KRITIKA ZA OSCARA

'Birdman' je dozlaboga precijenjen film

17.01.2015 u 11:38

Najviše nominacija za Oscare ove godine imaju filmovi 'Birdman' Alejandra Gonzaleza Innaritua i 'The Grand Budapest Hotel' Wesa Andersona, a domaći filmski kritičari za tportal kometiraju koliko se slažu s takvim odabirom

'Iako oscarovska Akademija nikad ne igra na radikalizam odabira, čini mi se da su sinovi Novog Hollywooda krenuli u osvetu, ne računajući na dozlaboga precijenjeni Inarrituov 'Birdman', jedan od najlošijih filmova u 2014, te Eastwoodovu dijalektiku američkog nacionalizma ('Snajperist'). Linklater, Chazelle, Miller. Svi oni izdanci su Sundance škole', kazao je za tportal autor i kritičar Dragan Rubeša.

Prema njegovu mišljenju Oscara za režiju definitivno zaslužuje Bennet Miller ('Foxcatcher') koji je trebao biti nominiran i za najbolji film. Fizička transformacija Stevea Carella u orla i više je nego dovoljna da mu osigura Oscara u kategoriji najboljeg glumca (promatrajući njegov protetični nos shvatit ćemo da je on istinski oscarovski 'birdman' a ne Michael Keaton). Najbolja glumica Rubeši je Marion Cotillard.

'No mnogi veliki filmovi poput Cronenbergova 'Maps to the Stars' nepravedno su izostavljeni, što ne čudi jer je riječ o autoru koji recentne komade snima u francuskoj produkciji. Od nominiranih filmova vrijednih spomena najljepše iznenađenje je nominacija Takahatina remek-djela 'Pripovijest o princezi Kaguya' u kategoriji animiranog filma, koje je očito zalutalo među sve one Disneyeve hitove, te dva sjajna doksa koja se bave umjetničkom fotografijom – Wendersov i Salgadov 'The Salt of the Earth' te Maloufov i Siskelov 'Finding Vivian Maier'', smatra Rubeša.

'Moj favorit za najbolji film, koji sam i sam stavio na prvo mjesto najboljih filmova godine, jest naravno Odrastanje ('Boyhood') i sjajno je što je takav, nezavisan i eksperimentalan rad (sniman 12 godina s istim glumcima koji prirodno stare), prepoznat i u Hollywoodu. Dakako, smatram i da njegov autor Richard Linklater zaslužuje Oscare za najbolju režiju te izvorni scenarij. Osobno, među nominiranima na najbolji film, izrazito solidnom, ali nikako izvanrednom ostvarenju 'Igra oponašanja' pretpostavio bih Interstellar Christophera Nolana (njegovo najbolje ostvarenje realizirano u Hollywoodu), a i Nolana bih pretpostavio režiseru 'Igre oponašanja' Mortenu Tyldumu u nominacijama za najbolju režiju. Iako je Tyldum respektabilno režirao uzoran scenarij, Nolanova režija svježija je i zanesenija. Također, smatram i da je mladi Damien Chazelle vrlo suvereno, u antologijskoj završnoj sekvenci i impresivno, režirao 'Ritam ludila' ('Whiplesh') te da upravo njegova vrlo zrela režija diže taj film, čiji scenarij ipak počiva na dobro poznatim idejama i motivima, na višu razinu. Stoga bih i Chazelleu dao prednost ispred Tylduma. I za glavnog glumca 'Whiplesha', mladog Milesa Tellera, čini mi se da ne bi bilo nezasluženo da je dobio nominaciju koja je zasluženo pripala njegovu partneru u tom filmu u sporednoj ulozi (iako je i ta zapravo glavna) J.K. Simmonsu', rekao nam je svoje favorite hrvatski književnik, sineast, filmski i književni kritičar Damir Radić.

Birdman

Što misle o Essie Davis i nominacijama za najbolju glavnu žensku glumačku izvedbu? Za Radića je ta manje poznata glumica odigrala sugestivnu ulogu, međutim, u filmu ('The Babadook') koji nije široko prihvaćen i to joj svakako nije olakšalo pristup nominaciji. Smatra da je imala silnu konkurenciju i nije čudno da se nije probila u pet nominiranih. One koje jesu redom su poznatija glumačka imena od Essie Davis i nastupile su u filmovima s većim mainstream odjekom. Dok mu je drago što je nominirana Felicity Jones, koju je odavno zapazio u TV-serijama i TV-filmovima, žali što još mlađa, 14-godišnja Mackenzie Foy, nije (dovoljno) prepoznata jer njezina izvedba u 'Interstellaru' vrlo je dojmljiva i svakako je zaslužila nominaciju za najbolju epizodu.