ISTRAŽIVANJE MASTERCARDA

Žene su te koje odlučuju o potrošnji

  • Autor: P.S.
  • Zadnja izmjena 18.09.2014 09:28
  • Objavljeno 18.09.2014 u 09:05
Žena kartice kupovina

Žena kartice kupovina

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: iStock

Iako većina nas vjerojatno ne čita tablice i grafikone sa najnovijim podacima u financijskim rubrikama novina, izgleda da ne zaziremo od detaljne kontrole nad osobnim financijama: rezultati novog istraživanja kompanije MasterCard koje je provela kompanija Ipsos MORI širom Europe pokazuju da 80 posto ispitanika kaže kako voli voditi računa o svojim financijama i kako teže tome da imaju veću kontrolu nad svojom potrošnjom

U šest zemalja koje su sudjelovale u istraživanju, 77 posto ljudi redovno provjerava stanje svojih tekućih računa, a 79 posto njih točno zna koji im je dozvoljeni limit na kreditnoj kartici. U doba u kojem je većina e-mailova nepoželjna, a većina primljene pošte se baca, e-mailovi vezani sa novcem predstavljaju izuzetak: 66 posto ljudi širom Europe čita sve ili većinu materijala koje prime od svoje banke ili institucije koja im izdaje karticu. Potreba za većom kontrolom nad osobnim novcem događa se u isto vrijeme kada i povjerenje u banke nestaje, jer samo 54 posto ljudi kaže kako vjeruje svojim bankama, dok svega 31 posto ljudi smatra da im njihova banka pruža dovoljno informacija.

Važnost kontrole Mastercard

Važnost kontrole Mastercard

Izvor: Promo fotografije / Autor: MasterCard

Kako su pristup i kontrola nad bankovnim računima sada lako dostupni putem interneta i mobilnih aplikacija, ljudima se sviđa biti više upoznati sa financijama, u prilog čemu govori podatak da 76 posto ljudi koristi prednosti tehnologije i da upravljaju svojim financijama putem interneta. Također, izbjegavamo opcije koje mogu otežati kontrolu nad financijama, a 64 posto ljudi kaže da se trude ništa ne kupiti na kredit, rezultati su istraživanja.

Usprkos tome što imaju pristup internetu, mnogi ljudi i dalje čuvaju svoj novac 'ispod madraca' i to je još uvijek čest slučaj, bilo da je u pitanju mala ili velika količina novca. Ovaj tip štednje nije samo prastar, već je i nekonvencionalan u ovom modernom dobu interneta kada samo 35 posto nas redovno posjećuje poslovnice banaka. Jedan od razloga koji su ispitanici naveli je i 'Ako je novac u banci... odjednom se sve potroši, a da to i ne primjetim' - iako većina nas više voli plaćati karticom (64 posto) umjesto gotovinom (42 posto).

Kada je riječ o vječnom pitanju o tome tko donosi odluke o potrošnji, žene su te koje su više angažirane po pitanju novca. 83 posto žena kaže da češće vodi računa o kućnim financijama, u usporedbi s 78 posto muškaraca. Također, žene redovitije provjeravaju stanje na svom tekućem računu (79 posto žena u usporedbi sa 74 posto muškaraca). Ovi podaci se ne slažu s time koga muškaraci smatraju glavnim za financije, jer 62 posto njih misli da oni donose većinu odluka vezanih za budžet svog domaćinstva.

'Znamo da ljudi, više nego ikad ranije, žele osjećaj kontrole nad osobnim financijama, pa rado prihvaćaju nove tehnologije koje im u tome pomažu', rekao je Carlo Enrico, predsjednik kompanije MasterCard za centralnu i istočnu Europu. 'Naše prepaid kartice su osmišljene kako bi ljudima pružile još jedno sredstvo da to postignu i pokazalo se da su od dragocjene pomoći onima koji ih koriste, te tako 69 posto ljudi kaže da misle da im one mogu pomoći da kontroliraju svoju potrošnju, a 73 posto njih čak kaže da bi ih prepaid kartice mogle spriječiti da zapadnu u dugove'.

Prednosti prepaida Mastercard

Prednosti prepaida Mastercard

Izvor: Promo fotografije / Autor: MasterCard

Obzirom na to da nam kontrola nad osobnim novcem postaje važna, prepaid kartice također mogu biti od pomoći kod nekih drugih nedoumica koje imamo kada upravljamo svojim novcem:

•70 posto roditelja djece starije od 13 godina smatra da je prepaid kartica dobar način da djeca nauče kako upravljati novcem;
•67 posto ispitanika smatra da prepaid kartice pružaju veći nivo sigurnosti na putovanjima u inozemstvo;
•Čuvaju novac od drugih ljudi, pa čak i od njih samih!

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!