MANJAK KAPITALA

Volkswagen reže sve živo: Nedostaje nam 11 milijardi eura!

20.10.2025 u 12:51

Bionic
Reading

Nakon godina zatezanja između moći i odgovornosti, obitelj Porsche-Piëch, najveći dioničar Volkswagen grupe, povukla je odlučan potez. Odlučila je prekinuti dvostruku ulogu Olivera Blumea, koji je istodobno vodio i Volkswagen i Porsche. Od 2026. godine luksuzni proizvođač sportskih automobila dobit će novog direktora – Michaela Leitersa, bivšeg menadžera Ferrarija. Njegov dolazak simbolizira početak nove ere u Zuffenhausenu i pokušaj izvlačenja Porschea iz ozbiljne krize

Blume je, navodno, želio postaviti svog čovjeka na čelo Porschea, no utjecajna obiteljska loza nije više imala strpljenja. Nakon pada dobiti, slabih prodajnih rezultata u Kini, uvođenja američkih carina i problema s novim modelima, kompromisi više nisu opcija.

Nekoć najprofitabilniji brend unutar Volkswagenove obitelji sada se bori za opstanak – Porsche gotovo više ne zarađuje. A situacija ni u samom Volkswagen koncernu nije mnogo bolja. Financijski tim pod vodstvom Arna Antlitza, glavnog financijskog direktora, otkrio je zabrinjavajući manjak: nedostaje čak 11 milijardi eura slobodnog kapitala (net cash flow) – i to već za sljedeću godinu.

Zabrinjavajući manjak kapitala

Slobodni kapital, odnosno novac koji kompanija može koristiti za ulaganja, bit će dovoljan još samo do kraja ove godine. No, već 2026. Volkswagenu prijeti ozbiljan nedostatak sredstava. Bez dodatnog kapitala, tvrtka bi morala odgoditi razvoj novih modela i smanjiti ulaganja u elektrifikaciju i digitalizaciju – upravo u razdoblju kada automobilska industrija prolazi kroz najveću tehnološku transformaciju u povijesti.

‘U ovom trenutku svaka ušteda se broji – reže se marketing, prodaja i pojedini razvojni projekti’, otkriva izvor iz vrha kompanije, piše Bild. No, to neće biti dovoljno. Zbog toga se razmatra i prodaja pojedinih dijelova poslovanja, među njima i proizvođača motora Everllence (bivši MAN Energy), dizajnerske tvrtke Italdesign te razvojnog centra IAV.

Prijetnja gubitka investicijskog rejtinga

Ni te mjere neće u potpunosti popuniti financijsku rupu. Ako situacija nastavi slabiti, agencije Moody’s i Standard & Poor’s mogle bi smanjiti kreditni rejting Volkswagena. Trenutačno se investicije u koncern još uvijek smatraju stabilnima, ali jedan pogrešan korak mogao bi VW gurnuti u kategoriju ‘junk’ (smeća).

Takav scenarij bio bi poguban: Volkswagen bi morao plaćati znatno više kamate na zaduživanje, što bi koncern dodatno opteretilo. Stručnjaci u Wolfsburgu već su izračunali da bi to moglo povećati troškove za više milijardi eura godišnje.

Restrukturiranje i nova strategija

U vrhu tvrtke sve je jasnije da Volkswagen mora proći duboko restrukturiranje. Previše je marki, previše paralelnih razvojnih timova i previše složenosti u sustavu. Uz vodeće brendove poput VW-a, Porschea, Audija, Škode, Seata i Traton grupe, mnogi projekti se preklapaju, trošeći vrijeme i novac.

‘Moramo postati jednostavniji i učinkovitiji’, poručuju iz uprave. Upravo zato je Oliver Blume, oslobođen vođenja Porschea, sada u potpunosti fokusiran na restrukturiranje cijelog koncerna Volkswagen.