tv kritika zrinke pavlić

Četvrta sezona 'Lude bivše djevojke': Rebecca mora odrasti i otići s naših ekrana

• 25.11.2018 u 16:00

U zadnjoj, četvrtoj sezoni 'Lude bivše djevojke' očito je da autorice pomalo zaokružuju priču o ludoj i nezaboravnoj Rebecci, tjerajući je da se doista suoči sama sa sobom, a nas pripremajući za rastanak s jednom od najoriginalnijih serija u američkom televizijskom krajoliku

Stoput sam već ponovila pa ću ponoviti i sada - kada su mi prvi put rekli za seriju 'Luda bivša djevojka', činilo mi se nemogućim da će mi se svidjeti. Romantična komedija s povremenim glazbenim brojevima? Mjuzikl? Stvarno, ljudi? No to nije bilo jedino zbog čega sam bila sumnjičava. Već sama premisa, ona u kojoj se priča serije vrti oko mlade žene koja uhodi svojeg davnašnjeg bivšeg momka, dakle, oko arhetipske lude bivše djevojke činila mi se nemalo mizoginom i stereotipnom.

Bila sam, dakako, u krivu.

Turbotalentirana Rachel Bloom mojom se drugom sumnjom pozabavila već u špici prve sezone, gdje animirane likove koji s njom pjevaju o lud oj bivšoj djevojci upozorava da je to seksistički izraz, a glazbeni brojevi... Glazbeni brojevi postali su najbolja stvar u ovoj seriji. Nije ni čudo jer izvedeni su iz onoga čime se Rachel Bloom bavila prije serije - komičarskim nastupima koji su se sastojali od komičnih i parodiranih pjesama iz različitih žanrova. U seriji je taj komični moment samo još više zablistao.

Kroz nekoliko se sezona svojeg postojanja, međutim, serija ozbiljno pozabavila i teškom, kompleksnom temom mentalne bolesti svojeg lika, koja nije tek usputna doskočica u naslovu serije, nego je doista stvarna mentalna bolest. Naslućujemo je već od prve sezone, ali tek s pomnim, vrlo razrađenim i dobro istraženim prikaza razvoja glavne junakinje saznajemo točno koliko je stvar ozbiljna, odakle potječe i na što sve u Rebeccinu životu utječe. Slično je i s drugim likovima u seriji, koji od početnog karikiranog prikaza vrlo brzo postaju osobe od krvi i mesa, čiji se problemi - nerijetko također povezani s mentalnim zdravljem - razrađuju vrlo pažljivo i ozbiljno čak i kad su prezentirani u obliku muzičke numere.

U četvrtoj nas sezoni, nakon brojnih peripetija, epizoda, incidenata i suludih postupaka - Rebecca dočekuje u zatvoru. Znamo da onamo ne pripada jer smo na kraju treće sezone vidjeli da nije pokušala ubiti svojeg bivšeg dečka koji je uhodi, nego da ga je s krova gurnula zato da bi spasila život svojeg sadašnjeg dečka, dakle, u nužnoj obrani. No Rebecca je odlučna prihvatiti odgovornost za taj čin i odsjediti svoje u zatvoru čak i kada sve prezentirano na sudu govori u njezinu obranu. Čini se kao da je sazrela, kao da se napokon spremna suočiti s posljedicama svojih djela.

Krivo.

Jedan od songova iz četvrte sezone 'Lude bivše djevojke' Izvor: Društvene mreže / Autor: CW

Kao što će joj reći i sama sutkinja, njezina najbolja prijateljica, a kao što ćemo i vidjeti prema njezinu ponašanj u zatvoru, Rebecca ne inzistira na ostanku u zatvoru zbog toga što se doista zrelo i promišljeno odlučila suočiti sama sa sobom i posljedicama svega lošeg što je učinila u životu. Riječ je samo o još jednom njezinom pomalo narcističnom, a još više samozavaravajućem pokušaju da se sakrije od stvarnosti. Kada to uvidi i sama i kada izađe iz zatvora, dočekat će je svijet u kojem je živjela i dotad, ali koji će sada od nje stvarno očekivati da se ponaša kao odrasla, stabilna osoba. I naravno, Rebecci će to biti mnogo teže nego sam boravak u zatvoru.

Četvrta sezona 'Lude bivše djevojke', kao što su već najavili i mreža na kojoj se prikazuje i njezine autorice, zadnja je sezona ove serije. Vidljivo je to i po putanji razvoja priče, ali i po općoj atmosferi i temama kojima se bavi. Ne samo Rebecca, i ostali su likovi u seriji odjednom stavljeni u situacije u kojima moraju odrasti i suočiti se sa stvarima s kojima se dosad nisu suočavali, pa tako Rebeccina najbolja prijateljica Paula mora prihvatiti da joj je stariji sin odrastao i da odlazi od kuće, Daryl se mora 'otkačiti' od svojeg bivšeg i početi živjeti u sadašnjosti, Heather se udaje i odlazi iz studentsko-cimerske situacije s Rebeccom, Valencia i njezina djevojka prihvaćaju novi posao u New Yorku...

Foršpan za 4. sezonu 'Lude bivše djevojke' Izvor: Društvene mreže / Autor: CW

Sve to 'zaključivanje', vezanje visećih repova priče, zaokruživanje i učenje lekcija možda je od ove, zadnje sezone učinilo nešto sporiju vožnju kroz lunapark Rebeccina života, ali to nipošto ne znači da je sezona lošija. Možda je malo previše vidljivo da se autorice trude zadovoljavajuće završiti priču pa zbog toga neki dinamičniji aspekti Rebeccina svijeta trpe, ali to je, uostalom, logičan razvoj priče. Luda bivša djevojka postaje zrela i odrasla žena, i to je nešto smireniji, klasičniji glazbeni broj od svih onih uz koje smo ludo plesali dosad.

No kako god bilo, Rebecca Bunch se na zabavan i sebi svojstven način oprašta od publike u svojoj zadnjoj sezoni na ekranima. Nije još sigurno što će sljedeće smisliti Rachel Bloom, ali nakon ovoga se definitivno ne može opustiti. Ljestvicu je sama postavila vrlo, vrlo visoko.