Deset najboljih božićnih epizoda TV serija koje volimo

• 24.12.2017 u 14:12

Božićne ili novogodišnje epizode TV serija obično nisu najveće ludilo u televizijskoj igranoj ponudi. Formulaične su, predvidljive te redovito igraju na sigurna opća mjesta. Uvijek je tu neka strka i zbrka oko poklona, proslava i očekivanja koja se ne uspijevaju ispuniti, a zatim se sve rasplete u nekom 'pravom duhu Božića' zbog čije nam pretjerane količine saharina redovito prisjedne. No čak i u tim okvirima neki su uspijevali proizvesti nezaboravne epizode. Odabrali smo desetak svojih favorita

FRASIER, epizoda: 'Čudo u trećoj ili četvrtoj ulici'

Frasierovo čudo u trećoj ili četvrtoj ulici Autor: YouTube

Serija 'Frasier' bila je jedna od onih rijetkih koje su se izvrsno nosile s blagdanskim epizodama, što zapravo i nije čudno jer je i inače riječ o sitcomu koji je unutar svojeg žanra postigao apsolutni vrhunac kreativnosti i umijeća. Moglo se zato na ovom popisu naći preko nekoliko božićnih ili blagdanskih epizoda ove serije, kao što je, primjerice, ona u kojoj Frasier na sam Božić glumi da je Židov zato da bi se svidio majci svoje nove cure, ili pak ona u kojoj Martin uči pjevati tešku božićnu pjesmu, a Daphne misli da umire. No božićna epizoda iz prve sezone ističe se po tome što je istodobno urnebesno smiješna, ali i prožeta melankolijom i učestalim konfliktima tipičnim za rane sezone Frasiera. Našem glavnom junaku, naime, na Božić ne dolazi sin, zbog čega on pada u depresiju, posvađa se s ocem, prijavi se za cjelodnevno dežurstvo na radiju, odradi emisiju punu utučenih jadnika te na kraju završi u restoranu s beskućnicima. Jedan od najboljih primjera da je komedija zapravo na poseban način obrađena tragedija.

ŽIVOT NA SJEVERU, epizoda: Seoul mates

Chrisovo shvaćanje Božića Autor: YouTube

Šteta je što na internetu ne uspijevam pronaći isječak iz ove sjajne božićne epizode 'Života na sjeveru' u kojoj lokalno indijansko pleme izvodi uprizorenje svoje legende o nastanku svijeta - one o Gavranu. 'Život na sjeveru' bila je serija koja se premijerno prikazivala prije više od dvadeset pet godina, a iznimno je progresivna u svojoj inkluzivnosti, multikulturalnosti čak i za današnje doba. U ovoj konkretnoj epizodi pripadnica lokalnog plemena, Marilyn, sprema se za igrokaz o Gavranu, djevojka vlasnika lokalnog bara, Kanađanka Shelly čezne za katoličkim Božićem i polnoćkom, bivšem astronautu Mauriceu iznenada dolazi sin kojega je začeo s djevojkom koju je viđao za služenja u Koreji i doista, svi stanovnici Cicelyja na Aljasci Božić doživljavaju na svoj način. Tipično za ovu seriju, to je izvedeno suptilno, pametno, promišljeno i duhovito, a ne nasilno programatski. Trebalo bi nam još takvih serija u današnje doba.

STAŽISTI, epizoda: Moj osobni Isus

Turk propovijeda božićno veselje Autor: YouTube

Potpuno sumanuti i politički nekorektni u svojem humoru, 'Stažisti' su nam nerijetko davali i epizode s prilično dubokim promišljanjima pojedinih tema, a takva je i božićna epizoda iz prve sezone serije. Glavna tema epizode jest, naime, mladi kirurški stažist Turk i njegova nepokolebljiva vjera u Boga i božićno čudo. Dežurstvo u bolnici u božićno vrijeme, međutim, uvelike mu skrše veselje i vjeru jer se više nego ikada mora baviti nesretnima i unesrećenima, pijanima, beskućnicima, premlaćenima i smrznutima. No jedno malo čudo moderne medicine i liječničke požrtvovnosti ipak će Turku povratiti blagdansko raspoloženje, dok će gledateljima i dalje ostati gorko-sladak okus propitivanja stvarne prirode blagdanskog veselja.

