RECESIJSKI HIT

Poslušajte kako je Kiper ubio Božić!

19.12.2012 u 07:35

Bionic
Reading

Ne uživaju svi podjednako u blagdanskom veselju. Planetarno (a možda i šire) popularni bend Kiper dao je glas svima onima koji na spomen Božića vade šurikene i oštre katane...

Normalno da ne vjerujemo web portalu koji se reklamira kao ‘prava doza parodije’ kad kaže kako je u video spotu News Bara i Kipera ‘sudjelovalo 360 glumaca, 13 tisuća statista, a kadrovi snimani na 80 autentičnih lokacija diljem svijeta dok se budžet procjenjuje na preko pola milijarde dolara'. Uspjeli smo pobrojati ravno četiri sudionika videa i jednu kameru na jednoj jedinoj lokaciji – ispred bijelog zida.

Kako god bilo, premda radnja spota sugerira da bi se diskurs mladića iz Kipera mogao opisati kao tipičan postmodernistički cinizam, kraj videa donosi pravi mavaši geri u bradu konzumerizma. Glavni junak videa, nazovimo ga Miš K., obračunava se u maniri Stephena Chowa (ili Bore Leeja, ako vam je draže) s trojicom jahača blagdanske apokalipse – slučajnim kupcem, svećenikom neimenovane judeokršćanske denominacije i simbolom cjelokupnog konzumerističkog zla, Djedom Mrazom!

Likovi ove metafizičke jednočinke slojeviti su, višedimenzionalni akteri kakve susrećemo u tmurnoj svakodnevici stvarnog života, a dodatnu dubinu dobili su nadahnutim interpretacijama cijelog ansambla. Ipak, vrijedi izdvojiti mladog Ivana Prlića koji debitira u ulozi Djeda Mraza i Druga Mischa, inače frontmena popularnih Kipera, u ulozi Miša K. U neformalnom razgovoru doznali smo da je Misch svoj lik bazirao na Akiri, Bruceu Leeju i mikrogrimasama Pere Kvrgića. Dok je njegov crtački partner Prlić cijelu dinamiku njihovih likova utemeljio na Sofoklovoj tragediji o kralju Edipu i liku Tuca iz vesterna 'Dobar, loš, zao'.

Uostalom, pogledajte spot pa procijenite sami. Ne jamčimo da je išta od ovoga iznad istina, ali netko se ovdje sjajno zabavlja. Na tuđi račun...

Protekla izdanja Newsbara pogledajte ovdje