'LOBIJI KRIVI ZA PROPAST'

Za dva do tri tjedna liberalniji natječaj za brodogradilišta

30.09.2009 u 23:20

Bionic
Reading

Potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec najavio je da bi novi natječaj za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta mogao biti pripremljen u sljedeća dva do tri tjedna te da bi uvjeti mogli biti liberalniji za ponuđače. 'Ne prodajemo zlato, nego težak teret', rekao je Polančec u HTV-ovoj emisiji 'Otvoreno'

ZAGREB - 'Potencijalne kupce najviše odbijaju obveze koje moraju preuzeti prema dobavljačima, radnicima i sudskim sporovima. Možda se tu mora tražiti rješenje za dodatno liberalnije uvjete natječaja', kazao je Polančec. Iako je u početku razgovora naglasio da prijedloge za drugi krug natječaja mora prvo raspraviti s predsjednicom Vlade Jadrankom Kosor, do kraja gostovanja iznio je dosta podataka, krijući iza velikih dugovanja brodogradilišta odgovornost za fijasko s ponudama za privatizaciju.

Lobiji krivi za propast

'Svjedočimo sukobima raznih lobija, od ministara Damira Polančeca iIvana Šukera do premijerke Jadranke Kosor, koji nastoje pogodovatisvojim favoritima', rekao je v. d. predsjednika Sindikata metalacaVedran Dragičević. U sindikatu smatraju da ponuđači kalkulirajučekajući povoljnije uvjete u drugom krugu: još nisu konstituiranapovjerenstva za odabir najpovoljnijih ponuda za kupnju brodogradilištai nije dogovoren način njihova rada. Sindikalisti su zaprijetilimasovnim nemirima ako Vlada ne osigura tekuću likvidnost brodogradnje.Bude li se Vlada konačno odlučila za stečaj brodogradnje, bit će to izadnja njezina odluka jer 11.500 zaposlenih u brodogradnji i 40 tisućakooperanata sigurno neće mirno promatrati kraj industrije u Hrvatskoj.

Ustvrdio je i da, unatoč nezadovoljstvu, nije iznenađen što su na današnje otvaranje ponuda za privatizaciju šest brodogradilišta pristigle samo dvije valjane ponude za Brodotrogir i splitsko Brodogradilište Specijalnih objekata.

Ponuda nije bilo za 3. maj, Brodograđevnu industriju Split, Kraljevicu i Uljanik, premda je i za ta brodogradilišta otkupljivana ponudbena dokumentacija.

Takav ishod natječaja, smatra Polančec, samo govori o problemima u kojima se nalazi hrvatska brodogradnja, čiji dugovi prelaze 12 milijardi kuna.

Riječ je o oko osam milijardi kuna kredita, pokrivenih državnim jamstvima, te još četiri milijuna kuna obveza prema dobavljačima, radnicima i sudskim sporovima, pojasnio je.

Komentirajući tvrdnje sindikata da u prodaju nije trebalo ići u vrijeme recesije, Polančec je kazao da upravo zbog ekonomske krize država ne može na brodogradilišta godišnje izdvajati 1,5 milijardi kuna.

'Više od 400 milijuna kuna država daje kroz direktne subvencije, a brodogradilišta svake godine naprave oko milijardu kuna gubitaka koje na kraju pokriva proračun', rekao je Polančec.

Kazao je i da je uvjeren da će u drugom privatizacijskom krugu biti više ponuda te da će privatizacija biti uspješno provedena, iako je riječ o tvrtkama u velikim problemima koje su opterećene obvezama i imaju preveliki broj zaposlenih.

Onaj tko ih želi preuzeti mora biti 'hrabar, imati viziju i puno, puno novaca', poručio je Polančec.