Europski predstavnici kontrole letenja

Zbog velikog manjka kontrolora letenja i prevelikog opterećenja zaposlenika i dalje se očekuje kašnjenje letova

04.11.2022 u 12:46

Bionic
Reading

U organizaciji Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja (HSSKL) održan je 59. skup Koordinacije kontrolora zračnog prometa Europske unije (ATCEUC), koji je od srijede 2. studenoga do danas bio središte glavne rasprave o aktualnim izazovima post covid oporavka zračnog prometa, unapređenju usluga i novim tehnologijama u Europskom zračnom prometu, a sve s ciljem poboljšanja sigurnosti prometa

Skup su svojim dolaskom uveličali brojni domaći i strani stručnjaci koji su otkrili kako riješiti problem manjka radne snage uslijed povećanja zračnog prometa. Osim toga, sudionici su kroz konkretne primjere i raspravu, razmijenili korisne ideje u vidu podizanja kvalitete sektora te zaključili da je potrebno implementirati realne ciljeve inicijative Europske unije za jedinstveno europsko nebo (SES).

'Ono čemu u budućnosti svakako težimo je smanjenje preopterećenja kontrolora letenja te još bolji socijalni dijalog. Konstruktivna rasprava je rezultirala prijedlogom rješenja problema manjka stručnog kadra koji se posebno osjeti nakon ljeta kada je količina zračnog prometa premašila 2019. godinu. Države poput Poljske i Danske odličan su primjer da jedinstvo članova sindikata doprinosi pozitivnim internim promjenama unutar cjelokupnog sustava kontrole zračne plovidbe, što u konačnici rezultira višom razinom zadovoljstva i učinkovitosti svih zaposlenika', izjavio je Krešimir Rakoci, predsjednik Sindikata kontrolora letenja na konferenciji.

Tijekom konferencije još je jednom istaknut problem manjka kontrolora letenja i prevelikog opterećenja zaposlenika uslijed otpuštanja nakon pandemije, zbog čega se i dalje očekuju prepreke u protoku zračnog prometa u vidu kašnjenja letova. Kao smjer u kojem bi trebalo ići, spomenuto je da su neke države sufinancirale aerodrome u korona krizi te su takvi aerodromi ipak bili spremniji na ovogodišnji zračni promet.

Socijalni dijalog je temelj rješavanja problema kontrole zračne plovidbe na globalnoj razini, što je potvrdio i Volker Dick, predsjednik ATCEUC-a. 'Glavni razlog okupljanja je kontinuirano usuglašavanje i kvalitetan socijalni dijalog globalne kontrole zračnog prometa. Zrakoplovni promet se oporavio nakon koronakrize, stoga je naš cilj iskoristiti ovaj pozitivni zamah u smislu unaprjeđenja sektora te kvalitetnije integracije socijalnog dijaloga', naglasio je Dick.

Na dnevnom redu konferencije bile su i teme koje se tiču utjecaja rata u Ukrajini na zračni promet u cijeloj Europi. Pružanje potpore obiteljima kontrolora letenja iz Ukrajine nastavit će se kroz pomoć članica ATCEUC-a i HSSKL-a.