'Barb i Star na putu za Vista del Mar' upravo je tip blesave komedije kakav nam treba u ova teška vremena

• 06.03.2021 u 20:08

U filmu koji nema gotovo nikakvu aktualnu društvenu važnost, koji zapravo nema ni prevelike veze sa stvarnošću - ipak ima pregršt onoga čega nam u zadnje vrijeme, i to ne samo zbog pandemije i drugih zala, kronično nedostaje. To nešto jest sasvim neobuzdana, šarena i ludo dobra zezancija.

Obožavam blesave komedije s poludebilnim forama. Nešto je skroz oslobađajuće u tome kada priča koju gledaš nema gotovo nikakve veze sa stvarnošću i kada se sasvim šašavi i od karikiranja izvitopereni likovi ponašaju totalno izvan bilo kakve ljudske i društvene norme. 'Barb i Star na putu za Vista del Mar' upravo je takav film. Nastao iz scenarističkog pera Annie Mumolo i Kristen Wiig, iste dvije komičarske genijalke koje stoje i iza legendarne komedije 'Djeveruše' i koje u filmu glume dvije naslovne uloge, zapravo je nalik produljenom skeču iz emisije 'Saturday Night Live', s tim da gotovo ni u jednom trenutku ne gubi energiju, tempo i čistu ludost takvoga skeča.

Priča je sve samo ne normalna. Sredovječne najbolje prijateljice Barb (Annie Mumolo) i Star (Kristen Wiig) žive zajedno otkad im je objema propao brak (jedna je udovica rodeo jahača, a drugu je muž ostavio), a i rade zajedno u salonu namještaja, u kojem provode cijele radne dane sjedeći na izložbenom kauču i međusobno ćaskajući. Jedina slobodna aktivnost im je pohađanje mjesnog razgovornog kružoka koji željeznom rukom vodi njihova zajednička prijateljica Debbie (fantastična Vanessa Bayer) za koji redovito kuhaju juhu od hrenovaka. Barb i Star savršeno su zadovoljne svojim životom, ali onda jednoga dana dobiju otkaz s posla zato što se lanac prodavaonica u kojem radu zatvorio još mjesecima prije, ali su to zaboravili dojaviti njihovu šefu. Pomalo zbunjene i izgubljene u novonastaloj situaciji, Barb i Star odlučuju prihvatiti savjet jedne poznanice koja se sjajno provela na ljetovanju u floridskom odmaralištu Vista del Mar pa prvi put u životu kreću na odmor. Istodobno s njihovim polaskom na putovanju, tajanstvena, blijeda zlikovka koja živi u podzemlju kuje plan o tome kako će pobiti sve u Vista del Maru pomoću roja smrtonosnih komaraca te zbog toga u floridsko odmaralište šalje svojeg ljubavnika Edgara (Jamie Dornan).

Barb i Star tijekom jedne pijane i drogirane noći upoznaju Edgara i upuštaju se u razvratnu noć punu seksa i zabave, i ne sluteći da je njihov ljepotan zapravo agent kaosa i paklenih planova. Njihova se 'drama' u početku sastoji tek u tome kako će zavesti Edgara samo za sebe, a pritom ipak sačuvati međusobno prijateljstvo. Scenarij pritom ni trenutka ne uzmiče pred apsolutno blesavim idejama i razuzdanim rukavcima priče - od toga da u filmu postoje dvije-tri glazbene točke, pa sve do pojave sredovječne i hrabre morske dive Trish koju su Barb i Star izmaštale kao žensku superjunakinju tijekom zrakoplovnog putovanja do ljetovališta. Glazbeni broj čija je glavna zvijezda sam Edgar pritom je jedan od smiješnijih dijelova filma, čak i ne samo zbog toga što je izvodi Jamie Dornan, lik kojeg smo navikli gledati kao superozbiljnog i dramatičnog Christiana Greya iz 'Pedeset nijansi sive'.

'Barb i Star na putu za Vista del Mar', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Ono što je u filmu 'Barb i Star na putu za Vista del Mar' najbolje je to što ni u jednoj sekundi ne gubi ludi ritam, ne pokušava se ni trenutka opravdati za sve sulude ideje koje uvrštava u priču, ali uza sve karikiranje i otkačenost uspijeva zadržati karakterizaciju glavnih junakinja i njihovu emotivnu povezanost. Nenormalni likovi, kao što je, recimo, rak koji govori mudrim glasom i tonom kao Morgan Freeman ili nenormalne situacije, kao što je ona u kojoj direktor odmarališta dočekuje nove goste raskošnom mjuzikl-točkom neće vas zbog toga odbiti od uživanja u filmu, ali niti oduzeti od uvjerljivosti odnosa dvije glavne junakinje.

'Barb i Star na putu za Vista del Mar' nije jedna od onih komedija sa skrivenim značenjima, metaforama, parabolama ili skrivenim paralelama s postojećm situacijom u društvu i svijetu. Ona je čista, neokaljana urnebesna zezancija u stilu skečeva iz 'Saturday Night Live', čija je puka genijalnost to što tu sumanutu zezanciju uspije održati na razini gotovo dva sata. U ova teška vremena možda nam je potrebna upravo ta vrsta šarenog eskapizma u kojem ćemo samo hihotati i izvrsno se zabavljati. Možete je smatrati blesavom, neobuzdanom i krajnje šašavom, ali ne možete joj poreći maštovitost, istinsku radost i smisao za humor.