SREDINOM LIPNJA

Izložba Akiko Sato na Držićevoj kao hommage Muzeju za umjetnost i obrt

  • Autor: N.B./Hina
  • Zadnja izmjena 04.06.2020 13:00
  • Objavljeno 04.06.2020 u 13:01
Akiko Sato

Akiko Sato

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Prpic/PIXSELL

Kao hommage u potresu stradalom zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt (MUO) na oglasnom panou na Aveniji Marina Držića od 5. do 17. lipnja bit će postavljen rad 'Ticking Life and Death' japanske umjetnice Akiko Sato

Akiko Sato, japanska umjetnica koja živi i radi u Zagrebu, predstavila se publici 2017. crtežima izvedenima u jednoj kontinuiranoj liniji u Stalnom postavu MUO, kojima se referirala na taj postav.

Na billboardu izlaže fotografiju svog crteža jelena na svili (dimenzija 700 x 450 cm) s te izložbe, detalj reljefa, odnosno scene lova s kućišta stolnog sata iz 18. stoljeća koji se čuva u Muzeju.

U prednjem planu scene, sa stablom čija je krošnja izvedena kao okvir brojčanika, ležeći, no istodobno u pokušaju uzdizanja, nalazi se jelen kojeg ujedaju dva psa.

Na billboardu je vidljiva tekstura svilene podloge crteža te signaturni žig s linearnim crtežom koji je nova umjetničina signatura, prema japanskom Inkanu, ovdje sa značenjem koloriranja akromatskog crteža.

Kako se ističe u najavi, jelen na slici je himera, u hibridizaciji životinje i grada i derealizaciji slike, a autorica ponovno izvodeći pastoralnu scenu lova načinom povlačenja linije ponavlja agoniju životinje i stvara klupko grča poistovjećujući sebe i posredno nas sa žrtvom.

'Izložbom na billboard panelu u javnom prostoru podsjeća nas na potrebu da umjetnost bude empatična, humana', dodaje se.

Po riječima Jasmine Fučkan, kustosice izložbe koja je bila postavljena u Stalnom postavu MUO, Akiko Sato je pokazala da odabir medija ne temelji na unaprijed zadanom formalnom obrascu ili određenju koje slijedi, već se priklanja specifičnim, aktualnim okolnostima koje život donosi sam – situaciji ili lokalnom kontekstu, a tako je i sada.

Izložba se može promatrati iz vizure pješaka, vozača ili putnika u tramvaju, na sjeverozapadnom dijelu križanja Držićeve s Vukovarskom ulicom, na pročelju modernističkog nebodera.

Ona je dio programa Ploha/Površina 6, kojega je autorica Silva Kalčić. Od 2019. program je povezan s radionicom pisanja likovne kritike Što je suvremena umjetnosti HS AICA-e.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!