PRVI DONOSIMO

HAVC je jučer izašao s rezultatima posljednjih javnih poziva za proizvodnju filmova, evo koje projekte plaćate u idućoj godini

30.12.2021 u 13:41

Bionic
Reading

Donosimo obrazloženja žirija i listu odabranih dugometražnih igranih projekata. Sredstva su odobrena za tri projekta u ukupnom iznosu od 9 000 000 kuna, a na listi odobrenih projekata su filmovi Danisa Tanovića, Ivana Salaja i - po prvi puta - nezavisnog filmaša Anđela Jurkasa

HAVC je na 32. sjednici u 3. sazivu, koja se u srijedu održala putem video linka, donio odluke o raspodjeli sredstava prema Javnom pozivu za proizvodnju debitantskih dugometražnih i dugometražnih igranih filmova, dokumentarnih filmova, kratkih igranih filmova, animiranih i eksperimentalnih filmova, kao i za razvoj scenarija i projekata dugometražnih igranih, dokumentarnih i animiranih filmova te za poticanje komplementarnih djelatnosti u 2022. godini. Osim toga, na Zoom sjednici imenovane su i nove umjetničke savjetnice za animirani i eksperimentalni film (Ana Horvat i Renata Poljak), a odobren je i jedan zahtjev za dodatne troškove snimanja filma uslijed izvanrednih okolnosti uzrokovanih epidemijom COVID – 19.

Donosimo obrazloženja žirija i listu odabranih dugometražnih igranih filmskih projekata. Obrazloženja žirija za ostale kategorije te izabrane filmove i projekte pronađite na web-stranicama HAVC-a.

Film prema životu Roberta Roklicera, afera na otoku i privatna drama dvoje ljudi osuđenih jedno na drugo

Na Javni poziv za dodjelu sredstava za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva u kategoriji proizvodnje debitantskih dugometražnih igranih i dugometražnih igranih filmova, rok 15. rujan (2. rok odlučivanja), pristiglo je ukupno 29 prijava, javljaju iz HAVC-a, a sredstva su odobrena za tri projekta u ukupnom iznosu od 9 000 000 kuna.

U nastavku prilažemo obrazloženje umjetničkih savjetnika Pavlice Bajsić Brazzoduro, Zdenke Gold i Danila Šerbedžije (financijski savjetnik bio je Ljubo Zdjelarević):

Na Javni poziv za poticanje proizvodnje u 2021. godini na drugom roku prijavilo se ukupno 29 projekta, od čega sedam debitantskih te dvadesetdva dugometražna igrana filma, od kojih su dva filmovi u postprodukcijskoj fazi. Razmatrali smo sve projekte. Od svih prijavljenih projekata samo su dva projekta sasvim nova, odnosno nisu bili prijavljivani na Javne pozive za razvoj ili već ranije na Javni poziv za proizvodnju - tako da veliku većinu projekata dobro poznajemo i družimo se s njima kroz naš cjelokupni dvogodišnji mandat. Puno je tu raznovrsnih i zanimljivih tema, dobrih scenarija, puno je tu i dobro produkcijski pripremljenih filmova, prominentnih autora, glumaca, produkcijskih timovi koji stoje iza njih, ali na našu veliku žalost, jako je malo novaca. Sredstva s kojima smo raspolagali na ovom Javnom pozivu iznimno su ograničena te su nas dovela u vrlo neugodnu, nezgodnu i tešku situaciju gdje nismo mogli predložiti financiranje ni približnog broja projekata koji to zaslužuju. Nažalost okolnosti pandemije Covid-19 nam također nisu išle na ruku pa zbog bolesti na ovom zadnjem roku svog mandata nismo uspjeli održati konzultacije s prijaviteljima projekta. Uz sva navedena ograničenja, odlučili smo poduprijeti sveukupno tri filma, od kojih je jedan u postprodukcijskoj fazi.

Prije ljeta

Scenarij: Anja Matković i Nikola Kuprešanin

Režija: Danis Tanović

Producent: Propeler film

4.800.000,00 kn

Mlada Zagrepčanka, vanbračna kći imućnog Bračanina, prvi put posjeti otok i započne aferu s oženjenim britanskim piscem kojeg tresu sredovječna i stvaralačka kriza. Morska avantura prerasta u zabranjenu ljubav koja se prelama na čvrstim životnim pozicijama, tragikomičnoj renovaciji kuće i stadu napušenih krava.

S ovim projektom smo upoznati od početka našeg rada kao umjetničkih savjetnika i detaljno se razvijao kroz sve stepenice HAVC-ove podrške. Autori su reagirali na opaske iznesene u recenzijama i u svakom trenutku smo osjećali njihovu spremnost na suradnju. Valja napomenuti da je ovo primarno projekt glumice Anje Matković, čiji osobiti scenaristički razvoj pratimo i kroz ostale projekte. U međuvremenu je “Prije ljeta” dobio koscenarističku podršku Nikole Kuprešanina, producentsku Propeler filma i redateljsku Danisa Tanovića.

Način na koji autori kombiniraju lepršavost i dramu je vrlo primamljiv, vodi prema filmu kojeg bi i najšira publika u Hrvatskoj, regiji, pa i šire, zaista mogla voljeti. Iako na prvi pogled sadržaj filma djeluje kao romantična komedija smještena u mediteransku scenografiju, autori se s tim žanrom poigravaju na svjež i ironičan način, a glavna junakinja je pisana znatno dublje nego što bi to sam žanr nalagao. Također imamo u vidu da je scenarij pogodan za razne koprodukcijske modele koji bi mu mogli omogućiti dodatna financiranja i vidljivost. Propeler film je s njim ušao i u ACE program stručnog usavršavanja kroz koji bi mogao osnažiti međunarodnu vidljivost i plasman filma.

