TURISTIČKI PAD

U veljači 11 posto manje noćenja

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 08.04.2009 15:47
  • Objavljeno 08.04.2009 u 15:28
turizam 2

turizam 2

Izvor: tportal.hr / Autor: arhiva

Hrvatski je turizam u prva dva mjeseca ove godine zabilježio pad turističkih dolazaka i noćenja od 5 i 3 posto, dok je samo u veljači taj pad bio i nešto veći - turista je došlo 8 posto manje, a noćenja je bilo 11 posto manje nego prošle godine.

Po podacima Državnog zavoda za statistiku turista je u Hrvatsku tijekom siječnja i veljače ove godine došlo 277,5 tisuća, ostvarivši 704,7 tisuća noćenja, dok je samo u veljači 145,3 tisuće turista ostvarilo 339,4 tisuće noćenja.

Domaćih je turista u prva dva mjeseca bilo 30-ak tisuća više nego stranih odnosno njih 154,6 tisuća ostvarilo je 381,7 tisuća noćenja, što su minusi od 7 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima u odnosu na iste mjesece prošle godine.

Strani su turisti pak zabilježili nešto bolje rezultate - njihovih gotovo 123 tisuće dolazaka pad je od 3 posto, ali su s 323 tisuće noćenja zabilježili porast od 3 posto.

Promatrano po stranim tržištima sa gotovo svih tradicionalnih je u Hrvatsku u prva dva mjeseca ove godine došlo manje turista nego lani, pri čemu u minusima 'prednjače' Slovenci i Austrijanci kojih je bilo 22 odnosno 15 posto manje. Iz Italije i Češke došlo je po 7 posto manje turista.

Iz Njemačke je pak došlo 9 posto više turista, a porasti od 2 do 5 posto ostvareni su iz Francuske, Mađarske, Poljske i Slovačke.

Među tzv. novim tržištima posebno dobar posjet bio je iz Japana s porastom dolazaka od 73 posto, iz Makedonije je došlo 87 posto više turista, a iz Bugarske 20 posto više. Iako s malim brojem dolazaka višestruki porasti zabilježeni su i iz Danske, Norveške, Crne Gore i Brazila.

Iako je 74 posto svih dvomjesečnih dolazaka i 69,5 posto noćenja ostvareno u hotelima ta je vrsta smještaja u minusu u odnosu na lani od 6 i 2 posto, dok su primjerice hosteli i privatni smještajni kapaciteti u plusu od 16 i 8 posto.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi