PODUZETNIČKI DUH

U gazde bi više od četvrtine Hrvata

17.11.2016 u 10:50

Bionic
Reading

Čak 70 posto hrvatskih građana, devet posto više nego lani, ima pozitivan stav prema poduzetništvu, pokazalo je, uz ostalo, Amwayevo globalno izvješće o poduzetništvu

Poduzetnički potencijal u Hrvatskoj porastao je za 10 posto u odnosu na lani, pa tako danas 35 posto ispitanika može zamisliti pokretanje vlastitog posla, pokazalo je uz ostalo izvješće Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) te američke tvrtke koja proizvodi robu široke potrošnje. 

Prema Amwayevu indeksu poduzetničkog duha (AESI), pak, koji mjeri tri dimenzije koje utječu na namjeru osobe da pokrene vlastiti posao: poželjnost, izvedivost i stabilnost u odnosu na društvene pritiske, prosjek za zemlje EU ostao je na 45 od 100 bodova i još je na nižoj razini od globalnog prosjeka (50 bodova), dok je u Hrvatskoj na 40 bodova, više u odnosu na lanjskih 28.

U prosjeku 47 posto Europljana i 27 posto Hrvata, što je rast od 9 posto u odnosu na lani, izrazilo je želju da postane poduzetnik, dok se 40 posto njih osjeća spremnima za ovaj izazov.

U Hrvatskoj je AESI rezultat za žene 35 bodova i zabilježen je porast od 10 posto u odnosu na lanjsku godinu. U odnosu na lani povećale su se sve vrijednosti - poželjnost na 21 posto, što je porast od 6 posto, izvedivost na 37 posto, odnosno za 2 posto više, a stabilnost na 46 posto, što je porast od 11 posto.

Čak 74 posto ispitanika u EU razmišlja pozitivno o poduzetništvu. Muškarci pokazuju nešto pozitivniji stav (76 posto) od žena (73 posto).

Optimističniji nego 2015.

Hrvatski stavovi po svim pitanjima mnogo su pozitivniji nego 2015. pa tako 70 posto hrvatskih ispitanika ima generalno pozitivan stav prema poduzetništvu. U odnosu na prošlu godinu to je povećanje od 9 posto.


Kada je riječ o dobi, ovdašnji ispitanici stariji od 50 godina manje su pozitivni od drugih dviju skupina, dok su vrijednosti ispitanika mlađih od 50 godina snažno porasle. Generalno pozitivan stav prema poduzetništvu ima 82 posto hrvatskih građana mlađih od 35 godina, što je povećanje od 13 posto u odnosu na lani, dok 76 posto populacije od 35 do 49 godina ima pozitivan stav o poduzetništvu (povećanje od 14 posto u odnosu na 2015.).

Neovisnost od poslodavca, biti sam svoj gazda, izgledi za drugi prihod, te samoispunjenje, mogućnost realizacije vlastitih ideja, najprivlačniji su ovdašnji aspekti za pokretanje vlastitog posla i time ostaju isti kao i prošle godine.