kulta.I drugim je likovima u seriji posvećeno sasvim dovoljno pažnje da nijedan nije zanemaren - osim možda Guillerma, čija je priča o tome da je postao moćniji zbog svojeg talenta za ubijanje vampira u ovoj sezoni malo zastala - ali ovo je ipak Nandorova sezona i dobro je što je tako.

Dakako, ne bi bilo dobro da i ostane tako jer i ostali likovi još imaju mnogo potencijala, a i glumci koji ih glume dovoljno bogat komičarsko-improvizatorski talent. Serija je čak i prije premijere ove sezone obnovljena za još jednu pa se imamo čemu radovati. A oni koji je dosad još nisu pogledali - trk u nadoknađivanje!