Zaključno: Matković i Kuprešanin su napisali vrlo zavodljiv scenarij, koji istovremeno pršti humorom i nježnošću, uvjerljivo ukorijenjen u jadransko podneblje u kojem se radnja i zbiva, s likovima od krvi i mesa i sigurno vođenom strukturom. Uz redateljsku ruku renomiranog Danisa Tanovića i iskusnog producenta Propeler filma, zaista duboko vjerujemo u uspjeh projekta "Prije ljeta" i stoga mu jednoglasno želimo otvoriti vrata proizvodnje sa financijskom potporom u iznosu od 4.800.000,00 kn.

Žene, luđaci i malo dobrih pedera

Scenarij: Ivan Salaj

Režija: Ivan Salaj

Producent: Plavi mjesec

4.000.000,00 kn

"Žene, luđaci i malo dobrih pedera", redatelja i scenarista Ivana Salaja, visoko je kvalitetan projekt. To je priča o pokojnom Robertu Rokliceru, piscu, ratniku i boemu. Kroz priču o četiri dana iz Robertovog raskalašenog života, autor veoma kvalitetno secira stanje u našem društvu. Priča je to koja u sebi nosi miris Barflya B. Schroedera i Novinara Fadila Hađića. Već u startu, izazovnog naslova, autor najavljuje o kakvom scenariju je riječ. Iako obiluje mučnim i realističnim scenama, Salaj uspješno pleše na rubu te ne prelazi granicu dobrog ukusa miješajući potencijalno šokantne scene s humorom. Roklicerov karakter je odlično napisan, vodi nas kroz priču i čitatelj (gledatelj) se, unatoč svim njegovim manama i pogreškama, uspijeva vezati uz njega.

Prateći karakteri su također kvalitetno napisani te, iako se zapravo radi o "one man show" priči, obogaćuju scenarij svojom pojavom. Ovaj projekt pratimo od početka našeg mandata te želimo pohvaliti autorov rad na scenariju i unaprijeđivanje istog. Smatramo da ovaj naslov može postati i potencijalni kino hit. Iako se ne radi o komediji, ima u sebi dosta elemenata koji obećavaju pristojnu kino posjećenost.

Nakon Osmog Povjerenika, Ivan Salaj pred sobom ima potpuno drugačiji izazov. Jednu mučnu, ali i ljudsku priču. Nasuprot bajkovitosti prošlog filma, Salaj ulazi u dokumentarističku realnost, dionizijski svijet našeg "Bukowskog", kroz čiji lik kritički progovara o današnjem društvu.

Scenarij "Žene, luđaci i malo dobrih pedera" kao i autorsko-produkcijski tim, bili su spremni za prolazak i na prethodnom roku te smo odlučili da nema smisla više puštati da ovako visokokvalitetan i provokativan scenarij čeka. Ovo je biografski film osebujne atmosfere i provokativnog sadržaja za koji vjerujemo, kao i sam autor i producent, da će privući razne generacije u hrvatska kina, a predviđamo mu i bogat festivalski život te ga podržavamo s iznosom od 4.000.000,00 kn.

4:2

Scenarij: Anđelo Jurkas

Režija: Anđelo Jurkas

Producent: DOP produkcija

200.000,00 kn

Dok je cijela nacija u euforiji zbog finala Svjetskog prvenstva u nogometu u jednom autu odvija se privatna drama dvoje ljudi, osuđenih jedno na drugo. Skučeni na mjestu vozača i suvozača, kreću na svoje putovanje i borbu za ljubav. U realnom vremenu prijenosa "najveće" nogometne utakmice u povijesti, dvoje ljudi u tišini kreće na put koji polako otkriva njihovu tajnu. Anđelo Jurkas u svom novom filmu pokazuje zrelost i iskustvo stečeno na prijašnjim radovima izvršenim u vlastitoj produkciji. Jurkas je razvio svoj stil i autorski potpis. Veoma kvalitetno barata filmskim jezikom te je vidljiv kvalitetan rad s glumcima. Bojana Gregorić Vejzović i Ivo Krešić vrlo su upečatljivi u svojim ulogama, a kvalitetne role su odradili i drugi glumci u manjim ulogama poput Igora Gala, Leone Paraminski i Jelene Perčin Otašević. Radi se sigurno o autorovom najkvalitetnijem filmu do sada. Budući da se radi o već snimljenom projektu, smatramo da je potrebno podržati autorov zahtjev za financijskom potporom kako bi završio postprodukcijske zahvate koji su mu ostali.

Film "4:2" prvi je dugometražni igrani film autora Anđela Jurkasa i DOP produkcije koji ostvaruje podršku HAVC-a za proizvodnju, konkretno postprodukciju, jer ga smatramo kvalitetnim filmskim uratkom te filmom koji će lako doprijeti do širokog spektra publike. Također, željeli smo ovom podrškom Jurkasu i njegovoj ekipi odati svojevrsno priznanje na dugotrajnom upornom radu u uvjetima nezavisne filmske produkcije. Film "4:2" smo odlučili podržati s iznosom od 200.000,00 kn za postprodukciju.

Obrazloženja žirija za ostale kategorije te izabrane filmove i projekte pronađite na web-stranicama HAVC-a.