šutnja od ponoći

Posljednji je dan izborne promidžbe za Europski parlament, pogledajte što brojke govore

  • Autor: Bi. S. / Hina
  • Zadnja izmjena 24.05.2019 06:28
  • Objavljeno 24.05.2019 u 06:28
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL

Petak je posljednji dan službene promidžbe za izbore za Europski parlament na kojima će u nedjelju nešto više od 3, 8 milijuna građana birati 12 hrvatskih zastupnika koji će ih idućih pet godina zastupati u tom parlamentu

U petak u ponoć, završava, naime, duga promidžba koja je službeno počela 10. travnja i u kojoj su se biračima mogle predstaviti čak 33 liste, osam više nego prije pet godina, svaka od njih na promidžbu je mogla potrošiti po četiri milijuna kuna, što je za dva i pol milijuna više nego 2014.

Posljednji dan za promidžbu izborni će sudionici iskoristiti na različite načine: završnim skupovima, konferencijama za novinare, druženjima s građanima, a sve s ciljem da ih uvjere da su upravo oni pravi izbor.

Tko je 'pravi izbor', odnosno kojih su 12 zastupnika, birači izabrali  između 396 kandidata, znat će se u nedjelju poslije 23 sata, kada će biti objavljeni prvi izborni rezultati, nakon što se zatvore biračka mjesta u Italiji, državi članici Europske unije čiji birači posljednji glasuju.

  • +11
  • +8

Europski parlament u mandatu 2014-2019

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

U proteklih 40-ak dana biračima su se predstavljali kandidati velikih i poznatih i malih i manje poznatih stranaka, te kandidati sa dvije nezavisne liste, svi oni predstavljanja moraju zaključiti do ponoći kada počinje dvodnevna izborna šutnja koja traje do nedjelje do 19 sati, odnosno do zatvaranja biračkih mjesta.

U tom je vremenu zabranjena svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata i prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te navođenja njihovih izjava ili pisanih djela. O tome trebaju voditi računa, ne samo izborni sudionici, nego i mediji koji izbore prate.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!