TELEVIZIJSKA POSLA, epizoda: Ludachristmas

Ludachristmas Autor: YouTube

Svašta se događa u ovoj božićnoj epizodi serije 'Televizijska posla' - Tracy ne smije piti i zbog toga je dobio sigurnosnu nanognicu koja detektira alkohol, Kenneth pokušava spriječiti ekipu u njihovu bezbožnom slavljenju Božiča i utjerati im pravi, STRAŠAN Božić u kosti, ali najjača je priča o srazu obitelji Liz Lemon i Jacka Donaghyja. Jacku, naime, u grad stiže majka Colleen, vječita mrgudica i kritičarka pred kojom se čak i alfa-mužjak Jack osjeća poniženo, a Liz u posjet dolaze roditelji s bratom, koji isprva izgledaju kao savršena i sretna obitelj puna razumijevanja. Colleen, međutim, odmah odšaca ozbiljne probleme u cijeloj toj idili i ne odustaje dok ih ne izvuče na površinu, pa sve završava u obiteljskom prepucavanju i nadglasavanju kakvo je ionako uobičajeno za takvih okupljanja.

LUDA BIVŠA DJEVOJKA, epizoda: Moja mama, Gregova mama i Joshevo sjajno plesanje

Božić u Kaliforniji prema ludoj bivšoj djevojci Autor: YouTube

Ne dajte da vas zavara sunčano-lepršav tralala ton ovog songa iz mjuzikl serije 'Luda bivša djevojka'. Ova je serija prepuna takvih raspjevanih točaka, kao izvučenih iz brodvejskih ili holivudskih mjuzikala, i te su pjesme nerijetko i komičarske točke, no ispod šarenog i raspjevanog premaza, u ovoj se seriji krije jedna od najmračnijih televizijskih priča proteklih godina. Priča je to o psihički iznimno nestabilnoj Rebecci i njezinim sve samo ne normalnim načinima da pronađe ljubav ili barem kakvo-takvo zadovoljstvo u životu. Božićna epizoda iz prve sezone ne otkriva nam još čitavu dubinu tog (doduše, duhovitog) mraka i crnila, ali se u njemu krije jedna od njegovih glavnih sastavnica - upoznajemo Rebeccinu mamu. Općenito, rijetko u kojoj drugoj seriji s ovoga popisa postoji tako jak kontrast između šarenih blagdanskih prizora (pa makar i bili sasvim netipični jer su u sunčanoj Kaliforniji) i duboke disfunkcije odnosa koje prikazuje.

DVA METRA POD ZEMLJOM, epizoda: Najljepše doba godine

Bajkerski sprovod u seriji 'Dva metra pod zemljom' Autor: YouTube

Božićne epizode u seriji 'Dva metra pod zemljom' uvijek su bile posebne jer je upravo božićno vrijeme bila godišnjica smrti patera familijasa, Natea Fishera seniora. Doda li se tome kako serija i inače govori o obitelji pogrebnika te njihovu odnosu prema smrti i životu i da u svakoj epizodi, pa i u onim božićnima, imaju sporednu priču o nečijoj smrti i pogrebu, jasno je da nije riječ o klasičnoj božićnoj priči. No božićna epizoda u drugoj sezoni ove serije posebna je po tome što ima možda najsimpatičniju priču o sprovodu koji se odvija paralelno s božićnom večerom u kući Fisherovih. Jedna bajkerska ekipa, naime, pokapa svojeg člana koji je poginuo vozeći se na motoru odjeven kao Djed Mraz i njihovo je oplakivanje poginulog prijatelja, brata i supruga mnogo veselije i afirmativnije prema životu negoli okupljanje obitelji Fisher. Mladi Nate Fisher na kraju od bajkerove udovice na poklon dobiva Harleyja pa odlazi na vožnju uz Pacifički ocean uz zvukove nezaboravnog hita Blue Oyster Culta, 'Don't Fear the Reaper'. Prava božićna bajka, jel' da?

SUNČANA PHILADELPHIA, epizoda: Vrlo sunčani Božić

Charlijev poseban odnos prema Djedu Mrazu Autor: YouTube

Jasno je da serija koja prikazuje grozne, cinične i nimalo simpatične (ali urnebesno smiješne) suvlasnike irskog bara u Philadelphiji neće imati božićnu epizodu koja će odisati mirisom bora, međusobnom ljubavlju i mirom u svijetu. Ne. Bit će to epizoda u kojoj ćemo se smijati zapravo užasnim stvarima - Dennisovim i Deeinim traumama zbog toga što im je Frank sve Božiče u djetinjstvu zagorčao time što je kupovao najbolje poklone i onda ih zadržavao sebi, Macovo otkriće odakle su potjecali njegovi pokloni i Charlijev poseban odnos prema Djedu Mrazu. Priča je to o blagdanskoj želji za osvetom, svađom i prepucavanjem, ali to zapravo I JEST klasika kada je riječ o ekipi iz Sunčane Philadelpije.

SEINFELD, epizoda: Štrajk

Priča o Festivusu Autor: YouTube

Mnoge su serije pokušavale na originalan način prikazati blagdane, ali rijetko je koja odlazila toliko daleko da bi izmislila svoj vlastiti blagdan. To su, dakako, učinili Jerry Seinfeld i Larry David u 'Seinfeldu'. Izmislili su Festivus, praznik koji je smislio Georgeov otac Frank Costanza, frustriran uobičajenim božićnim histerijama. Glavna fora Festivusa jest glasno iskazivanje vlastitih problema i nezadovoljstava, a glavni je ukras aluminijski štap. Danas svi znamo za Festivus, ulogorio se u popularnoj kulturi, čak i neke sekularne i ateističke organizacije tako nazivaju svoje proslave u ovo doba godine, ali u doba kada je emitirana ova epizoda 'Seinfelda', Festivus je bila zbilja originalna ideja.

PRIJATELJI, epizoda: Ona s blagdanskim pasancem

Blagdanski pasanac u 'Prijateljima' Autor: YouTube

Jedna od najšašavijih epizoda 'Prijatelja' upravo je jedna od božićnih - ona u kojoj Ross svojem mlađahnom sinu Benu želi istodobno dočarati Božić, ali mu i ispričati legendu o Hanuki, no ne uspijeva dobiti kostim Djeda Mraza, pa dolazi maskiran u pasanca. Drugi prijatelji, međutim, također zbog Bena odijevaju vlastite kostime pa u Monicinu stanu dolazi do totalne zbrke i kaosa, ali maleni je Ben, čini se, zadovoljan. 'Prijatelji' su često znali majstorski miješati dirljive, čak i saharinske trenutke s opakom i pomaknutom zezancijom na rubu uvredljivog. Ovo je jedan od najboljih primjera takvog dobroćudnog mišunga.

ZAPADNO KRILO, epizoda: In Excelsis Deo

Završetak epizode 'In Excelsis Deo' Autor: YouTube

Nitko nam se tako lijepo ne zna poigrati s osjećajima koristeći najfiniju patetiku na svijetu kao što to zna Aron Sorkin. Jedan od najljepših primjera jest božićna epizoda iz prve sezone 'Zapadnog krila'In Excelsis Deo. Toby ondje, naime, prima poziv kojim mu  javljaju da je u parku na klupi umro neki potpuno mu nepoznat beskućnik, ali su u džepu njegova kaputa pronašli Tobyjevu posjetnicu zato što je to kaput koji je Toby darovao Vojsci spasa. Uz malo istraživanja, Toby otkriva da je beskućnik bio veteran korejskog rata i u predsjednikovo mu ime organizira pogreb sa svim vojnim počastima. Najdirljiviji trenutak: predsjednik poziva Tobyja na red što je to učinio i govori mu: 'Ako to učinimo za jednog beskućnika koji je ratni veteran, morat ćemo za sve'. Toby odgovara: 'Nadam se'. I s tom dirljivom nadom završavamo ovaj popis.