GAMEREPORT

Endwar – zapovijedanje glasom

07.03.2009 u 18:00

Bionic
Reading

Endwar je igra koja bi mogla promijeniti gaming kao takav! Pogledajte video i saznajte o čemu se radi

U posljednje vrijeme, svjedoci smo navale igara s potpisom gospodina Toma Clancyja. No dosad se uglavnom radilo o kojekakvim pucačinama, a tek se sada selimo i u žanr strategija u realnom vremenu. Sve se odvija u tipičnom Clancyjevu stilu... U bliskoj budućnost cijena nafte obara sve rekorde i svijet lagano klizi u ralje Trećeg svjetskog rata. Glavni akteri ove priče su Sjedinjene Američke Države, Ujedinjena Europa i ponovno probuđena Rusija. Atmosfera je stoga zagarantirana. Naime, kroz 'single play' kampanju raspoređeni su zgodni 'mission briefenzi' u kojima polako otkrivamo detalje zastrašujuće priče.

Pogledajte videoprilog Gamereporta!

Kao RTS, Endwar može proći, no pati i od nekih 'dječjih' problema kojima u igri 21. stoljeća nije mjesto! To se posebno odnosi na traljav pathfinding. Ekipa često znade nekamo odlutati i izabrati najgoru, najzavojitiju i najsporiju rutu. No kako je teren uglavnom čist od planinskih lanaca i neprohodnih gudura, ovo i nije tako velik problem. No problematično je to što su momci i malo tupavi. To se prvenstveno odnosi na njihov nedostatak samoinicijative. Često ih trebate držati za ručicu te im naređivati i takve trivijalnosti poput odlaska u zaklon.

Inače, borba se temelji na čvrstom principu slabosti i mana pojedinih jedinica. Na primjer, helikopteri su učinkoviti protiv tenkova, ali bespomoćni u sukobu s oklopnim transporterima. Taktiziranje je stoga nužno te ne dolaze u obzir glupavi 'tank rushovi' u kojima označite sve trupe i pošaljete ih u kaotičnu borbu. Grafika je vrhunska i, na našu veliku radost, vrlo glatka i na osrednjim PC konfiguracijama. Napokon, tu je i genijalno komandiranje glasom. Stvar je doista revolucionarna i radi bez ikakvih problema. No o čemu se točno radi te zašto bi Endwar mogao promijeniti naličje igara kao takvih, provjerite u videoprilogu.