BoJack Horseman u prvom dijelu 6. sezone: vrijeme je za svođenje računa

• 04.11.2019 u 15:41

Disfunkcionalna konjina iz Netflixove briljantne animirane serije u prvom se dijelu 6. sezone mora suočiti s time tko je i kakav bio većim dijelom života. Više nema cile-mile, svi stari računi dolaze mu na naplatu.

Pet sezona gledali smo ga kako se uništava. Pet sezona gledali smo ga kako uništava sve oko sebe. Pet sezona gledali smo kako se oko njega širi nesreća poput razornog vala atomske bombe. Pet sezona gledali smo ga kako odbija priznati vlastitu ulogu u tome, kako ne shvaća da je za svoje postupke odgovoran sam i kako se zavarava. Pet sezona gledali smo ga kako misli da samo zato što shvaća da je šupčina - ima nekakvu moralnu ili intelektualnu prednost pred ostalim šupcima. A onda je došao tuk na luk.

BoJack Horseman, jedan od najslojevitije razrađenih televizijskih depresivaca, (auto)destruktivaca, alkoholičara, narkomana i generalno toksičnih osoba, pet sezona nam je, osim toga, nudio predivan, izrazito duhovit, šaren i uzbudljiv svijet u kojem živi. Bio je to animirani svijet u kojem ravnopravno obitavaju ljudi i antorpomorfizirane životinje, holivudski svijet izobilja i pomaknutih celebrityja, ali i svijet duboke nesreće, nezadovoljstva i neispunjenih snova. BoJack je, dakako, jahao na čelu kolone takvih, najgori od najgorih, najnesretniji od najnesretnijih, a zbog vlastite inteligencije koja ga je prisiljavala da mrzi sam sebe zbog toga što je postao - i najbahatiji od najbahatijih. Pet sezona gledali smo ga kako se odbija promijeniti jer je mislio da on ionako zna sve najgore o sebi, svijetu, ljudima, životinjama, Hollywoo(d)u, životu, ljubavi i mržnji. Mislio je da zna sve i da mu nitko ne može pomoći, da ga ništa ne može promijeniti.

Kao i mnogi drugi depresivci, BoJack je pet sezona - ili cijeli život - odbijao mogućnost promjene jer je mislio da on u svojem otrovnom stanju svijet razumije bolje od svih. I da je promjena nemoguća. Odbijao se suočiti s činjenicom da promjenu odbija jer bi onda morao priznati da ne zna sve, da svijet ne poznaje bolje od drugih, da sebe ne poznaje bolje od drugih i, na kraju krajeva, da je sam odgovoran za većinu loših stvari koje je učinio u životu. Da ih se vrlo malo dogodilo njemu, nego ih je većinu uzruokovao sam.

U šestoj sezoni, čija se prva polovica nedavno pojavila na Netflixu (druga polovica bit će objavljena u siječnju sljedeće godine), stvari su se stubokom promijenile. Na kraju pete sezone svi su prestali vjerovati BoJacku. Svi su prestali padati na njegov šarmantno-depresivan igrokaz, na njegovu toksičnost zamaskiranu u boemsku superiornost, na njegovo glumatanje da mnogo razmišlja o sebi i svijetu, ali od crnila ne zna kako bi izronio. Prestala ga je tješiti i udovoljavati mu čak i njegova najbolja prijateljica Diane, koja je - njegujući sličan psihološki profil - dugo podržavala BoJackovu ranjenu superiornost. Svi su krenuli dalje, samo je on tapkao zarobljen u istoj alkoholnoj i narkotičkoj izmaglici, uvjeren da je jedino biće u svemiru koje sve razumije. No nije mogao podnijeti činjenicu da svi oni koji kreću dalje prema njemu sada upućuju tek poglede sažaljenja. Više ga nitko nije htio slušat niti se baviti njime. Postao je nebitan.

Foršpan za 6. sezonu BoJacka Horsemana Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Ništa našeg animiranog junaka nije tako duboko pogodilo kao to. Naglo se otrijeznio i - doista se otrijeznio. Otišao je u centar za odvikavanje i konačno se posvetio promjeni.

Na početku šeste sezone, međutim, vidimo da se promjena ne događa samo tako, preko noći. BoJack isprva sabotira rehabilitacijski program, težak mu je pa ga mrzi, drugi ga ljudi vuku na planinarenjima, u grupnim seansama ismijava druge sugovornike, na individualnim svojeg terapeuta... No kako mu se otrežnjeni mozak pomalo čisti od izmaglice, pred BoJackove oči izranjaju demoni iz prošlosti, odnosno osobe za čiju je zlu sudbu direktno odgovoran ili je u njoj igrao ulogu nimalo šarmantnog negativca. Sara Lynn, Herb Kazaaz, bivša djevojka Penny... BoJack više ne može ignorirati što im je svima učinio i pomalo se prima pravog posla, doista se želeći promijeniti.

Naravno, u svijetu BoJacka Horsemana nikada ništa nije jednostavno ni pravocrtno, pa tako ni taj BoJackov oporavak. Dok njegovi prijatelji izvan rehaba nastavljaju sa svojim životima, boreći se sa svojim novim demonima i promjenama, BoJack će pri kraju prve polovice ove sezone naići na nešto još gore - način na koji su ga doživjeli drugi. Više se neće morati suočiti samo sa svojom krivnjom zbog svega lošeg što je uradio - kroz oči drugih sudionika, morat će se suočiti s time kako je u svojim nedjelima izgledao drugima. A taj nas tobogan smrti još čeka u drugom dijelu ove sezone. Jedva čekam!