'Južni vetar' - novi srpski megahit ima ševu, šoru i šegu, ali i puno više od toga

• 07.12.2018 u 12:08

'Južni vetar' je žanrovski definiran, ali ne i ograničen. Brz je, zabavan i uzbudljiv, ali nije banalan. Oni koji u njemu žele pronaći nešto više - naći će. Oni drugi - koji od filma samo očekuju dobar provod i zabavu - sigurno će biti zadovoljni. Rađen po uzoru, ali ne po špranci, na trenutke podsjeća na recentne popularne trilere, ali pritom ne zaboravlja biti svoj

Mladi Petar Maraš (Miloš Biković) član je beogradske automobilske mafije i arhetipski filmski 'simpatični kriminalac', čemu pridonosi činjenica da je u suštini sitna riba, bez naročite moći i utjecaja. Krade aute i bavi se sličnim kriminalnim radnjama, kao što je, recimo, i divljačka vožnja, a šef mu je moćni, ali ne i najmoćniji Car (Dragan Bjelogrlić). Maraša, osim problema povezanih s njegovim 'poslom', muče i problemi s djevojkom i s obitelji, a u najgore probleme se uvalja kada ukrade vozilo najopasnijeg i najmoćnijeg beogradskog mafijaša Goluba (nezaboravni Nebojša Glogovac). U tom se trenutku Marašev život pretvara u noćnu moru, jurnjavu i ludilo zbog kojeg ćete se garant zadaviti kokicama u kinu.

Zadavit ćete se, prije svega, zbog napetosti i iščekivanja, brzine, jurnjave i neizvjesnosti, ali bez brige - ipak je ovo srpski film, pa uz njega ide i neizbježna doza humora - zadavit ćete se i od smijeha. Pritom će vas redatelj i koscenarist Miloš Avramović zasuti baražom interesantnih likova - od mladog Maraša, kojeg glumi mladi i u inozemstvu već podosta ostvareni glumac Miloš Biković, preko aspolutno zastrašujućeg Goluba (pokojni Nebojša Glogovac u svojoj zadnjoj, izvrsnoj ulozi) pa sve do nevjerojatno zabavnog i upečatljivog ljigavca Janija (Srđan Todorović).

• +2
    Južni vetar Izvor: Licencirane fotografije / Režim / Autor: a Aleksandarletic@yahoo.com

Glogovac - kojemu je ovo, tragično, bila posljednja filmska uloga u životu - toliko je uvjerljivo i stravično utjelovio Goluba da će vam scena u kojoj svirepo ubija čovjeka dok mu se samo jedan kat iznad njega odvija proslava djetetova rođendana još dugo vrtjeti pred očima, možebitno i u noćnim morama - a po mojem je osobnom mišljenju dosegao ikonsku razinu filmskih psihopata kakve su tumačili, recimo, Dennis Hopper ili Ray Liotta. Nezaboravne su i scene potjera, posebice ona u kojoj mladi Biković bosonog trči pred specijalcima, ali i utrke autima i motorima, koje su - posebno pohvalno za ovakvu vrstu filma - režirane uzbudljivo, ali i pregledno, tako da u svakom trenutku znate tko koga, kamo i zašto juri.

Foršpan za 'Južni vetar' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Avramović se bez ikakve sumnje u ovom filmu poslužio receptom po kojem 3 Š - ševa, šora i šega čine filmski hit, ali nije to ostavio na banalnoj razini. Oni koji to žele, u ovom će filmu pronaći i nešto još više - usputni komentar suvremenog balkanskog društva, pa i njegove jezgre - obitelji, kao i priču o tome da i među kriminalcima postoje ljudi koji nisu baš spremni na sve. Ono što je meni osobno upalo u oči kao još jedan usputno (ne)izrečen komentar jest to da se na ovim prostorima očito takve priče mogu uvjerljivo ispričati samo ako su povezane s podzemljem i kriminalom.

'Južnom vetru' predviđam svijetlu budućnost. Dopadljiv je to film koji će zadovoljiti i one koji od filma traže dobar provod i zabavu, ali i one koji vole da ih nešto u filmu nagna na razmišljanje. Povrh svega, film vam je zadnja prilika da na velikom ekranu vidite velikog Nebojšu Glogovca. Nemojte je propustiti.