NAJSTARIJA VRSTA

Gmaz stariji od dinosaura otkriven u Tanzaniji

• Autor: Hina
  • Zadnja izmjena 05.03.2010 11:54
  • Objavljeno 05.03.2010 u 11:40
dinosaur

Izvor: Sipa Press / Autor: Press

Znanstvenici su u Tanzaniji pronašli kosti životinja srodnih dinosaurima koje su živjele na Zemlji deset milijuna godina prije najstarije poznate vrste dinosaura, po studiji objavljenoj u časopisu Nature

Asilisaur kongwe, star 240 milijuna godina, visok nešto više od metra, pripada vrsti silesaura, skupini veoma bliskoj dinosaurima, koja je u razdoblju trijasa živjela na Zemlji 45 milijuna godina.

Postojanje te životinje koja se najvjerojatnije hranila mesom i biljkama, svjedoči o bogatstvu faune prije nego su dinosauri zavladali ekosustavom našeg planeta koji je trajao 165 milijuna godina, misle istraživači.

Njegova genetska srodnost s dinosaurima upućuje i na to da su se dinosauri pojavili ranije nego se dosad mislilo, dodaju znanstvenici.

Na jugu Tanzanije pronađeno je najmanje 14 primjeraka ovog gmaza. Znanstvenici su uspjeli sastaviti gotovo čitav njegov kostur kojemu nedostaju tek komadići glave i prednjeg uda. Taj je četveronožac bio težak između 10 i 30 kg, ocjenjuju paleontolozi.

Ime asilisaur kongwe dolazi od 'asili', što na svahiliju znači 'utemeljitelj' i grčkog 'sauros', 'gušter', te 'kongwe' ili 'stari', na svahiliju.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi